Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköpyöräily talvella ?

Vierailija
11.12.2024 |

Minulla on sähköpyörä. Olen ajanut sillä kesän aikana lähes 2000 km. Nyt kun pyörätiet ovat paikoin jäässä ja terävillä kivillä hiekoitettu, en ole uskaltanut ajaa. En yleensäkään aja pyörällä talvella, pelottaa kaatuminen, etupyörä luistaa tai takarengas sutii tyhjää. Pitääkö olla nastat? Ehkä lumipinnalla uskaltaisin, mutta tämä märkä jää on kamalan pelottava.

Uskallatko sinä pyöräillä talvella, miten sähköpyöräily? Kestääkö akku pakkasella miten, joku sanoi että kylmä akku kestää vain kolmasosan kesäisistä oloista... Kiitos vastauksista.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talviajoa helpottaa, jos ottaa pois polkemispakon ja käyttää pelkkää kaasua...

Ei SÄHKÖAVUSTEISESTA voi ottaa pois

Vierailija
22/28 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talviajoa helpottaa, jos ottaa pois polkemispakon ja käyttää pelkkää kaasua...

Ei SÄHKÖAVUSTEISESTA voi ottaa pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa sähkömopoja ja sähköavusteisia polkupyöriä. Tässä keskustellaan jälkimmäisistä.

No jos sitä ei tarvitse polkea ja ajaminen on asennossa, jossa jalat yltää maahan, niin mitä siinä enää polkimilla tekee?

Vierailija
24/28 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hankin sähköpyörän nimenomaan auton korvikkeeksi, sen sijaan että ostaisin 20000 euron auton, ostin 5000 euron sähköpyörän. Ja hyvin olen pärjännyt toukokuusta alkaen. Nyt olen kulkenut työkaverin kyydissä marraskuun, mutta pyörällä tekisi mieli kulkea kun jotkut ajavat kuten ennenkin.

Sähköpyörä ei ole kuntoilulaite, kyllä olen sen havainnut. Olen kampea pyörittänyt joka kilometrin, vaikka kaasukahva siinä on. Ei siinä kuitenkaan sillä lailla ole vastusta että kunto kasvaisi, mutta mielen virkeyttä, ulkoilua ym mukavaa fiilistä sillä saa. Suosittelen muillekin.

AP

Vierailija
25/28 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet istunut sähkömopon kyydissä 2000 km. Toivottavasti et esiinny työpaikalla minään urheilusankarina. 

Miten tyhmä pitää olla, että jaksaa jauhaa tuota samaa juttua jokaisessa ketjussa. Mene kerran kokeilemaan, että tietäisit edes vähän mistä kirjoitat.

Mitähän sä nyt sekoilet? Saitko sähköiskun akkumoposta?? En ole "jauhanut" missään muussa ketjussa asiasta, mutta se nyt on selvä asia että suuri yleisö ei pidä mopon kyydissä istumista minään liikuntana.

Vierailija
26/28 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sä nyt sekoilet? Saitko sähköiskun akkumoposta?? En ole "jauhanut" missään muussa ketjussa asiasta, mutta se nyt on selvä asia että suuri yleisö ei pidä mopon kyydissä istumista minään liikuntana.

No voihan tosiaan samaa ääliökommenttia kirjoittaa useampikin henkilö. Se on silti ääliökommentti.

Vierailija
27/28 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötuoli

Vierailija
28/28 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäällä pysyy paljon paremmin pystyssä pyörällä kuin kävellen. Jopa siinä tapauksessa vaikka ei olisi nastarenkaita.

Kannattaa mennä vaikka märälle luistinradalle kokeilemaan. Kävellen eteneminen siellä on töpöttelyä ja koko ajan meinaa mennä nurin. Nastarenkaattomalla pyörällä sen sijaan voi hyvin ajaa siitä kentästä yli kunhan ei tee äkkinäisiä käännöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän