Natalia Salmela: korttimaksaminen pin lukuineen menneen talven lumia
Jälkidigissä tänään.
Maksaa siis mobiililla.
Itse en ole ikinä maksanut mobiililla.
Kuulemma hän katselee vähän sillain,jos joku maksaa kortilla ja käteistä ei ole pitänyt kädessä aikoihin.
Itse en ole siirtynyt mobiiliin,enkä näe juuri vaivaa vilauttaa sitä korttia kassalla.
Miksi siirtyisin mobiilimaksamiseen?
Kommentit (102)
Natalia antaa ymmärtää että on 'tech-savvy' Ruahhhaah : ) Somessa apinoita löytyy joka lähtöön ja junaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän mobiilia maksamiseen, kodin lukkojen avaamiseen ja autoni käynnistämiseen. Riittää kun kuljettaa puhelinta mukanaan.
Eli olet todella todella todella ja vielä kerran todella varma siitä, ettei sun puhelin katoa, eikä sitä varasteta.
Kun ei ole rahaa, ei ole kotia, eikä autoa, jos näin käy.
Good luck with that :D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan ostoksista maksan mobiilisti kännykällä. Ei tarvi lompakkoa kaivella esiin eikä naputella pin-koodia, jos isompi ostos. Ja oon yli viiskymppinen ukko...
Itse maksan lähes kaikki ostokseni kortilla. Ei tarvi kännykkää kaivella esiin ja hyvä välillä naputella pinkoodiakin että pysyy paremmin mielessä. Ja oon alle nelikymppinen mies...
Natalia who?
En oikeasti tiedä miten surkeaa pitää elämän olla että menee netiin hakemaan elämänohjeita joltain huomiota kerjäävältä turhimolta joka ei tiedä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän mobiilia maksamiseen, kodin lukkojen avaamiseen ja autoni käynnistämiseen. Riittää kun kuljettaa puhelinta mukanaan.
Eli olet todella todella todella ja vielä kerran todella varma siitä, ettei sun puhelin katoa, eikä sitä varasteta.
Kun ei ole rahaa, ei ole kotia, eikä autoa, jos näin käy.
Good luck with that :D
-winner-
--- ja tietenkin tuohon lisänä sulla on sitten vielä se maailman ainoa puhelin, jonka akku ei koskaan lopu ;DDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan ostoksista maksan mobiilisti kännykällä. Ei tarvi lompakkoa kaivella esiin eikä naputella pin-koodia, jos isompi ostos. Ja oon yli viiskymppinen ukko...
Siellä se mun lompakko on samassa laukussa kuin puhelinkin. Sama vaiva tai vaivattomuus.
Mobiilimaksaminen on vain sitä että se fyysinen kortti on siirretty kännykkään. Mitään muuta eroa siinä ei ole. En ymmärrä miksi tästä pitää joku numero tehdä.
Onhan se huomattavasti nopeampaa ja kätevämpää. Toisaalta kasvattaa Applen ja Googlen valtaa entisestään, mikä on todella huono asia. Matkoilla kuitenkin turvallisuus ajaa edelle ja on kätevää, kun viidessä sekunnissa näkee, että luottokorttia on veloitettu asianmukaisesti. Tekee huijarien elämästä vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mobiilimaksaminen on vain sitä että se fyysinen kortti on siirretty kännykkään. Mitään muuta eroa siinä ei ole. En ymmärrä miksi tästä pitää joku numero tehdä.
Jostain syystä päätteet toimivat puhelimien kanssa varmemmin ja huomattavasti nopeammin kuin korttimaksuissa.
Mun puhelimella on tapana aloittaa automaattisesti jokin 10 minuuttia kestävä järjestelmäpäivitys kun olen kassalla, vaikka olen valinnut asetuksista että haluan manuaalisesti antaa luvan päivitykseen haluamani ajankohtana. En myöskään halua että akun loppuminen lopettaa maksukykyni.
Maksan puolet ostoksistani käteisellä. Aivan sama mitä muut siitä ajattelevat. Ehkäpä joku päivä tajutaan yleisestikin miten hyvä on, ettei käteinen häviä.
Vierailija kirjoitti:
Mun puhelimella on tapana aloittaa automaattisesti jokin 10 minuuttia kestävä järjestelmäpäivitys kun olen kassalla, vaikka olen valinnut asetuksista että haluan manuaalisesti antaa luvan päivitykseen haluamani ajankohtana. En myöskään halua että akun loppuminen lopettaa maksukykyni.
Ai ihan "tapana aloittaa"? Älä puhu paskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painukoon vtuun, ääliö muija 🤮
Kateus on kauhea tauti.
Kateus mistä? Vahinkolapsesta jonka piti pitkin hampain ja jonka tuotteisti heti synnyttyään, rumasta kananpersetukasta, karseista tatskoista vai rumasta luonteestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu , kaikki yhden varaan . Parasta olla hukkaamatta puhelinta.
Puhelimia saa uusia eikä kukaan pääse siihen hukattuun luuriin kun on lukittu
Käteinen toimii silloinkin, kun sähköt ei toimi. Käteinen mahdollistaa anonyymin maksamisen. Käteinen on korvaamaton maksutapa, josta luopuminen tarkoittaisi vapaudesta luopumista.
"Käteinen toimii silloinkin, kun sähköt ei toimi. "
Paitsi niissä 99% kaupoista jossa on sähköllä toimivat kassapäätteet.
Kätevintä itselleni on, kun puhelimella haen ne Prisman etukupongit ja kortilla maksu. Noin saan mahdollisimman reippaasti hoidettua kassalla asioinnin.
Mua inhottaisi näpertellä puhelimella, kun jonoa on takana. Nämä puhelinaddiktit voisivat pitää suutaan soikeammalla.
Vierailija kirjoitti:
Maksan puolet ostoksistani käteisellä. Aivan sama mitä muut siitä ajattelevat. Ehkäpä joku päivä tajutaan yleisestikin miten hyvä on, ettei käteinen häviä.
Onhan nytkin ollut kehoituksia pitää varalla käteistä kriisitilanteiden varalta. Se käteinen säilyy vaan, jos sitä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä yhtään edes perehtynyt mobiilimaksamiseen. S ja plussakortitkin kaivan kiltisti samalla esiin,kun maksukortin. En edes näitä jaksa puhelimesta kaivaa. (Vaikka sekin kai on mahdollista).
-ap
Mikä se etu siis on tuossa mobiilimaksamisessa? En vain tiedä
Se etu että jos tuotteen hinta on esim 100 euroa, niin tililtäsi veloitetaan mobiilimaksussa vain 99 euroa. Eli vuodessa voi kertyä isokin säästö.
Hyvä juttu , kaikki yhden varaan . Parasta olla hukkaamatta puhelinta.