Jokainen suomalainen on tilannut tänä vuonna Kiinasta keskimäärin 7 pakettia
Sanottiin kymppiuutisissa. Tiedän yhden ihmisen, joka on tilannut yhden tuotteen, joten jotkut tilaa ihan hirveitä määriä.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tilannut Kiinakaupoista tai vastaavista yhtään mitään enkä tiedä ketään joka olisi tilannut. Onkohan tämä kuinka luotettava tutkimus.
Tai sitten tosiaan jotkut hoarderit tilaa koko ajan.
Täysin luotettava. Tulllin tilastot eivät ole mitään mutuilua. Eikä se, että sinä et jotain tunne, tarkoita, että ilmiötä ei olisi olemassa. En minäkään tunne ketään, joka juo lonkeroa.
Lyön vetoa ettei Temu tilaajat pysty odottamaan tuotteen ostamista yhtä kuukautta.
Temuttajat eivät tajua olevansa uhreja. Temu on tutkinut yksilöllisesti miten saadaan asiakas ostamaan turhaa tavaraa. Esim. arvonta on yksi tavoista saada asiakas ostamaan tarpeetonta tavaraa. Samoin ilmaiset postikulut kun ostat krääsää yli tietyllä summalla. Summa nousee koko ajan ja laskee kun et tilaa vähän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tilannut Kiinakaupoista tai vastaavista yhtään mitään enkä tiedä ketään joka olisi tilannut. Onkohan tämä kuinka luotettava tutkimus.
Tai sitten tosiaan jotkut hoarderit tilaa koko ajan.
Klassinen ajatusvinouma: "Minä en tunne, joten ei voi tapahtua"
Oikeasti ei tarvitse olla kuin päivä töissä Postin toimipisteellä niin näkee, missä mittakaavassa tämä tilausrumba on. Olin syksyllä viikon ja järkytyin.
Mulle on aivan sama mitä muut ajattelee. Olen tilannut temusta joitain kertoja, ja kyllä ne kamat mitä itse olen tilannut on ihan hyviä olleet. Ei mitään ongelmia. Tilaan muualtakin kyllä, ja ostan ihan kivijalkakaupoistakin. Syy miksi minä olen joitain juttuja tilannut temusta on laaja valikoima. On paljon sellaista, mitä ei edes ole tarjolla tai ainakaan helposti löydettävissä kaupan hyllyltä. Hiton hyviä ja kestäviä sukkahousuja oln myös tuolta tilannut. Kivoja mattoja, ja nyt viimeksi joulukoristeita. Paheksukaa vapaasti, en mene siitä rikki 😁
Kaikki tehdään Kiinassa ja rahat menee Kiinaan joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aivan sama mitä muut ajattelee. Olen tilannut temusta joitain kertoja, ja kyllä ne kamat mitä itse olen tilannut on ihan hyviä olleet. Ei mitään ongelmia. Tilaan muualtakin kyllä, ja ostan ihan kivijalkakaupoistakin. Syy miksi minä olen joitain juttuja tilannut temusta on laaja valikoima. On paljon sellaista, mitä ei edes ole tarjolla tai ainakaan helposti löydettävissä kaupan hyllyltä. Hiton hyviä ja kestäviä sukkahousuja oln myös tuolta tilannut. Kivoja mattoja, ja nyt viimeksi joulukoristeita. Paheksukaa vapaasti, en mene siitä rikki 😁
Käy sääliksi ihminen, jolle laatu=Temu. Ei ole kovin hyvin elämä kohdellut, jos kuvittelee, että tuollainen tavara on laadukasta. Ellet sitten tahallasi provoa.
Temuttajat ostelevat sokeasti tajuamatta olevansa aivopesun uhreja. Kun joka paikka tursuaa "osta, halpaa, osta, osta", niin heikoimman kansaosan aivot ryhtyvät kuvittelemaan, että on pakko ostaa. Fiksut ymmärtävät väistää ansan, koska näkevät kusetuksen läpi.
Dokumentti Kuluttaja-ansa kertoo, kuinka pitkälle kuluttajan tarpeita manipuloidaan.
Ihan tavallisissa kaupoissa on myös myynnissä paljon Kiinassa valmistettua tavaraa kuten vaatteita, joulukoristeita, tohveleita, kylpysaippuoita, esim. K-ketjun ja S-ketjun myymälöissä.