Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi ihmeessä kristillisyys halutaan poistaa suomalaiskouluista? Suomi on kristitty maa ja sen tähden meillä on itsenäisyyskin...

Vierailija
12.12.2024 |

Ja nyt se kielletään? Hulluutta! Kristinuskolla on erityinen lähes valtiouskonnon merkitys Suomessa. Miksi tämä perinne ja arvo halutaan poistaa? Että pojat voi mennä tyttöjen pukukoppeihin?

Kommentit (505)

Vierailija
321/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivi Räsänen on kyllä ihan pätevä henkilö lausumaan kristinuskoon ja kirkkoon liittyviä asioita. Hän on kirkkovaltuutettukin, joten se on jopa hänen velvollisuutensa.

Kirkkovaltuutetulla on useita tärkeitä velvollisuuksia:

Osallistuminen päätöksentekoon,Tiedonsaantioikeus, Vaitiolovelvollisuus, Edustaminen (He edustavat seurakuntalaisia ja heidän näkemyksiään päätöksenteossa)

Kirkkovaltuutettu edustaa siis ihmisiä kirkolle,  ei kirkkoa ihmisille. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
322/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kun perinteisiä arvoja ei opeteta"

Perinteisten arvojen opetus ja kunnioitus ei mitenkään vaadi uskontoja.

Perinteiset arvot ja lainsäädäntö  pohjautuu 10 käskyyn, eli juutalaiskristilliseen ihmiskäsitykseen.

Kumpaan versioon 10. käskystä? Niitä on kaksi listaa Raamatussa. Etkö tiennyt? Ja kenen käännökseen, kun eri käännökset eri kielillä ei mene ihan yksi yhteen.

Itse olen lukenut Raamatun lukuisia kertoja läpi ja vertaillut eri kielisiä käännöksiä monesti vuosien aikana. Mitään kahta eri versiota käskyistä en ole koskaan löytänyt, enkä ole huomannut eri käännösten välillä mitään oikeasti merkittäviä eroavaisuuksia. Sen olen tosin huomannut, että kirkko ei esitä kymmentä käskyä ihan rehellisesti. Raamatussa toinen käsky on, että älä tee jumalankuvia, mutta kirkon opeista tämä on poistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella surullista, että kristillisyydestä vöyhää täällä ja muissa mielipidemedioissa jokin outo ja harhainen lahkolaisväki, jolla ei ole mitään käsitystä siitä, että Kristus opetti nöyryyttä, hiljaisuutta, armoa ja anteeksiantoa, ei öyhöttämistä ja toisten syrjintää.

Ja karmeaksi asian tekee äärioikeiston identifioituminen kyseiseen harhaiseen oppisuuntaan, joka ei todellakaan ole lähelläkään evankelisluterilaisuutta.

Päivi Räsänen ei ole teologi, hän on populistipoliitikko, jolla ei ole pätevyyttä lausua näistä asioista mitään. Timo Soini on roomalaiskatolinen maallikko ja te muut pelkästään seinähulluja fundamentalisteja, joista näemme surullisia esimerkkejä toisen uskontokunnan totalitarioissa, esim. Iranissa ja Afganistanissa.

Päivi Räsänen on kyllä ihan pätevä henkilö lausumaan kristinuskoon ja kirkkoon liittyviä asioita. Hän

Päivin pätevyys edes lääketieteen harjoittajana on mennyt ajat sitten vanhaksi. Uskontoasioissa hän on pelkkä maallikko siinä missä sinä ja minäkin ja käyttää häikäilemättömästi eräiden lahkolaisten pelokkaita mieliä hyväkseen hommatakseen itselleen 7000 euron kuukausitulot vuosikymmenestä toiseen. Hän on niitä jotka ratsastavat Jeesuksella eduskuntaan.

Kirkkovaltuutetulla ei ole mitään mandaattia saarnata ja opettaa.

Vierailija
324/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko ja valtio pitäisi erottaa toisistaan. 

