Millainen ihminen katkaisee aikuisena välit sisarukseen
Kommentit (54)
Sellainen, jonka sisko yrittää oman siskonsa häissä vokotella tämän tuoretta aviomiestä. Ja joka laukoo ilkeitä kommentteja jatkuvasti milloin siskon ammatista, milloin ulkonäöstä. Sellainen, joka ei vaan enää jaksa sitä miten oma hermosto reagoi tähän ilkeään siskoon. Ei vaan saa taivutettua itseään enää olemaa ystävällinen ihmiselle, jonka pelkkä nimen ääneen sanominen aiheuttaa taistele/pakene reaktion. Ja selitystä ei anna siksi, että on jo oppinut ettei tämä sisko kuitenkaan koskaan pyydä anteeksi tai ymmärrä tekojensa seurauksia, vaan draamailee ja kostaa, jos asioita ottaa puheeksi. Sellainen sisko, joka nauttii omasta elämästä ja mukavien ihmisten seurasta eikä halua enää antaa ilkeiden perheenjäsenten tuhota omaa onneaan. Sellainen.
Sellainen sisko joka on saanut kuulla olevansa ylimääräinen ja turha ja vahinko kokoikänsä ensin vanhemmiltaan sitten toisintona sisaruksiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en juurikaan pidä yhteyttä siskooni.
Hän on mm haukkunut äitiyttäni (mulla kaksi fiksua lasta, hällä kaks päihteiden läyttäjää 2/5)
Hän ei koskaan - ei koskaan - myönnä itsessään vikaa. Draamailee ja riitelee. Uhriutuu.
Minä tietty olen narsisti. Samoin äitinsä, tyttärensä, lastensa isä, nykyinen miehensä, mm pari työkaveria. Aika huono tsäkä hällä. Onneksi on itse niin fiksu ja hyvä.
En jaksa
Kas, tämäpä sattuma. Minäkin olen narsisti, samoin melkein kaikki hänen ex-miehensä, äiti ja useat sukulaiset.
Narsisti siellä, narsisti täällä, mutta diagnoosi pers.häiriöstä taitaa olla vain hänellä itsellään.
Ja narsistin ex-miehet täysin putsattuja, hyvä kun vaatteet päälle jäi erossa.
Esim sellainen joka on koko elämän huolehtinut ja kannattellut ongelmaista sisarustaan, eikä jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen sisko joka kuulemma tahallaan pitkitti perintöriitaa. Vaikka hän hoisi oman osuutensa ensimmäisenä maaliin asti. Ts. Muut pitkittivät mutta sisko sai paskamyrskyn yllensä.
Ja tästä on faktaa? Kuka pitkitti ja kuka vaati ja mitä? Ja kuka (ketkä) sai pazkamyrskyn niskaansa?
Asioilla voi olla kaksi puolta.
Sellainen jonka sisko lähettelee kännissä paranoidisia herjaavia viestejä yökaudet ja päivällä teeskentelee, ettei mitään ole tapahtunut ja kieltää kaiken. Kun tuota vuosia kestää, niin raja tulee vastaan, vaikka miten psyykkisesti sairastunutta ja alkoholisoitunutta yrittäis ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, jonka sisko yrittää oman siskonsa häissä vokotella tämän tuoretta aviomiestä. Ja joka laukoo ilkeitä kommentteja jatkuvasti milloin siskon ammatista, milloin ulkonäöstä. Sellainen, joka ei vaan enää jaksa sitä miten oma hermosto reagoi tähän ilkeään siskoon. Ei vaan saa taivutettua itseään enää olemaa ystävällinen ihmiselle, jonka pelkkä nimen ääneen sanominen aiheuttaa taistele/pakene reaktion. Ja selitystä ei anna siksi, että on jo oppinut ettei tämä sisko kuitenkaan koskaan pyydä anteeksi tai ymmärrä tekojensa seurauksia, vaan draamailee ja kostaa, jos asioita ottaa puheeksi. Sellainen sisko, joka nauttii omasta elämästä ja mukavien ihmisten seurasta eikä halua enää antaa ilkeiden perheenjäsenten tuhota omaa onneaan. Sellainen.
Se nauttiminen ja onni on vain näytelmää, pintaa, narsistit on sisältä onttoja, pelkkä kuori vain. Eikä narsisti koskaan pyydä anteeksi muuta kuin näytösluontoisesti jos paikalla on yleisöä, tosin lause jatkuu "mutta" -sanalla.Uhreilta ne kyllä vaatii anteeksipyyntöjä vaikka maailman loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen jonka sisko lähettelee kännissä paranoidisia herjaavia viestejä yökaudet ja päivällä teeskentelee, ettei mitään ole tapahtunut ja kieltää kaiken. Kun tuota vuosia kestää, niin raja tulee vastaan, vaikka miten psyykkisesti sairastunutta ja alkoholisoitunutta yrittäis ymmärtää.
