Kuinka pitkä matka teillä on päivystykseen?
Miten menette, jos ei ole omaa autoa tai kuskia?
Kommentit (149)
Reilu kilsa.
Jos olen siinä kunnossa että menen sinne itse tai järjestän itse kyydin sinne, en ole päivystykseen kuuluva potilas.
Päivystys on hätätapauksia varten, eikä mikään 24/7 auki oleva terveyskeskus.
M42
150km loma-asunnolta, missä ollaan 95%. Kotoa 400m.
No riippuupi ihan milloin ja mihin aikaan. Arkisin klo 19 asti ja normiviikonloppuisin klo 15 asti pari kilometriä. Ja kuten järkikin sanoo, niin vaivasta ja kunnosta riippuen joko kävellen tai taksilla.
Iltaisin, viikonloppuisin ja pyhäpäivisin yli 100 km. Ja kuten järkikin sanoo, niin kela -taksilla, jos ei ole ambulanssiasiasta kyse.
50 km. Yleensä omalla autolla tai kyydillä. Tarvittaessa voi myös ottaa taksin.
Vierailija kirjoitti:
Reilu kilsa.
Jos olen siinä kunnossa että menen sinne itse tai järjestän itse kyydin sinne, en ole päivystykseen kuuluva potilas.
Päivystys on hätätapauksia varten, eikä mikään 24/7 auki oleva terveyskeskus.
M42
Sekoitat nyt päivystystapauksen ja hengenhätätapauksen keskenään. Ne EIVÄT ole yksi ja sama asia.
Vierailija kirjoitti:
No riippuupi ihan milloin ja mihin aikaan. Arkisin klo 19 asti ja normiviikonloppuisin klo 15 asti pari kilometriä. Ja kuten järkikin sanoo, niin vaivasta ja kunnosta riippuen joko kävellen tai taksilla.
Iltaisin, viikonloppuisin ja pyhäpäivisin yli 100 km. Ja kuten järkikin sanoo, niin kela -taksilla, jos ei ole ambulanssiasiasta kyse.
Oletko koskaan käyttänyt kela-taksia? Miten hyvin sen saa?
Vierailija kirjoitti:
50 km. Yleensä omalla autolla tai kyydillä. Tarvittaessa voi myös ottaa taksin.
Millaisissa tapauksissa olet ajanut itse autolla sinne?
Työpaikalle on matkaa 4 kilometriä. Autolla 10 minuuttia.
Arkena 3km. Iltaisin, öisin, viikonloppuna ja pyhinä 160km. Autolla.
Virka-aikana 10 min kävely. Muina aikoina bussilla.
Arkisin päivällä 15 km. Iltaisin ja viikonloppuisin 52 km. Yöpäivystys 86 km.
Mielestäni ei edes paha.
Jos olen ajokunnossa, menen omalla autolla, muuten joko puolison kyydillä, taksilla tai ambulanssilla. Ambulanssia joutuu yleensä odottamaan puolesta tunnista tuntiin, joten jos on oikeasti kiire, lähdetään henkilöautolla ambulanssia vastaan, mikäli potilas on sellaisessa kunnossa, että henkilöautossa matkustaminen ei pahenna tilannetta.
20 kilometriä. Bussilla pääsee alle kilometrin päähän. Yöllä on pyydettävä kyyti tai otettava taksi.
Kotoa 5 km, töissä muutama kerros hissillä alas.
Olisko joku viitisen kilsaa. Se millä menen riippuu siitä mikä on vaivana. Jos päässä "viiraa" niin kävelen, jos jalka rikki ni sitten bussilla. Linkkaan tohon pysäkille koipineni kirosanojen saattelemana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontaten kadun yli.
Tässä iässä pitää asunto valita päivystyksen ja hautausmaan välistä. Ehkä viinakauppa vielä siinä välissä.
Just muutin parempaan sijaintiin kun edellisestä oli puoli kilsaa.
Ei se hautausmaan läheisyys mitään auta, ei sua sinne suoraan kipata vaikka kotonasi kuolisit.
No ei, mutta leskellä on lyhyt matka rollaattorilla ajella päivittäin haudalle itkemään. Eihän tolla mulle ole väliä, mutta rakkaasta puolisostani huolehdin.
5 km ambulassilla tai taksilla tai omalla autolla tai naapurin ajamalla, riippuen tilanteesta. Kun sinne 116117 soittaa niin ne laittaa ambulanssin suoraan sieltä jos o tarvis tai ohjaa oikean välineen käyttöön