Kyllä jokaiselta pitäisi löytyä se moraalinen kompassi omasta itsestään, oikean tai väärän määritelmä on aika selkeä. Itse kuulun sukupolveen, joka meni pyhäkouluun kun isä ja äiti näin määräsi, ja koulussa uskonnonopettajana toimi pappi. Kunnon aivopesua, sittemmin olen eronnut kirkosta ja ottanut etäisyyttä näihin satuolentoihin. 

Uskonnot  tieteenä mielenkiintoisia, mutta ei riitä ainakaan minulle elämän eväiksi.

Jokainen taaplaa tavallaan.

Johan tässä on alettu näkemään tuloksia mihin se johtaa kun jokainen joutuu määrittelemään itse moraalisen kompassinsa. Ainakaan nuorisolla ei näytä olevan enää lainkaan selvää, mikä on oikean ja väärän määritelmä. 

Oikea tarkoittaa yleensä toimintaa tai päätöstä, joka on moraalisesti hyväksyttävä, rehellinen, oikeudenmukainen ja hyödyllinen. Se edistää hyvinvointia ja kunnioittaa muiden oikeuksia ja arvoja.

Väärä puolestaan viittaa toimintaan tai päätökseen, joka on moraalisesti tuomittava, epärehellinen, epäoikeudenmukainen tai haitallinen. Se voi vahingoittaa muita tai rikkoa yhteiskunnan normeja ja arvo ja

Niin, oikean ja väärän tunteminen edellyttää moraalia. Kun moraalinen kompassi on sekaisin, niin silloin myös oikean ja väärän taju hämärtyy.

Jonkun mielestä on oikein varastaa ja minkäs ajattelit sille tehdä?

Vierailija
325/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkeraa sakkia täällä inisemässä siitä, kun maailma mene eteenpäin.

Ei muuta kuin takaisin metsään hieromaan keppejä yhteen, koska tulitikut ovat pullamössöille.

Jep, olet varmaan onnellinen kun joudut pian kulkemaan kaduilla hunnutettuina ja uskomaan Allahiin. Kai ymmärrät kun yksi uskonto, poistuu tulee toinen tilalle ja mikä ideologia leviää teidän wokea tuhat kertaa nopeammin? Islam. 

Tällä pelottelulla yritetään pönkittää papiston asemaa. Ennen se oli helvetti, nyt se on islam. 

TÄllä ei ole mitään tekemistä edes kristinuskon kanssa, ole uskomatta, ihan sama, mutta islam silti tulee jos asialle ei tehdä mitään, ehkä haluat olla miehen käskyn alla. Se sinulle suotakoon.

Mene nyt jo vttuun siitä, ääliö. Sinulla tässä on hinku saada nainen allesi mutta etpä saa :D

Vierailija
326/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olipas siinä vuodatus... Etkö itse seuraa aikaasi ollenkaan? Vai sinunko piltti se tuolla katujengissä keppostelee? Ennen ei ollut normaalia alkaa hankkimaan mitään monen tonnin "outfittia" ryöstämällä vaatteita ja puhelimia toisilta yläastelaisilta.

Sellainen kehitys kertoo että hälyttävän monen moraalitaju on pimentynyt ja se on vanhempien syy". 

Kuule, pennut on ihan aina kulkenu porukalla, kun minä olin nuori 90 luvun hervannassa homma toimi niin että "jengit" oli käytännössä toisiaan lähellä asuvia kakaroita, joka paikalla oli omansa, oli hallilan porukat, tesoman kuspäät ja kangasalan pillerihiiret jne, ja sielä tapeltiin, ryypättiin, nussittiin ja riehuttiin.

Tää nykyinen meno on aika pliisua, sä taidat itse vaan olla joku hysteerinen yliherkkä lintukotolainen joka ei tuomitsee muita koska et itse uskalla elää, kateudesta.

Mä voin todistaa väitteeni, näitä klippejä löytyy youtubesta lisää pienellä vaivalla, maalaa aika väkevän kuvan ajan hengestä.

