Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä luulet: onko mahdollista poistaa kaikki kipu?

Vierailija
11.12.2024 |

Kerro oma käsityksesi, omat arvelusi, omia teorioitasi. Ja kun sanon "kaikki kipu" niin minä todellakin tarkoitan KAIKKI. Ja kun sanon "poistaa" niin minä todellakin tarkoitan POISTAA. Niin että sen absoluuttisen totaalisen kivunpoistamisen jälkeen se kipu on poissa ja pysyy poissa, lopullisesti. Kun se on kerran poistettu niin se ei enää ikinä tule takaisin. Yksi täydellinen kivunpoistaminen, siinä se. Ensin oli kipua, mutta kunhan kipu on poistettu, niin kipua ei enää ole. Ei enää ole kipua! Onko mahdollista? ABSOLUUTTINEN LOPULLINEN KIVUNPOISTAMINEN.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minä nostan tätä omaa aloitustani, koska tällä aiheella on minulle oikeasti väliä, paljon merkitystä, tämä on minulle todella tärkeä juttu.

Minulle todella tärkeä juttu: kaiken kivun poistaminen! Kertokaa käsityksenne aiheesta, kiitos.

ap

Vierailija
2/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko henkistä vai fyysistä kipua. Omassa tapauksessa henkinen kipu on sietämätöntä. Mutta se liittyy muistiin. En halua menettää muistiani. Joidenkin elämän osa on olla helvetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpostihan tuo onnistuu kun poistetaan hermoratayhteydet. Tosin siinä samalla halvaantuu, mutta eipähän ole kipuja.

Vierailija
4/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpostihan tuo onnistuu kun poistetaan hermoratayhteydet. Tosin siinä samalla halvaantuu, mutta eipähän ole kipuja.

Eli dissosiatiivinen amnesia. Eli kemiallisesti tuotettu aivojen täysi dissosiaatio, hermojen sammuttaminen, neurologinen irtikytkentä. Se ei missään nimessä ole sama kuin täysnukutus tai täysamnesia, jossa koko elimistö sammutetaan, jossa jopa lihakset ja keuhkot ja sydän sammutetaan. Vaan se on vaan semmonen sammutus jossa vain ja ainoastaan hermot sammutetaan. Hermosammutus eli dissosiatiivinen amnesia. Ainakin 1000 kertaa turvallisempaa kuin täysanestesia! Jeesus Kristus sentään on hengenvaarallista tehdä täysanestesia! Tuo täysanestesia pystytään turvallisesti tekemään vain suurimmissa keskussairaaloissa. Kun taas disso-anestesian pystyt täydellisen turvallisesti tekemään vaikkapa takapihallasi, heinäladossa, lehmien navetassa, hengenvaarallisella sota-alueella,... ihan missä vain, ihan milloin vain, ihan tosta vaan, ihan noin vaan. Kunhan anestesiatyöntekijät ovat riittävän ammattitaitoisia. Kunhan ovat ammattitaitoisia! Täysanestesia voidaan tehdä ainoastaan suurimmissa sairaaloissa. Disso-anestesia voidaan tehdä vaikka keskellä suota, kunhan anesteetikot tasan tarkkaan tietävät mitä tekevät. Sitä on se ammattitaito. Siinä on se syy miksi parhaimmat anesteetikot ansaitsevat ihan jumalattoman paljon palkkaa, enemmän palkkaa kuin astronautit.

Mutta niin silti, sulle vastaus: sanot että "poistetaan hermoratayhteydet... siinä samalla halvaantuu". Mitä jos minä sanon sinulle: ei tarvitse halvaantua! Hermoratayhteyksiä ei tarvitse poistaa, ei ainakaan pysyvästi, vaan silti kipu voidaan poistaa, ja sen jälkeen ne hermoradat toimivat täydellisesti. Kaikki kipu poissa, hermot toimivat täydellisesti.

ap

Vierailija
5/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys ja vastaan että on ja että ei ole. Sitten kysyn sinulta miksi se kipu täytyisi saada aina pois täysin ja lopullisesti? Voisitko hyväksyä sen kivun? Entä jos sillä on tarkoituksensa?

Vierailija
6/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tarvitsee kipua. Kipu varoittaa vaarasta. Jos murtunut raaja ei lähettäisi kipusignaaleja aivoihin ihminen käyttäisi kyseistä raajaa ja pahentaisi tilannetta. 

Vierailija
7/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli dissosiatiivinen amnesia. Eli kemiallisesti tuotettu aivojen täysi dissosiaatio, hermojen sammuttaminen, neurologinen irtikytkentä. Se ei missään nimessä ole sama kuin täysnukutus tai täysamnesia, jossa koko elimistö sammutetaan, jossa jopa lihakset ja keuhkot ja sydän sammutetaan. Vaan se on vaan semmonen sammutus jossa vain ja ainoastaan hermot sammutetaan. Hermosammutus eli dissosiatiivinen amnesia. Ainakin 1000 kertaa turvallisempaa kuin täysanestesia! Jeesus Kristus sentään on hengenvaarallista tehdä täysanestesia! Tuo täysanestesia pystytään turvallisesti tekemään vain suurimmissa keskussairaaloissa. Kun taas disso-anestesian pystyt täydellisen turvallisesti tekemään vaikkapa takapihallasi, heinäladossa, lehmien navetassa, hengenvaarallisella sota-alueella,

PS. Nyt tajuan että käytin sanaa "amnesia" joka ilmeisesti tarkoittaa "muistinmenetys". Käytin väärää sanaa! En todellakaan tarkoita mitään amnesiaa eli muistinmenetystä. Vaan tarkoitan anestesiaa eli nukutusta! "Pelkän neurologisen järjestelmän nukuttaminen" = disso-ANESTESIA. Se ei ole amnesia, vaan se on anestesia.

Muissa anestesioissa nukutetaan myös muita hommeleita. Mutta disso-anestesiassa nukutetaan vain hermot, eli poistetaan kivut, eikä muuta sitten tehdäkään.

Mutta ihminen ei voi olla disso-anestesiassa koko loppuelämäänsä, seuraavat 50 vuotta. Onko jokin muu tapa varmistaa ettei ihminen seuraavaan 50 vuoteen tunne yhtään kipua? ONKO???

Vierailija
8/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taitaa kadota kaikki tunto samassa. Samat hermothan sitä kevyttä kosketusta ja kovaa kipua tunnistavat.

Vierailija
9/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan nykykeinoin, ellei samalla sammuteta tietoisuutta. Mutta kukapa sellaista edes haluaisi, kipu on ihan tarpeellinen hälytysmerkki joka kertoo, että jossain on jotain vialla. Aika useissa tapauksissa vieläpä asia pystytään hoitamaan tai kipua aiheutttavaa toimintaa/ainetta tms. välttämään, jolloin kipu on ollut hyvinkin tarpeellista. 

Vierailija
10/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tarvitsee kipua. Kipu varoittaa vaarasta. Jos murtunut raaja ei lähettäisi kipusignaaleja aivoihin ihminen käyttäisi kyseistä raajaa ja pahentaisi tilannetta. 

Tämäkin on muuten totta.

Vierailija
11/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9mm burana päähän niin ei enää tunne kipuja sen jälkeen. Kerran se vaan kirpasee.

Vierailija
12/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä taitaa kadota kaikki tunto samassa. Samat hermothan sitä kevyttä kosketusta ja kovaa kipua tunnistavat.

Sinä sanot että on olemassa positiivinen asia nimeltä "kevyt kosketus". Ja sanot että samaan aikaan on yhtälailla olemassa negatiivinen asia nimeltä "kova kipu".

Mutta mitä jos: mitä jos minä väitän että on mahdolllista poistaa kaikki se "kova kipu", niin että se todellakin on poissa! Sen jälkeen jäljelllä on? Sen jälkeen jäljellä on mitä? No, esimerkiksi, sen jälkeen jäljellä on vaikkapa se "kevyt kosketus".

Kaikki kipu on poissa. Kaikki kevyt kosketus on vielä tallella. Niin. Juuri niin. TUO ON MINUN KYSYMYKSENI! Tahdotko tuota? Pystytkö tuohon? Pystytkö? Voitko ikinä mitenkään saavuttaaa tuota tilaa? Voitko? Voitko saavuttaa paratiisia jossa kipua ei ole olemassa? Voitko päästä täydellisen kivuttomaan paratiisiin, voitko?

ap

Vierailija
13/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu loppuu kuolemalla.

Vierailija
14/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotaan jo, että olet ensimmäisen vuosikurssin oppilas lääkiksessä.

Vierailija
15/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista. Joskus naiivisti kuvittelin että ehkä opioidi poistaa kivun. Ei poistanut, vähän leikkasi pois kärkeä, sekin hyvä. Krooninen kipu ei niinkään varoita kuten äkillinen kipu.

Vierailija
16/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys ja vastaan että on ja että ei ole. Sitten kysyn sinulta miksi se kipu täytyisi saada aina pois täysin ja lopullisesti? Voisitko hyväksyä sen kivun? Entä jos sillä on tarkoituksensa?

Tässä ne tärkeimmät itse asiassa olivatkin. 

Vierailija
17/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista. Joskus naiivisti kuvittelin että ehkä opioidi poistaa kivun. Ei poistanut, vähän leikkasi pois kärkeä, sekin hyvä. Krooninen kipu ei niinkään varoita kuten äkillinen kipu.

Krooninenkin kipu on ihan tarkoituksenmukaista. Käytännössähän meille tulee kipuja elämässä aina jotakin, toisille taas tulee sitä kroonistumista mutta sekään ei ole aina loppuelämän mittaista. Kivulla on aina tarkoitus kuitenkin, sitä tarvitaan. Mukavaahan se ei aina ole eikä se lääkekään auta aina koska se kipu tulee kun on tarpeen tulla.

Vierailija
18/20 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tai mikä sen kivun poistaisi kokonaan?

Vierailija
19/20 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotaan jo, että olet ensimmäisen vuosikurssin oppilas lääkiksessä.

Joo en ole :)

Nuorena pohdin paljon Frankensteinia. Minua kuumeisesti piinasi sama kysymys kuin siinä sitä tohtoria: onko kuolleet mahdollista herättää eloon, onko mahdollista voittaa kuolema, mitä jos ei tarvitse kuolla.

Nyt vanhana tajuan että tuo oli täysin väärä kysymys, olin pahasti hakoteillä kun tuollaista pohdin, olin elämässä eksyksissä aivan väärällä suunnalla. Ja tajuan myös vastauksen: kuolemaa ei voi voittaa.

Nyt vanhana minulla on tämä toinen kysymys: voiko kaiken kivun poistaa.

ap

Vierailija
20/20 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä viesteissä omituista kivun ylistystä, kivun normalisointia.