Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkä matka teillä on päivystykseen?

Vierailija
11.12.2024 |

Miten menette, jos ei ole omaa autoa tai kuskia?

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontaten kadun yli.

Tässä iässä pitää asunto valita päivystyksen ja hautausmaan välistä. Ehkä viinakauppa vielä siinä välissä.

Just muutin parempaan sijaintiin kun edellisestä oli puoli kilsaa.

HIenoa, järkevästi ajateltu!

Vierailija
42/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuupi ihan milloin ja mihin aikaan. Arkisin klo 19 asti ja normiviikonloppuisin klo 15 asti pari kilometriä. Ja kuten järkikin sanoo, niin vaivasta ja kunnosta riippuen joko kävellen tai taksilla. 

Iltaisin, viikonloppuisin ja pyhäpäivisin yli 100 km. Ja kuten järkikin sanoo, niin kela -taksilla, jos ei ole ambulanssiasiasta kyse.

Oletko koskaan käyttänyt kela-taksia? Miten hyvin sen saa?

Itse en ole käyttänyt päivystystapauksiin eli kiireellisiin juttuihin, mutta muilla on kokemusta siitäkin. Harvemmin hyvää sellaista. Jos esim sunnuntaiöisin tai muutoinkaan iltayöaikaan /aikaisin aamulla on ollut päivystyksellistä tarvetta, niin saattaapi hyvinkin jäädä menemättä. 

Niin, että haisevat kiitokset vaan Bernerille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä? Jonoon kuolet kuitenkin.

Vierailija
44/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnuntietä kolme kilometriä, jos ei ole auto pihassa ja olen tajuissani niin taksi tai linja-auto, todennäköisesti en lähtisi kuitenkaan koska jätän päivystyksen heille joilla on henki katkolla 

Vierailija
45/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuupi ihan milloin ja mihin aikaan. Arkisin klo 19 asti ja normiviikonloppuisin klo 15 asti pari kilometriä. Ja kuten järkikin sanoo, niin vaivasta ja kunnosta riippuen joko kävellen tai taksilla. 

Iltaisin, viikonloppuisin ja pyhäpäivisin yli 100 km. Ja kuten järkikin sanoo, niin kela -taksilla, jos ei ole ambulanssiasiasta kyse.

Oletko koskaan käyttänyt kela-taksia? Miten hyvin sen saa?

Olen eri, mutta maalla asuvat tutut ovat sitä käyttäneet, kun eivät ole päässeet lääkäriin julkisella. 

Vierailija
46/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena päivällä noin 2 km. Jos en kykene itse ajamaan, niin sitten taksilla tai jos olen niin vaivainen, ettei taksikaan ole mahdollinen, niin sitten lanssilla. Iltaisin, öisin ja viikonloppuisin matkaa keskussairaalaan on melkein 150 km. Tämä on uusi päätös. Saa nähdä, paljonko kuolemantapauksia tulee enemmän kuin ennen. Erilaiset infarktit esim. vaativat mahdollisimman pian pätevää lääkärinhoitoa. Olen ruvennut harkitsemaan vakavissani muuttoa kakkosasunnolleni, josta sairaalaankin on matkaa vain puolisen tuntia. 

Vierailija
47/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnasta riippuen joko 45 kilsaa tai 80 kilsaa. Joskus on lähdetty sinne 45 kilsan päähän ja sieltä lääkäri sanoo että tarvitsee lähteä lähetteellä sinne 80 kilsan päähän. Lanssi täällä ei juurikaan enää kuljeta potilaita ellei henki ole ihan juuri lähdössä, taksit lähtivät päivystysvelvoitteen poistumisen myötä (kiitti ihan vi*usti siitä, Berner!) tolpille sinne 80 kilsan päähän. Kela-taksiakaan ei välttämättä saa enää edes lanssin tilaamana. Jos omasta perheestä ei pystytä lähtemään kuljettajaksi, sitten kysytään naapuria tai ystäviä apuun.

Vierailija
48/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2km. Yksi suurimmista päätöksistani on ollut, että jatkossa asun aina toimivan sairaalan lähellä. 

T. monisairas

Vierailija
49/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Meilahden päivystykseen 5 km. Mennyt joko taksilla tai ambulanssilla.

Vierailija
50/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilu kilsa.

Jos olen siinä kunnossa että menen sinne itse tai järjestän itse kyydin sinne, en ole päivystykseen kuuluva potilas.

Päivystys on hätätapauksia varten, eikä mikään 24/7 auki oleva terveyskeskus.

M42

Sekoitat nyt päivystystapauksen ja hengenhätätapauksen keskenään. Ne EIVÄT ole yksi ja sama asia. 

Täällä on, päiväsaikaan arkena on akuutti terveyskeskuksessa, muuten TK päivystys on oysissa joten sinne on turha lähteä, lanssikyytiläisille ja omin kyydein tuleville on samat lääkärit ja hoitajat, vain lukittu ovi välissä. Viimeksi kun kävin siellä, meni melkein kahdeksan tuntia ja kyllä piti labrassakin käydä, vuoro ehti vaihtua ja oltiin lääkärin kanssa kumpikin vihaisia aiemmin olleelle lääkärille.

Vierailija
51/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2 kilsaa mutta hallitus aikoo kurittaa pienempiä kaupunkeja oikein kunnolla ja siirtää sieltä potilaat liian kauaksi. 

Siis tänne hoitojonojen jatkeeksi ja samaan aikaan vähentävät henk kuntaa. 

Aivan älytöntä skeidaa ja helvettia

Vierailija
52/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 2.5 km ja  viikonloppuisin 50 km. Muistelisin käyneeni kolme kertaa itse päivystyksessä ja molempien lapsien kanssa kerran. Ikä 50 v ja lapsia kaksi.

Vierailija
53/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 km. Sen jaksaa kävellä,a

Vierailija
54/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpäivystykseen 5 km. 

Melko pieni prosenttiosuus suomalaisista asuu yli tunnin ajomatkan/taksimatkan päässä päivystyksestä. Asuinpaikkaa valittaessa palveluiden etäisyys ei voi tulla yllätyksenä.

Vierailija
55/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

11km

Vierailija
56/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kilsaa.

Vierailija
57/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöpäivystykseen 5 km. 

Melko pieni prosenttiosuus suomalaisista asuu yli tunnin ajomatkan/taksimatkan päässä päivystyksestä. Asuinpaikkaa valittaessa palveluiden etäisyys ei voi tulla yllätyksenä.

Pohjoisesta tiedän, että kelataksilla on lähdetty Rovaniemeltä Ouluun, kun on tarvittu erikoislääkriä ja Lapin pikkukylistä on ajettu kelataksilla sinne Rovaniemelle. 

Vierailija
58/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 km, omalla autolla tai ambulanssilla mentävä.

Vierailija
59/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 km, taksilla tai miehen kyydissä.

Vierailija
60/149 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kilometriä päiväsaikaan. Yöllä 40 kilometriä. Vain hengenvaara ja ambulanssikyyti saisi lähtemään yöllä. Vältän viimeiseen asti. Päiväsaikaan ajan itse tai mies vie tai kaveri. 39 asteen kuumeessa en ole ajanut itse. Kelataksilla menin kerran kaupungin päivystykseen. Terveyskeskus soitti kelataksin meidän osoitteeseen, koska lähete oli tehty eteenpäin. Ilman omaa autoa tai taksia ei onnistu meno.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän