Tämä minua ärsyttää nykyajan ruokakeskustelussa (liha yms)
Kukaan ei tunnu puhuvan kohtuudesta. Kaikki ruoka on kohtuullisesti syötynä ok. Nykyihmisen ongelma ei ole se, mitä syömme, vaan se, minkä verran syömme. Ruoan määrää olisi syytä kohtuullistaa, mutta itse ruoassa ei ole vikaa.
Lihaakin voi syödä, kun sitä ei ole joka aterialla ja määrä pysyy kohtuullisena. Ihan hyvin sitä lihavaihtoehtoa voi tarjota jouluaterialla ja muualla. Ylipäätään hämmentää, miksi juhlaruoastakin karsitaan monia ainesosia, vaikka nimenomaan ravitsemussuositusten mukaan ne kuuluvat harvoin syötäviksi eli juhlahetkiin.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on paljon suurempi syöpä sekä sydän- ja verisuonitautien riski kuin lihan syönti. Lihaa ja eläinrasvaa syömällä ei liho vaan päinvastoin jopa saa tyypin 2 diabeteksen remissioon. Ravitsemussuositukset ja niiden takana oleva pseudotiede ei kestää lähempää tarkastelua.
Niin, en ole kieltänyt tuota asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihan syönti on tosiaan ongelma vain kasvisyöjälle ja heitä varten tulisi olla vaihtoehtoja. Lihansyöjälle on ongelma vain älytön mättäminen. Leikkeleet ja kaksi liha-ateriaa on ok jos tekee erittäin raskasta ruumiillista työtä mutta normi istumatyöläinen tai edes nykyajan metsuri tai rekkakuski saa siitä ongelmia.
Ap:n pointti kphtuudesta on erittäin hyvä.
Leikkeleet ei ole kenellekään ok.
Minä syön leikkeleita just niin paljon kun haluan, on ok tai ei.
Saat ihan vapaasti mättää karsinogeenejä kehoosi.
Leikkeleensä voi leikata myös itse. Ei se leikkaaminen ole karsinogeenistä.
Vilkaiskaapa vegevalmisteiden tuoteselosteita.
Eihän ruokakulttuurissa muusta puhutakkaan muusta kuin kohtuudesta. Vaikka trollit ovat temmeltäneet ympärinettiä, niin kukaan ei ole kieltänyt mitään eikä hirveät uudet suosistukset edes sousittele mistään luopumista.
Ap:ssa siiis ärsyttää se, että hän keksii itse olkiukon ja kuvittelee tuovansa keskusteluun jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihan syönti on tosiaan ongelma vain kasvisyöjälle ja heitä varten tulisi olla vaihtoehtoja. Lihansyöjälle on ongelma vain älytön mättäminen. Leikkeleet ja kaksi liha-ateriaa on ok jos tekee erittäin raskasta ruumiillista työtä mutta normi istumatyöläinen tai edes nykyajan metsuri tai rekkakuski saa siitä ongelmia.
Ap:n pointti kphtuudesta on erittäin hyvä.
Leikkeleet ei ole kenellekään ok.
Minä syön leikkeleita just niin paljon kun haluan, on ok tai ei.
Jännää. Sun ruokavalio ei oikeasti kiinnosta kuin sinun äitiä, tuskin sitäkään.
Niin kalakin.