80-luvun lapsi, mistä vanhemmat ostivat joululahjasi?
Mun vanhemmat osti ne yleensä paikallisesta pikkupaikkakunnan marketista, jossa ei oikeastaan myyty mitään kivaa. Niinpä lahjat oli tyyliä: sukkia ja pitkät kalsarit.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Ostivat joululahjani? Olen vähän hämmentynyt... meille joululahjat tuli Joulupukilta, ei niitä mistään ostettu. Tiedättekö te jotain mitä minä en tiedä??
Psst. Älä kerro kenellekään, mutta Joulupukkia ei oo olemassa...
Joskus ne meni naapurikaupungin Citymarkettiin asti, useimmiten ei ja sitten lahjat oli tyyliä "muovinen joulupukkikoriste" Ruokavarastosta ja pahaa itäsaksalaista suklaata.
Anttila, Ekamarket, Cittari, Tiimari.
Joskus isä haki Stockmannilta jonkun kauan toivotun, vähän kalliimman lahjan.
Hobby Hallin ja Anttilan kuvastoista, paikkakunnalla oli parikin karkkitehdasta, sieltä ostivat lahjoja, paikallisesta halpa-hallista, en muista oliko se liikkeen oikea nimi, mutta siellä myytiin vaatteita, leluja, kirjoja ja muuta. En nyt muista milloin Citymarket ja Seppälä tulivat tänne perähikiälle, oliko 80- vai vasta 90-luvulla, mutta sieltäkin saatiin lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Anttilasta
Juuri tänään juttelin isäni kanssa siitä, että vuoden 1980 Anttilan ( lasten?)joulukuvaston kannessa oli kolme sellaista lelua, joita meiltäkin löytyi
Anttila oli kyllä itsellekin vielä teini-iässä se kauppa mistä hain joululahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anttilasta
Juuri tänään juttelin isäni kanssa siitä, että vuoden 1980 Anttilan ( lasten?)joulukuvaston kannessa oli kolme sellaista lelua, joita meiltäkin löytyi
Anttila oli kyllä itsellekin vielä teini-iässä se kauppa mistä hain joululahjoja.
Jossain Nostalgiaryhmässä näin tuon kuvan kannesta :)
Faija sijoitti lapsiin osti pienillä tuloilla silloisen tietokoneen josta alkoikin sitten IT ura.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anttilasta
Ja muistan Yves Rocherilta saaneeni myös joitain lasten tuotteita, kuten vaikka kalan muotoisessa pakkauksessa olleen kylpyvaahdon, joka oli mielestäni todella kiva :)
Vierailija kirjoitti:
Faija sijoitti lapsiin osti pienillä tuloilla silloisen tietokoneen josta alkoikin sitten IT ura.
Paikallisesta pikkuliikkeestä piti lisätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anttilasta
Ja muistan Yves Rocherilta saaneeni myös joitain lasten tuotteita, kuten vaikka kalan muotoisessa pakkauksessa olleen kylpyvaahdon, joka oli mielestäni todella kiva :)
Ja muuten Musikantista myös.
Tiimarista, Seppälästä, Tampereen Säästötexistä. Joo, ei kuitenkaan Tampereelta vaan Kemistä.
Anttila, Sokos ja paikallinen tavaratalo. Aloin muistella kasarin vaateketjuja. Mitä niitä oli Seppälän lisäksi, ainakin vaatehuone. Oliko wipper ketju. Muistaako joku merkit mexx ja kappa.
Äiti teki joka joulu uuden yöpaidan ja kutoi neuleen sekä sukkia ja lapasia. Isä teki minulle nukkekodin ja nukenkehdon. Olin neljästä nuorin ja sain yleensä yhden toivotun lahjan, tyyliin vauvanuken tai barbien. Barbit oli 80-luvulla Daisy-nukkeja. Saimme aina yhteisenä lahjana jonkun uutuuspelin ja 1000 palan palapelin. Kaupungissa oli yksi lelukauppa. Kirjakaupasta ostettiin kirjalahjat, me saimme aina kirjoja, nykyäänkin. Cittari, Sokos, Ekamarket, Seppälä, Halonen...
Ekat kauppakeskukset aukesi kasarilla. Itäkeskus ainakin. Sieltä ostettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä naputteli maalatusta lastulevystä nukensängyn ja äiti ompeli mollamaija ja vaatteet. Kuulostaa 50-luvulta
Ja takuulla sitä olikin! Olen syntynyt 1955 ja meillä oli tuollaista vain, kun olin hyvin hyvin pieni. On tainnut kirjoittajalta mennä ajat seksisin 😊
Ei välttämättä mennyt.
Mieheni teki lapsille -80-luvulla vanerista nukkekodin, itse ompelin heille samaan aikaan Käsityölehden kaavoilla pehmokoirat. Lisäksi kudoin villasukkia sekä lapsille että aikuisille.
Lapset saivat kyllä kaupasta ostettuja leluja kummeilta ja isovanhemmilta.
Tilasivat Anttilasta. Paksu postimyyntikuvasto oli plärättävänä. Vanhemmat myös tekivät itse.