Natalia Salmela: korttimaksaminen pin lukuineen menneen talven lumia
Jälkidigissä tänään.
Maksaa siis mobiililla.
Itse en ole ikinä maksanut mobiililla.
Kuulemma hän katselee vähän sillain,jos joku maksaa kortilla ja käteistä ei ole pitänyt kädessä aikoihin.
Itse en ole siirtynyt mobiiliin,enkä näe juuri vaivaa vilauttaa sitä korttia kassalla.
Miksi siirtyisin mobiilimaksamiseen?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei aina edes nettiyhteydet toimi ja niitä tarvitaan mobiilimaksamiseen, joten pakko pitää korttia ja myös käteistä mukana. On se kiva jossain ruuhkasuomessa maksella uusimmilla älypuhelinkeinoilla, tuollaiset kommentit kyllä kertovat siitä, että sanojansa on jokseenkin vieraantunut jo todellisuudesta ja alkanut elää vain oman kuplansa sisällä.
äidilläni on nivelrikkoiset sormet ja hälle älypuhelimen käyttö on joskus todella hankalaa. kun ne sormet ei tahdo aina osua oikeaan paikkaan. hänkin käyttää tuosta syystä mieluummin korttia maksamiseen.
nataliakin varmaan ymmärtää tällaiset rajoitteet sitten kun itselleen alkaa kehittyä viisautta ja näkökykyä eikä vain kuvittele, että se mikä hänestä on toimivin ja pras ratkaisu on sitä muillekin.
Heh, onko sun maksukortissa nettiyhteys? Mobiilimaksamiseen käytetää
Ja NFC-radiomoduli ja antenni ovat matkapuhelimessa.
Paitsi että se Wallet kysyy välillä koodia
No tuo akka sanoo nyt mitä vain, että saisi huomiota. Niin kuin ap nyt antoi.
Vierailija kirjoitti:
tääki kohta 40
some on nuorten hommaa
Miten some liittyy kännykällä maksamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että se Wallet kysyy välillä koodia
Kasvojen tunnistus.
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan ostoksista maksan mobiilisti kännykällä. Ei tarvi lompakkoa kaivella esiin eikä naputella pin-koodia, jos isompi ostos. Ja oon yli viiskymppinen ukko...
Et joudu kaivamaan kännyä esiin? Kädessäkö sitä koko ajan pidät? Ja toinen käsi pois käytöstä sitten ostoksia tehdessä? Noi nykyajan älymolot kun ei edes monen takin taskuun mahdu ja jakuissa/huppareissa, tai muissakaan vaatteissa ei usein edes ole taskuja. Eli repusta/kassista/laukusta senkin joutuu esiin kaivamaan. Ja vaikuttaa jonottaessa siltä, että ne räpläämiset alennusappeineen vie moninkertaisesti aikaa verrattuna pinnin näpyttelemiseen. Minä ainakin käytän mielluummin molempia käsiä siihen tavaroiden hihnalle lastaamiseen ja pakkaamiseen. Kännymaksajat usein tukkii sen kassan siksikin, kun ei voi molo kädessä pakata, vaan ne kerääntyy sinne linjan päähän kaikki siiheksi, kun saa luuriinsa näpyteltyä/etsittyä sieltä kaiken tarvitsemansa. Kortti tai seteli mahtuu pieneenkin taskuun, ja ne on "hetivalmiita" maksusuoritukseen.
Jokaisen jolla on jumalallinen lahja osata ja haluta käyttää mobiilimaksamista, pitää kehua, kuinka suunnattoman fiksu hän on.
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen vastenmielinen ihminen. Miksi kukaan välittäisi moisen mielipiteistä paskaakaan?
Niinpä. Tuohan kaupallisti oman lapsensakin nettiin jo vauvana.
Tämän nimi ei edelleenkään ole Salmela, vaan Tolmatsova. Mikä hinku teillä akoilla on varastaa toisten sukujen nimiä? Identiteettömiä surkimuksia. Miehet ne osaavat vahvoina jatkaa ja kantaa omaa nimeään, akka on aina identiteetitön puoli-ihminen.
Se on jännä miten nämä muka-edgyt vaihtoehtonaiset ovat sitä samaa akkojen kanalaumaa. Naiset eivät kykene missään uudenlaiseen ajatteluun.
Jaa, no voi olla. Mun kokemuksen mukaan kyllä lähimaksu tai käteinen ollut nopeinta ja toimivinta.
Jos luuris tippuu lattialle se on kräsh kilikili rikki. Kortti tuskin likaantuu. Arvaapi vaan kumpi parempi.
Tässä taas siirrytään vähitellen käteisen käyttöön. Saattaa tulla jossakin vaiheessa käteinen välttämättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei aina edes nettiyhteydet toimi ja niitä tarvitaan mobiilimaksamiseen, joten pakko pitää korttia ja myös käteistä mukana. On se kiva jossain ruuhkasuomessa maksella uusimmilla älypuhelinkeinoilla, tuollaiset kommentit kyllä kertovat siitä, että sanojansa on jokseenkin vieraantunut jo todellisuudesta ja alkanut elää vain oman kuplansa sisällä.
äidilläni on nivelrikkoiset sormet ja hälle älypuhelimen käyttö on joskus todella hankalaa. kun ne sormet ei tahdo aina osua oikeaan paikkaan. hänkin käyttää tuosta syystä mieluummin korttia maksamiseen.
nataliakin varmaan ymmärtää tällaiset rajoitteet sitten kun itselleen alkaa kehittyä viisautta ja näkökykyä eikä vain kuvittele, että se mikä hänestä on toimivin ja pras ratkaisu on sitä muillekin.
Heh, onko sun maksukortissa nettiyhteys? Mobiilimaksamiseen käytetään samaa NFC-tiedonsiirtoa.
Ymmärsitkö, että kyse oli nivelrikkoisista sormista, eikä jostain tiedonsiirtotekniikasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli "pakko" maksaa mobiililla, kun ei pankkikortti toiminut.
Minun mielestäni kortilla on paljon helpompi maksaa, eihän sitä pin-koodiakaan tarvita kuin silloin tällöin.
Puhelimestani kyllä loppuu akku useammin kuin mitä korttimaksaminen oikuttelee.
Ai sulla loppuu puhelimesta aina akku yllättäen? Oletko jotenkin vajaa?!
Lue tarkemmin. Sanoin, että "akku loppuu useammin kuin mitä korttimaksaminen oikuttelee". Ei usein, vaan useammin. Toisin sanoen minulla ei ole ollut mitään vaikeuksia maksaa kortilla kuin ehkä muutaman vuoden välein.
Joku päivä sitten akkua oli lähtiessä 85%, sitten käytin puhelinta ulkona pakkasessa ja yhtäkkiä se näytti punaista ja akkua oli jo alle 20%. On minulla ollut myös puhelimia, jotka etenkin pakkaskeleillä ihan vain sammuvat yllättäen, vaikka akun ei olisi pitänyt olla vähissä.
Ja ketä kiinnostaa mitä mieltä joku Natalia on? Kellä on aikaa tuijottaa miten joku maksaa? Pääasia että maksaa, ja rahat riittävät varmaan eikä se miten se tapahtuu.
Käteistä ei käytä kuin hu*rat, harmaan talouden juntit ja huumehemmot. Kortilla tai mobiililla, ihan sama kummalla
Oikeassa on. Itse en maksa enää kortilla vaan käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen vastenmielinen ihminen. Miksi kukaan välittäisi moisen mielipiteistä paskaakaan?
Niinpä. Tuohan kaupallisti oman lapsensakin nettiin jo vauvana.
Vähättelee usein muita ihmisiä hyvinkin inhottavalla tavalla. Besserwisser, jonka tatuoinnit ovat puistattavia. Onko pakko hakea lisää rumuutta.
Nata on kyllä ihan eri maailmasta. Käteinen on ihan jees ja opettaa lapsille konkreettista rahan käyttöä.