Vierailija
327/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivi Räsänen on kyllä ihan pätevä henkilö lausumaan kristinuskoon ja kirkkoon liittyviä asioita. Hän on kirkkovaltuutettukin, joten se on jopa hänen velvollisuutensa.

Kirkkovaltuutetulla on useita tärkeitä velvollisuuksia:

Osallistuminen päätöksentekoon,Tiedonsaantioikeus, Vaitiolovelvollisuus, Edustaminen (He edustavat seurakuntalaisia ja heidän näkemyksiään päätöksenteossa)

Kirkkovaltuutettu edustaa siis ihmisiä kirkolle,  ei kirkkoa ihmisille. Ymmärrätkö eron?

Niin? Suomessa on olemassa seurakuntalaisia, jotka haluavat, että Päivi ajaa niitä asioita, joista hän on julkisuusessa puhunut. Esimerkkinä vaikka samansukupuolisten avioliiton vastustaminen. Noiden asioiden takia Päivi on tuonne valtuustoon äänestetty. Siksi hänen velvollisuutensa on pitää niitä esillä.

Vierailija
328/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö joulua voisi viettää materialismin suurena juhlapäivänä? Ostetaan kaikki nurkat täyteen roinaa ja mässäillään?

Maailmanvapahtajakin sai itämaantietäjiltä  kultaa,suitsuketta ja mirhaa.

Mihinköhän ne käytti sen kullan? Maksoi salakuljettajille, kun lähtivät pakolaisina maasta Egyptiin karkuun Herodeksen vainoa?

Jumala huolehti köyhän perheen elatuksesta vieraalla maalla.

Vierailija
329/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella surullista, että kristillisyydestä vöyhää täällä ja muissa mielipidemedioissa jokin outo ja harhainen lahkolaisväki, jolla ei ole mitään käsitystä siitä, että Kristus opetti nöyryyttä, hiljaisuutta, armoa ja anteeksiantoa, ei öyhöttämistä ja toisten syrjintää.

Ja karmeaksi asian tekee äärioikeiston identifioituminen kyseiseen harhaiseen oppisuuntaan, joka ei todellakaan ole lähelläkään evankelisluterilaisuutta.

Päivi Räsänen ei ole teologi, hän on populistipoliitikko, jolla ei ole pätevyyttä lausua näistä asioista mitään. Timo Soini on roomalaiskatolinen maallikko ja te muut pelkästään seinähulluja fundamentalisteja, joista näemme surullisia esimerkkejä toisen uskontokunnan totalitarioissa, esim. Iranissa ja Afganistanissa.

Juu, mutta Jeesus ei koskaan hyväksynyt, saati sitten kannustanut synnin tekemiseen, vaan kehoitti ihmisiä t

Ja sinunlaisesi kuvittelevat, että ihminen voi olla tekemättä syntiä vaikka itsekin teit sitä taas kerran ylentämällä itsesi. 

Vierailija
330/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kun kouluissa ei saa soittaa virsiä, mutta kaupassa "taas Jeesuslapsi syntyy uudelleen" ja "Enkeli taivaan" raikaa. Luupilla 24/7 niin että uskonnottomatkin työntekijät kuulevat tätä koko päivän. Se ei minua haittaa.

Vierailija
331/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Kyllä kristilliset demokraatit takaavat köyhyyden säilyvän syntisille ! HALLE-HEIL !  Helevetin tulijärveen upotkkot väärintekijät, huorintekiät, lakkoilijat ja rähinöittijät ! TOTISESTI !

Vierailija
332/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivin pätevyys edes lääketieteen harjoittajana on mennyt ajat sitten vanhaksi

Miksi esität valheita? Päivillä on lääkärinoikeudet tälläkin hetkellä voimassa ja hän seuraa alansa uusimpia tutkimustuloksia. Esimerkkinä vaikka koronarokote, jota hän kannatti tutkimustuloksiin pohjaten.

Vierailija
333/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi Suomen lipussa on myös risti. Tosin eräät tietyt ryhmittyvät juhlivat enemmän lähi-idän lippuja, kuin Suomen ja ihan suomalaisksi itseään väittävät 

Sininen risti perustuu pohjoismaiseen ristilippuperinteeseen, mikä symboloi Suomen yhteyksiä muihin Pohjoismaihin. Tämä muoto viestii pohjoismaisesta yhteenkuuluvuudesta ja sitoutumisesta alueellisiin perinteisiin

Joo, mutta alunperin se risti tulee Raamatusta näissä muissakin maissa. Suomessa se valittiin lippuun, koska täällä kristinuskolla oli hyvin vahva sija 1900-luvun alussa. Kirkko löytyi jokaisesta pikkupitäjästäkin. Lisäksi perustuslaki tehtiin Raamatun opetusten pohjalta.

Tuota ... uskallanko paljastaa. Pohjoismaiden ristilippuperinne tulee Tanskan lipusta, jolla on kiinteä yhteys ... kyllä... Dannebrogin juuret ulottuvat keskiaikaan ja ristiretkiin. En kehtaa muotoilla tästä tieodsta sen ärsyttävämpää versiota, mutta uskonnoton kyllä tajuaa mitä tämä tarkoittaa moraalin kannalta.

Vierailija
334/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pas_kaa tämä nykyaika. Suomi on kristitty maa. Täällä Vantaalla on eilisen Vantaan Sanomien mukaan Suomen rikollisimmat koulut, siis mitä ihmettä. Lapsenlapset ovat täällä koulussa, pahaa tekee lukea tuommoisia juttuja lehdestä. Ei se ole valtion tai kunnan asia opastaa kenenkään lapsia. Kasvatus ja oikean ja väärän opastus lähtee kotoa. 

Sinun somemölinöistäsi ne lapset mallia ottavat. Kotikasvatus on monessa perheessä pielessä syystä tai toisesta (esimerkiksi ihan siksi, että se ainut vanhempi tekee useaa työtä voidakseen elättää lapsensa), mutta kodin lisäksi lapset ottavat vaikutteita jokaisesta näkemästään aikuisesta ja näiden käytöksestä sekä näiden ääliömäisyyksistä somessa ja mielipidepalstoilla sekä eduskunnassa. Niin, ajatella, lapset näkevät kyllä senkin. Sitä näkee telkussa päivittäin. Sitä näkee netissä päivittäin. Se tulee silmille, rasismi, fasismi, naisviha ym.

Lapset eivät ole tyhjä taulu, johon huoltaja kirjoittaa haluamansa sisällön, vaan suurin osa oppimisesta tapahtuu tiedostamatta ja  automaattisesti ympäristöä seuraten. Niinpä kasvatusvastuu on hyvän esimerkin antamisen muodossa jokaisella meistä, myöskin sinulla.

Vierailija
335/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kun perinteisiä arvoja ei opeteta"

Perinteisten arvojen opetus ja kunnioitus ei mitenkään vaadi uskontoja.

Perinteiset arvot ja lainsäädäntö  pohjautuu 10 käskyyn, eli juutalaiskristilliseen ihmiskäsitykseen.

Kumpaan versioon 10. käskystä? Niitä on kaksi listaa Raamatussa. Etkö tiennyt? Ja kenen käännökseen, kun eri käännökset eri kielillä ei mene ihan yksi yhteen.

Itse olen lukenut Raamatun lukuisia kertoja läpi ja vertaillut eri kielisiä käännöksiä monesti vuosien aikana. Mitään kahta eri versiota käskyistä en ole koskaan löytänyt, enkä ole huomannut eri käännösten välillä mitään oikeasti merkittäviä eroavaisuuksia. Sen olen tosin huomannut, että kirkko ei esitä kymmentä käskyä ihan rehellise

Toinen Mooseksen kirja (2. Moos. 20:1-17)

Viides Mooseksen kirja (5. Moos. 5:6-21)

Vierailija
336/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi Suomen lipussa on myös risti. Tosin eräät tietyt ryhmittyvät juhlivat enemmän lähi-idän lippuja, kuin Suomen ja ihan suomalaisksi itseään väittävät 

Sininen risti perustuu pohjoismaiseen ristilippuperinteeseen, mikä symboloi Suomen yhteyksiä muihin Pohjoismaihin. Tämä muoto viestii pohjoismaisesta yhteenkuuluvuudesta ja sitoutumisesta alueellisiin perinteisiin

Joo, mutta alunperin se risti tulee Raamatusta näissä muissakin maissa. Suomessa se valittiin lippuun, koska täällä kristinuskolla oli hyvin vahva sija 1900-luvun alussa. Kirkko löytyi jokaisesta pikkupitäjästäkin. Lisäksi perustuslaki tehtiin Raamatun opetusten pohjalta.

Tuota ... uskallanko paljastaa. Pohjoismaiden ristilippuperinne tulee Tanskan lipusta, jolla

Kaikki maat, joissa on ollut katolinen kirkko, ovat logiikkasi perusteella jollakin tavalla yhteyksissä ristiretkiin. Katolinen kirkko nimittäin masinoi ne retket alun perin. Jokainen voi myös tahoillaan miettiä, miten kristillinen katolinen kirkko oikeasti on. Jeesus ainakin itse vastusti kaikenlaista uskonnollisuutta jyrkästi.

Vierailija
337/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olipas siinä vuodatus... Etkö itse seuraa aikaasi ollenkaan? Vai sinunko piltti se tuolla katujengissä keppostelee? Ennen ei ollut normaalia alkaa hankkimaan mitään monen tonnin "outfittia" ryöstämällä vaatteita ja puhelimia toisilta yläastelaisilta.

Sellainen kehitys kertoo että hälyttävän monen moraalitaju on pimentynyt ja se on vanhempien syy". 

Kuule, pennut on ihan aina kulkenu porukalla, kun minä olin nuori 90 luvun hervannassa homma toimi niin että "jengit" oli käytännössä toisiaan lähellä asuvia kakaroita, joka paikalla oli omansa, oli hallilan porukat, tesoman kuspäät ja kangasalan pillerihiiret jne, ja sielä tapeltiin, ryypättiin, nussittiin ja riehuttiin.

Tää nykyinen meno on aika pliisua, sä taidat itse vaan olla joku hysteerinen yliherkkä lintukotolainen joka ei tuomitsee muita koska et itse uskalla elää, kateudesta.

Olihan sitä joka paikkakunnalla oma porukkansa juu, mutta ei ennen ryöstetty väkeä puukkojen kanssa tai myyty huumeita, kuten nykyään. Aika on kullannut muistosi.

Toisaalta, mitä voi odottaa sellaiselta jonka käsitys "elämisestä" tiivistyy ongelmakäyttäytymiseen ja päihteisiin.

Vierailija
338/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö muuten että El ja Jahve oli alunperin kaksi eri jumalaa. Ja El oli jumalien puheenjohtaja. Voin kuvitella myös sen poliittisen tilanteen, kun Baal muuttui epäjumalaksi.

Ja että se että "Jumala loi maailman" ei ole alkuperäisessä versiossa. Alkuperäinen hebrealainen versio on "Jumala loi maailmassa.

Vierailija
339/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa kohdissa on tismalleen samat käskyt, kuten kuuluukin. Hyviä kohtia.

Vierailija
340/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö muuten että El ja Jahve oli alunperin kaksi eri jumalaa. Ja El oli jumalien puheenjohtaja. Voin kuvitella myös sen poliittisen tilanteen, kun Baal muuttui epäjumalaksi.

Ja että se että "Jumala loi maailman" ei ole alkuperäisessä versiossa. Alkuperäinen hebrealainen versio on "Jumala loi maailmassa.

Älä viitsi esittää näitä harhaoppejasi. Näitä riittää jo maailmassa ihan tarpeeksi. Keskity Raamattuun ja lue sitä Pyhän Hengen avulla, niin se sinulle avautuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi