Kauppalehti: Hallitus leikkaa sairailta vaikutus jopa tuhansia euroja vuodessa
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset ei tykkää sairaista, eikä muista vähempiosaisista.
taloudellista väkivaltaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muut kuin pääomatuloilla elävät äänestävät kokkareita, persuja ja muuta oikeistoa? Sanoohan sen nyt järkikin etteivät nämä puolueet piittaa pätkääkään tavallisista tallaajista.
Niin no se miksi on pakko leikata johtuu edellisten hallitusten tuhlauksesta. Koska maksetaan muun maailman elämistä on leikatttava kotimaasta.
Marinin typerä EU-tukipaketti viimeinen niitti arkkuun.
Purran typerä 15 miljardin lapioiminen EUlle upotti velkalaivan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muut kuin pääomatuloilla elävät äänestävät kokkareita, persuja ja muuta oikeistoa? Sanoohan sen nyt järkikin etteivät nämä puolueet piittaa pätkääkään tavallisista tallaajista.
Niin no se miksi on pakko leikata johtuu edellisten hallitusten tuhlauksesta. Koska maksetaan muun maailman elämistä on leikatttava kotimaasta.
Tällä hetkellä ovat taseet töihin laittaneen taloustaituri-Sipilän hallituksen ottamat lainat maksussa. Kannattaa pysyä totuudessa ennen kuin alkaa vaahdota. Siinäkin hallituksessa lapanen oli ministerinä.
Oikeiston velkaa maksettavana jo 106 miljardia ja orpo vaan ottaa lisää. Orpo ei ansaitse empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omavastuu lääkkeistä tammikuusta nousee myös50eurosta 70kymppiin.Pienituloiset lääkkeenkäyttäjät kärsii.Purra kiirastuleen valheistaan kun eläkeläisiltä ei pitänyt leikata.
Miksi edellinen hallitus ei poistanut tätä omavastuuta vaikka pienituloiset kärsi silloinkin?Eikö kiinnostanut?Ja täällä porukat luulee että kaikki päätökset perutaan kun nuo pääsee joskus taas valtaan.Naiivia ajattelua.
Mutku Sipilä ja VM Orpo
En nyt ymmärrä. Kun olen sairaana töistä, työnantajana maksaa minulle sairausajan palkkaa, aina, ja se on samansuuruinen kuin normaali palkkani.
Hallitus on poistanut vain 1. Päivän palkan käsittääkseni tai se on poistumassa. Eli jos olen flunssassa vaikka ma-pe, niin saan kyllä ihan normaali palkkaa tuönantajaltani jatkossa ti-pe.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä. Kun olen sairaana töistä, työnantajana maksaa minulle sairausajan palkkaa, aina, ja se on samansuuruinen kuin normaali palkkani.
Hallitus on poistanut vain 1. Päivän palkan käsittääkseni tai se on poistumassa. Eli jos olen flunssassa vaikka ma-pe, niin saan kyllä ihan normaali palkkaa tuönantajaltani jatkossa ti-pe.
Tulee 2 eri leikkausta.
Toi toinen koskee sitä jos sairastuu syöpään tai jalka murtuu niin saa sairaspäivärahaa ensi vuonna 2400 brutto palkalla 1000 brutto - verot.
Eli hallitus leikkaa keskituloisen sairaspäivärahaa 300-400 kuukaudessa. Jos olet esim. kuukauden tai kaksi tai enemmän sairaslomalla.
Sairasta on tämän hallituksen touhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisten 38 vuoden aikana on kokoomuksella ollut 30 vuotta joko pääministerin tai valtiovarainministerin salkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee 2 eri leikkausta.
Toi toinen koskee sitä jos sairastuu syöpään tai jalka murtuu niin saa sairaspäivärahaa ensi vuonna 2400 brutto palkalla 1000 brutto - verot.
Eli hallitus leikkaa keskituloisen sairaspäivärahaa 300-400 kuukaudessa. Jos olet esim. kuukauden tai kaksi tai enemmän sairaslomalla.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole asumismenoja. Ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Eli toisin sanoen asuntovelkaisella pitää olla säästöjä.
Keväällä tulee myös potkulaki voimaan.
Jos asuu vuokralla niin voi saada muita tukia tilalle.
Muistan Sipilän ajan kun avasi lehden niin ahdisti ja masensi, nyt sama mutta tuhatkertaisesena.
Vierailija kirjoitti:
Muistan Sipilän ajan kun avasi lehden niin ahdisti ja masensi, nyt sama mutta tuhatkertaisesena.
Silloin on tehty jotain oikein jos sosialismiin tottunutta ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt leikattiin ansiosidonnaisesta 400 euroa kuukaudessa.
Että onnea vaan Husista irtisanotuille hoitajille.
Kokopersehallitus on idioottihallitus
Vierailija kirjoitti:
Omavastuu lääkkeistä tammikuusta nousee myös50eurosta 70kymppiin.Pienituloiset lääkkeenkäyttäjät kärsii.Purra kiirastuleen valheistaan kun eläkeläisiltä ei pitänyt leikata.
Miksi Marin ei poistanut lääkeomavastuuta?Pienituloiset kärsi silloinkin.
Ovatpahan äkkiempää pois syömästä Perussuomeamme. Kom marit sais mennä kans !
Kokopersehallitus on tuhohallitus
Ja sä uskot ton schaissen, mitä hallitus on jankuttanut pari vuotta. Aivopesun uhri, voi voi.