Tiesitkö haluavasi lapsia alle kolmekymppisenä?
Minkä ikäisenä hankit lapsia? Mitkä olivat syysi lasten hankkimiseen? Onko elämä lasten kanssa ollut sellaista kuin ennalta kuvittelit?
Kommentit (54)
Mulla ei ikinä ole ollut vauvakuumetta tms halua saada lapsia. Mies halusi ehdottomasti joten kaksi lasta sain just hieman alle kolmekymppisenä. Vanhempi kotiutuu ihan just armeijasta ja nuorempikin täyttää kohta 18v. Aika on hujahtanut nopsaan.
Mulle oli aina selvää, että lapset pitää olla tehtynä jo, kun täyttää 30. Ja niin oli, kuopus syntyi kun olin 26v.
Onhan se ollut tärkeää aikaa kaiken kaikkiaan ja on edelleen, vaikka lapset on aikuisia.
Ajattelin parikymppisenä että voisin synnyttää ensimmäisen lapsen 28-vuotiaana. Ja näin sitten sattuikin tapahtumaan kun kumppani löytyi jo päälle parikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tuo otsikko, että tiesitkö, että haluaisit saada lapset alle 30-vuotiaana, vai että oliko sinulla ajatus alle 30-vuotiaana, että haluat lapsia jossain vaiheessa?
Enemmän minulla oli mielessä tuo jälkimmäinen merkitys, mutta ei se nyt niin tarkkaa ole. Saa vastata ihan omalla tavallaan.
Nykyään kun on aina vain harvinaisempaa edes haluta lapsia, saati saada niitä, niin on ihan mielenkiintoista kuulla miksi jotkut kuitenkin lapsia vielä haluavat.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiesin haluavani, mutta en saanut. Ikävä kyllä. Nyt tulee jo ikä vastaan.
Voi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesin haluavani, mutta en saanut. Ikävä kyllä. Nyt tulee jo ikä vastaan.
Voi!
Tuo on kyllä kurjaa, kun toiset saavat nivaskan lapsia juurikaan suunnittelematta tai edes haluamatta.
Kyllä. Ryhdyin tavoitteellisesti etsimään puolisoa elämänkumppaniksi ja lapsen hankkimiseen jo lukiossa. Olen nyt 34-vuotias enkä ole vieläkään tavannut yhtäkään naista, joka olisi kiinnostunut minusta. Alkaa toivo loppua.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja en. Tiesin nimittäin kyllä alle 25-vuotiaana haluavani lapsia ja olla nuori äiti mutta sitten kun tuo ei toteutunut niin ajattelin vielä vähän päälle 30-vuotiaanakin ettei tässä vielä mikään kiire ole..
Sitten sitä sopivaa kumppania ei osunutkaan kohdalle ja jäin lapsettomaksi vasten tahtoani.
No ei tietenkään osunut. Tuollainen kohtalon suoma kohdalle osuminen on satua. Sopivan kumppanin etsimiseen pitää nähdä itse vaivaa, mahdollisesti jopa todella paljon.
Minä halusin lapsia aina. Mutta vasta 3-kymppisenä "uskalsin".
Tiesin, ja sain yhden nelikymppisenä, ja se oli ihme, että silloinkaan.
Minulla oli kaksi lasta alle kolmikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin että ehdottomasti en halua. Matkustelin, opiskelin, juhlin, harrastin. En kadu. Oli hauska nuoruus. N64
Sille parikymppisen tasolle sitten jäitkin.
Joo ja en. Tiesin nimittäin kyllä alle 25-vuotiaana haluavani lapsia ja olla nuori äiti mutta sitten kun tuo ei toteutunut niin ajattelin vielä vähän päälle 30-vuotiaanakin ettei tässä vielä mikään kiire ole..
Sitten sitä sopivaa kumppania ei osunutkaan kohdalle ja jäin lapsettomaksi vasten tahtoani.