Natalia Salmela: korttimaksaminen pin lukuineen menneen talven lumia
Jälkidigissä tänään.
Maksaa siis mobiililla.
Itse en ole ikinä maksanut mobiililla.
Kuulemma hän katselee vähän sillain,jos joku maksaa kortilla ja käteistä ei ole pitänyt kädessä aikoihin.
Itse en ole siirtynyt mobiiliin,enkä näe juuri vaivaa vilauttaa sitä korttia kassalla.
Miksi siirtyisin mobiilimaksamiseen?
Kommentit (102)
Minä käytän käteistä aina, en suostu mihinkään korttityranniaan jos käteistä voi käyttää
Mutta kännykkähän pitää kaivella esille ja sieltä ymmärtääkseni vielä avata sovellus, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän mobiilia maksamiseen, kodin lukkojen avaamiseen ja autoni käynnistämiseen. Riittää kun kuljettaa puhelinta mukanaan.
Entä jos puhelin sippaa,katoaa tai varastetaan?
Otetaan taksi.
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan ostoksista maksan mobiilisti kännykällä. Ei tarvi lompakkoa kaivella esiin eikä naputella pin-koodia, jos isompi ostos. Ja oon yli viiskymppinen ukko...
Mielenkiintoista. Varmasti tulee lähmittyä puhelimen näyttöä useampikin kerta täysin likaisilla sormilla. Muistatko koskaan puhdistaa puhelimen näyttöä vai meneekö likainen, lähmitty puhelimen näyttö heti suoraan kasvoille?
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli "pakko" maksaa mobiililla, kun ei pankkikortti toiminut.
Minun mielestäni kortilla on paljon helpompi maksaa, eihän sitä pin-koodiakaan tarvita kuin silloin tällöin.
Puhelimestani kyllä loppuu akku useammin kuin mitä korttimaksaminen oikuttelee.
Ai sulla loppuu puhelimesta aina akku yllättäen? Oletko jotenkin vajaa?!
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan ostoksista maksan mobiilisti kännykällä. Ei tarvi lompakkoa kaivella esiin eikä naputella pin-koodia, jos isompi ostos. Ja oon yli viiskymppinen ukko...
Kännykkä pitää kaivaa esiin. Ei sitä koko aikaa kädessä pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni kortilla on paljon helpompi maksaa, eihän sitä pin-koodiakaan tarvita kuin silloin tällöin.
Ai jaa. Etänähän voi kännykän laittaa sippaamaan pimeäksi vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kännykkähän pitää kaivella esille ja sieltä ymmärtääkseni vielä avata sovellus, eikö niin?
Kännykkä on juurtunut käteen ja sivupainiketta painamalla avautuu korttivalikko.
Kaikkein vaikeinta minulle tässä on ymmärtää, että miksi hänen täytyy A) kiinnittää huomiota toisen maksuvälineeseen, B) pahoittaa mielensä kyseisen täysin tuntemattoman ihmisen maksuvälineen valinnasta niin, että katsomalla sillai koettaa ojentaa tai rankaista tätä henkilöä.
Ymmärrän ettei jengi välitä Nataliasta, mutta tässä asiassa hän on oikeassa. Mobiilimaksaminen joko puhelimella tai älykellolla yleistyy koko ajan.
Pankki-tai luottokortin tiedot voi laittaa puhelimeen, jolloin ei enää tarvitse sitä muovikorttia kuljettaa mukanaan. Ensi vuonna MobilePayhyn tulee ominaisuus, että silläkin voi maksaa lähimaksutyyppisesti, ilman qr-koodia.
Tai älykellossa voi olla maksusovellus, joka vastaavasti velottaa tiliä.
Luulen että nämä kellot yleistyvät pian, koska puhelin on liian helppo varastaa. Lontoossa puhelimia viedään kädestä, kesken puhelun jne, kaupungilla ja myös muualla, esim. lenkkeilijöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Mikä ero on kaivaa esiin puhelin versus kortti?
En kai vaan tajua.
Jos se olisi älyranneke ja siinä lähimaksaminen niin sitten voisin ymmärtää sen nopeuden.
Muuten en.
Ap.
Mulla on älykello, jonka lompakossa on maksukortti ja autonavain.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän mobiilia maksamiseen, kodin lukkojen avaamiseen ja autoni käynnistämiseen. Riittää kun kuljettaa puhelinta mukanaan.
On varmaan varapuhelin kolmannen pihalaatan alla. Siltä varalta että se puhelin syystä tai toisesta ei joku kerta olisikaan käytettävissä.
Vähän surullista, että jotkut laittavat koko elämänsä yhden pienen, helposti särkyvän laitteen varaan vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Varmasti tulee lähmittyä puhelimen näyttöä useampikin kerta täysin likaisilla sormilla. Muistatko koskaan puhdistaa puhelimen näyttöä vai meneekö likainen, lähmitty puhelimen näyttö heti suoraan kasvoille?
Älä jaksa olla lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa jonkun joutavan somejulkkiksen mielipiteet
tää tuntuu olevan omasta mielestä samaa vaikuttajajengiä kun Vappu ja Hintikka eli luulevat että koko Suomi itkee kiitollisuudesta kun arvon rouvat jakavat rahvaalle vinkkejä ja oivalluksia elämästä :D Ketä hemmettiä jaksaa kiinnostaa jos joku maksaa kortilla, miehitetyllä kassalla osa maksaa vielä käteiselläkin..oh nou..
Minä maksan kortilla tai käteisellä ja ihan sama mitä muut sanovat tai ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla loppuu, kun ei muista katsoa paljon on akkua jäljellä. Käytän siis puhelinta tosi vähän mihinkään.
Käteisellä kyllä tehdään sitten tinkiminen kaupankäynnissä.Nuokin Salmelat sitten ensin etsii kännykkäänsä joko käsilaukusta tai taskusta jonossa koheltaen vieden aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein vaikeinta minulle tässä on ymmärtää, että miksi hänen täytyy A) kiinnittää huomiota toisen maksuvälineeseen, B) pahoittaa mielensä kyseisen täysin tuntemattoman ihmisen maksuvälineen valinnasta niin, että katsomalla sillai koettaa ojentaa tai rankaista tätä henkilöä.
Tämä. Miksi pitää kiinnittää hlvetinmoinen huomio jonkun taviksen tekemisiin. Ja ei vain tässä asiassa vaan aivan kaikessa ja tänne sitten raportoidaan aamusta yöhön yksityisen ihmisen asiat. Kaikki tapahtumat lähtien kakalle menosta maksamiseen pitä raportoida julkisuuteen kuin Stasi Itä-Saksassa. Puuttuu vain kellon ajat, klo 5.05.15.15 kävi kakalla, kello 5.06.01.01.01 veti vessan jne.
Hmm. Mikä ero on kaivaa esiin puhelin versus kortti?
En kai vaan tajua.
Jos se olisi älyranneke ja siinä lähimaksaminen niin sitten voisin ymmärtää sen nopeuden.
Muuten en.
Ap.