Mikä siinä onkin, että ne viestit pitää lähettää yöllä? T. kohtalotoveri, jonka salainen numero piippasi taas eräänä yönä kymmeniä kertoja, kun joku oli numeron luovuttanut kiellosta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä onkin, että ne viestit pitää lähettää yöllä? T. kohtalotoveri, jonka salainen numero piippasi taas eräänä yönä kymmeniä kertoja, kun joku oli numeron luovuttanut kiellosta huolimatta.
Olen kuullut että narsist/psykopaatit kiusaavat uhrejaan öisin. Joku nipistelee, joku tönii, joku haastaa riitaa, joku haluaa jutella. Kuitenkin niin ettei uhri saa nukkua rauhassa. Kumma kun ne ei itse väsy, tai sitten nukkuvat päivisin kun uhri on kuin zombi ja joutuu aamusin töihin.
Siskoni ei ole koskaan hyväksynyt minua omana itsenäni.
60 vuotta pitänyt yllä sitä että hän on tavallaan pomo.
Osaa olla herttainen, niin kauan kuin tehdään asiat hänen tavallaan.
Osaa sanoa ilkeästi, sekä lähettää sävyltään herjaavia tekstiviestejä.
Nyt taas hänellä napsahti kun minulle ei sopinut ehdottamansa asia.
Olen niin väsynyt riitelyyn, sekä tuntemaan huonommuutta.
Hei avaudun tässä omasta muuttuneestä isosiskostani joka ei ole koskaan ollut itsekäs ja paha ihminen. Nykyään tuntuu että en tunne häntä ja hän ei ole sama ihminen. Häntä ainakin puheiden mukaan kiusataan töissä ja tekee liikaa töitä ja ei lepää ei vaikka mikä olis. Sitten vapaapäivät vedetään kaljaa ja viiniä ja alkoholiongelma alkaa olla paha. Sisko ei kuuntele hetkeäkään sitä että joku olis huolissaan hänen juomisesta tai muusta ajankohtaisesta ja vanhemmatkin on koittaneet tästä sanoa tuloksetta. Läheisestä,mukavasta,empaattisesta ja älykkäästä isosiskostani on tullut haukkuva ja alistava ja painostava narsistinen piru. Siskoni on käynyt vuosia terapiassa ja hänellä on ollut eri mielialalääkkeet käytössä. Minusta on tullut sylkykuppi ja itsestäänselvä taksikuski joka tekee kaiken hänen pillin mukaan.
Esimerkkejä käytöksestä
-- Hän ei pidä lupauksiaan ja peruu tapaamisia ihan noin vain mutta suuttuu jos joku muu tekee niin.
-- Muuttaa siis sovittuja suunitelmia lennosta ja suuttuu jos joutuu itse hetkenkin odottelemaan jotain tai jokin asia suuttuu. Minä olen järjestänyt työvuorot ja omat menot hänen mukaan ja hän vaan saattaa yks kaks laittaa viestiä " hoh hän alkaakin nukkumaan ei jaksakkaan mitään katsotaan huomenna "..... ikäänkuin muut olisi päivystämässä automaattisest seuraavana päivänä koska hän jaksaa.. mitä helvettiä ...
- Saa raivokohtauksia ja itkukohtauksia ja juo alkoholia enemmän kuin ennen ongelmiin ja ilkeilee humalassa ja laittaa uhkausviestejä joita ei sanojensa mukaan muista myöhemmin ( uskon että muistaa usein paljonkin )
-- Viime aikoina alkanut raivota viesteillä että olen hälle velkaa palveluksia ja auttamista koska hän on minua auttanut vuosien aikana ja hänellä ollut vaikeampaa kuin minulla. Noh minä olen häntä tässä monen vuoden verran auttanut kaikin tavoin aina välillä ja hällä ollut todella vaikeaa elämässä ja vaikeita tapahtumia mutta hän muistaa vaan sen mitä en ole tehnyt. Ei ollenkaan sitä että kiitos kun teit näin ja mitä kaikkea olenkaan tehnyt. Ei kiitollisuutta ei tekoja kiitollisuudesta
huolestunut veli ..
kirjoitin tämän puhelimella niin pahoittelen jos ei selkeä kappalejako
Vierailija kirjoitti:
Oi kyllä tästä on kokemusta oma siskopuoleni on tämmöinen ja väitän että nämä kännissä viestiä laittavat kyllä muistavat paljonkin siitä mitä on laittaneet. Selkeästi usein teeskennellyt ettei muka muista ja hän saattaa yks kaks käyttätyä muutaman päivän jälkeen ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Muiden pitäisi vaan unohtaa kaikki loukkaukset ja solvaukset ja hälle antaa anteeksi. Jos joku hälle sanoo että hän loukkasi niin on heti hyökkäys päällä että hän ei ole mitään sanonut ja että puhutte paskaa ja muistatte väärin jne. Ihan paranoid käytöstä ja alkoholi suuressa osassa
Sellainen sisko joka kuulemma tahallaan pitkitti perintöriitaa. Vaikka hän hoisi oman osuutensa ensimmäisenä maaliin asti. Ts. Muut pitkittivät mutta sisko sai paskamyrskyn yllensä.