Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvun lapsi, mistä vanhemmat ostivat joululahjasi?

Vierailija
13.12.2024 |

Mun vanhemmat osti ne yleensä paikallisesta pikkupaikkakunnan marketista, jossa ei oikeastaan myyty mitään kivaa. Niinpä lahjat oli tyyliä: sukkia ja pitkät kalsarit. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasivat Anttilasta. Paksu postimyyntikuvasto oli plärättävänä. Vanhemmat myös tekivät itse.

Vierailija
22/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostivat joululahjani? Olen vähän hämmentynyt... meille joululahjat tuli Joulupukilta, ei niitä mistään ostettu. Tiedättekö te jotain mitä minä en tiedä??

Psst. Älä kerro kenellekään, mutta Joulupukkia ei oo olemassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Hamsterista

Vierailija
24/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne meni naapurikaupungin Citymarkettiin asti, useimmiten ei ja sitten lahjat oli tyyliä "muovinen joulupukkikoriste" Ruokavarastosta ja pahaa itäsaksalaista suklaata. 

Vierailija
25/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttila, Ekamarket, Cittari, Tiimari. 

Joskus isä haki Stockmannilta jonkun kauan toivotun, vähän kalliimman lahjan. 

Vierailija
26/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hobby Hallin ja Anttilan kuvastoista, paikkakunnalla oli parikin karkkitehdasta, sieltä ostivat lahjoja, paikallisesta halpa-hallista, en muista oliko se liikkeen oikea nimi, mutta siellä myytiin vaatteita, leluja, kirjoja ja muuta. En nyt muista milloin Citymarket ja Seppälä tulivat tänne perähikiälle, oliko 80- vai vasta 90-luvulla, mutta sieltäkin saatiin lahjoja.

Vierailija
27/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anttilasta

Juuri tänään juttelin isäni kanssa siitä, että vuoden 1980 Anttilan ( lasten?)joulukuvaston kannessa oli kolme sellaista lelua, joita meiltäkin löytyi

Anttila oli kyllä itsellekin vielä teini-iässä se kauppa mistä hain joululahjoja.

Vierailija
28/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anttilasta

Juuri tänään juttelin isäni kanssa siitä, että vuoden 1980 Anttilan ( lasten?)joulukuvaston kannessa oli kolme sellaista lelua, joita meiltäkin löytyi

Anttila oli kyllä itsellekin vielä teini-iässä se kauppa mistä hain joululahjoja.

Jossain Nostalgiaryhmässä näin tuon kuvan kannesta :) 

Vierailija
29/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faija sijoitti lapsiin osti pienillä tuloilla silloisen tietokoneen josta alkoikin sitten IT ura.

Vierailija
30/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anttilasta

Ja muistan Yves Rocherilta saaneeni myös joitain lasten tuotteita, kuten vaikka kalan muotoisessa pakkauksessa olleen kylpyvaahdon, joka oli mielestäni todella kiva :)

Vierailija
31/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faija sijoitti lapsiin osti pienillä tuloilla silloisen tietokoneen josta alkoikin sitten IT ura.

Paikallisesta pikkuliikkeestä piti lisätä.

Vierailija
32/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anttilasta

Ja muistan Yves Rocherilta saaneeni myös joitain lasten tuotteita, kuten vaikka kalan muotoisessa pakkauksessa olleen kylpyvaahdon, joka oli mielestäni todella kiva :)

Ja muuten Musikantista myös.

Vierailija
33/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimarista, Seppälästä, Tampereen Säästötexistä. Joo, ei kuitenkaan Tampereelta vaan Kemistä.

Vierailija
34/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta 

Vierailija
35/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttila, Sokos ja paikallinen tavaratalo. Aloin muistella kasarin vaateketjuja. Mitä niitä oli Seppälän lisäksi, ainakin vaatehuone. Oliko wipper ketju. Muistaako joku merkit mexx ja kappa. 

Vierailija
36/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti teki joka joulu uuden yöpaidan ja kutoi neuleen sekä sukkia ja lapasia. Isä teki minulle nukkekodin ja nukenkehdon. Olin neljästä nuorin ja sain yleensä yhden toivotun lahjan, tyyliin vauvanuken tai barbien. Barbit oli 80-luvulla Daisy-nukkeja. Saimme aina yhteisenä lahjana jonkun uutuuspelin ja 1000 palan palapelin. Kaupungissa oli yksi lelukauppa. Kirjakaupasta ostettiin kirjalahjat, me saimme aina kirjoja, nykyäänkin. Cittari, Sokos, Ekamarket, Seppälä, Halonen...

Vierailija
37/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat kauppakeskukset aukesi kasarilla. Itäkeskus ainakin. Sieltä ostettiin. 

Vierailija
38/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilasta, tietenkin !

Vierailija
39/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä naputteli maalatusta lastulevystä nukensängyn ja äiti ompeli mollamaija ja vaatteet. Kuulostaa 50-luvulta

Ja takuulla sitä olikin! Olen syntynyt 1955  ja meillä oli tuollaista vain, kun olin hyvin hyvin pieni. On tainnut kirjoittajalta mennä ajat seksisin 😊

Ei välttämättä mennyt.

Mieheni teki lapsille -80-luvulla vanerista nukkekodin, itse ompelin heille samaan aikaan Käsityölehden kaavoilla pehmokoirat. Lisäksi kudoin villasukkia sekä lapsille että aikuisille.

Lapset saivat kyllä kaupasta ostettuja leluja kummeilta ja isovanhemmilta.

Vierailija
40/50 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-Kaupasta tai Halpa Hallista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi