Natalia Salmela: korttimaksaminen pin lukuineen menneen talven lumia
Jälkidigissä tänään.
Maksaa siis mobiililla.
Itse en ole ikinä maksanut mobiililla.
Kuulemma hän katselee vähän sillain,jos joku maksaa kortilla ja käteistä ei ole pitänyt kädessä aikoihin.
Itse en ole siirtynyt mobiiliin,enkä näe juuri vaivaa vilauttaa sitä korttia kassalla.
Miksi siirtyisin mobiilimaksamiseen?
Kommentit (102)
No eihän tuo ole muuta kuin markkinamiesten sätkynukke, nyt puhuu mobiilimaksamisen puolesta, varmaan maksevat sille ihan kivasti. Ja markkinointikeinot ovat vanhat tutut: vähänkö oot aikaas jälessä ja vanahanaekanen kun käytät noita vanhoja juttuja...kato moternia sen pitää olla.
Samalla tavalla markkinoidaan bitcoinia, kryptovaluuttaa, kaiken maailman pyramidihuijauksia ymv.
Suoraan vaan se siru ihon alle niin voi kävellä suoraan kaupasta ulos tavaroiden kanssa.
Mitä turhaa jotkut välivaiheet mobilissa tai älykelloissa!
Heh, vai katselee sillai. No siinäpä katselee. Tylsä elämä taitaa hällä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli "pakko" maksaa mobiililla, kun ei pankkikortti toiminut.
Minun mielestäni kortilla on paljon helpompi maksaa, eihän sitä pin-koodiakaan tarvita kuin silloin tällöin.
Puhelimestani kyllä loppuu akku useammin kuin mitä korttimaksaminen oikuttelee.
Ai sulla loppuu puhelimesta aina akku yllättäen? Oletko jotenkin vajaa?!
Mulla loppuu, kun ei muista katsoa paljon on akkua jäljellä. Käytän siis puhelinta tosi vähän mihinkään.
Millanen ihminen ei muista katsoa paljonko akkua on jäljellä? Dementikko? Boomeri?
Edellisenä iltana kun laittaa Kelaan tiliotteet niin seuraavana aamuna ne tiedot on jo Ylen ohjelmassa. Kiitti vtusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli "pakko" maksaa mobiililla, kun ei pankkikortti toiminut.
Minun mielestäni kortilla on paljon helpompi maksaa, eihän sitä pin-koodiakaan tarvita kuin silloin tällöin.
Puhelimestani kyllä loppuu akku useammin kuin mitä korttimaksaminen oikuttelee.
Ai sulla loppuu puhelimesta aina akku yllättäen? Oletko jotenkin vajaa?!
Mulla loppuu, kun ei muista katsoa paljon on akkua jäljellä. Käytän siis puhelinta tosi vähän mihinkään.
Millanen ihminen ei muista katsoa paljonko akkua on jäljellä? Dementikko? Boomeri?
No en käytä sitä niin paljon, niin jää katsomatta. Täälläkin olen aina tietokoneella ja kavereille viestittelen Messengerissä tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän käteistä aina, en suostu mihinkään korttityranniaan jos käteistä voi käyttää
Suostut kun kohta muu ei käy. Kaupalle käteinen on aiva pirun kallista, kalliimpaa kuin korttien provikat
Kuten joku tuolla ansiokkaasti jo sanoikin, kätsyä ei tarvi kuin h*rot, huumehörhöt, pimeän työn hemmot
Mulla on aina kolme maksutapaa joista valita: käteinen, kortti ja puhelin. Todennäköisesti joillakin noista maksaminen onnistuu jos muut tavat ovat pois pelistä. Yleensä tykkään maksaa kortilla, siihen on niin tottunut. En ikinä jättäisi pelkän mobiilimaksun varaan.
eikös tämä ollut se mikä hehkutti lapsettomuutta
nyt äiti
Jokaisella saa olla mielipide, osa meistä ottaa mielipiteistään maksun kuten Natalia. Sitä voi kutsua vaikka lahjonnaksi tms. jos siltä tuntuu, mutta kun ihminen on ostettavissa kuten hän on, niin en pane lainkaan painoa sanomisilleen. Jo Natalia huutaa, että varokaa sutta, niin en edes käänny katsomaan, koska todennäköisesti siellä ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan ostoksista maksan mobiilisti kännykällä. Ei tarvi lompakkoa kaivella esiin eikä naputella pin-koodia, jos isompi ostos. Ja oon yli viiskymppinen ukko...
Ei tarvi lompakkoa kaivella, mutta känny tarvii kaivella. Vai onko se kasvanut jo kiinni käteen?
Laittakaa vaan kaikki mahdollinen omaisuutenne ja tietonne Kiinalaisten (Puten kavereiden) tekemään luotettavaan kapulaan, eihän niissä mitään vakoiluohjelmiakaan voi olla? Paitsi mitä nyt jo tehtaalla laitettuja. Ja pitäähän jonkun ystävällisesti rahoittaa hämärä kaverien elintasoa. Nytkin suunnittelevat vaivojaan säästämättä seuraavia keinoja entistä helpompaan tapaan hyödyntää kännykkääsi ja tilejäsi. Turha kuvitella etteikö taitoa ja intoa löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa vaan kaikki mahdollinen omaisuutenne ja tietonne Kiinalaisten (Puten kavereiden) tekemään luotettavaan kapulaan, eihän niissä mitään vakoiluohjelmiakaan voi olla? Paitsi mitä nyt jo tehtaalla laitettuja. Ja pitäähän jonkun ystävällisesti rahoittaa hämärä kaverien elintasoa. Nytkin suunnittelevat vaivojaan säästämättä seuraavia keinoja entistä helpompaan tapaan hyödyntää kännykkääsi ja tilejäsi. Turha kuvitella etteikö taitoa ja intoa löytyisi.
tääki kohta 40
some on nuorten hommaa
Meillä ei aina edes nettiyhteydet toimi ja niitä tarvitaan mobiilimaksamiseen, joten pakko pitää korttia ja myös käteistä mukana. On se kiva jossain ruuhkasuomessa maksella uusimmilla älypuhelinkeinoilla, tuollaiset kommentit kyllä kertovat siitä, että sanojansa on jokseenkin vieraantunut jo todellisuudesta ja alkanut elää vain oman kuplansa sisällä.
äidilläni on nivelrikkoiset sormet ja hälle älypuhelimen käyttö on joskus todella hankalaa. kun ne sormet ei tahdo aina osua oikeaan paikkaan. hänkin käyttää tuosta syystä mieluummin korttia maksamiseen.
nataliakin varmaan ymmärtää tällaiset rajoitteet sitten kun itselleen alkaa kehittyä viisautta ja näkökykyä eikä vain kuvittele, että se mikä hänestä on toimivin ja pras ratkaisu on sitä muillekin.
Käteistä ei käytä kuin hu*rat, harmaan talouden juntit ja huumehemmot. Kortilla tai mobiililla, ihan sama kummalla
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei aina edes nettiyhteydet toimi ja niitä tarvitaan mobiilimaksamiseen, joten pakko pitää korttia ja myös käteistä mukana. On se kiva jossain ruuhkasuomessa maksella uusimmilla älypuhelinkeinoilla, tuollaiset kommentit kyllä kertovat siitä, että sanojansa on jokseenkin vieraantunut jo todellisuudesta ja alkanut elää vain oman kuplansa sisällä.
äidilläni on nivelrikkoiset sormet ja hälle älypuhelimen käyttö on joskus todella hankalaa. kun ne sormet ei tahdo aina osua oikeaan paikkaan. hänkin käyttää tuosta syystä mieluummin korttia maksamiseen.
nataliakin varmaan ymmärtää tällaiset rajoitteet sitten kun itselleen alkaa kehittyä viisautta ja näkökykyä eikä vain kuvittele, että se mikä hänestä on toimivin ja pras ratkaisu on sitä muillekin.
Heh, onko sun maksukortissa nettiyhteys? Mobiilimaksamiseen käytetään samaa NFC-tiedonsiirtoa.
Ööö, miksi olisi?