Tinderissä mies pyysi minua lataamaan profiiliini kokovartalokuvan
Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen tavalliseen mieheen. Minulla on profiilissa vain kasvokuvia ja harrastuksiin liittyviä kuvia. Mies itse kirjoitti minulle, että hän haluaisi viedä minut treffeille ravintolaan syömään. Ehdotin sitten muutamaa ajankohtaa, milloin voisin lähteä. Niihin ehdotuksiin mies ei virkannut mitään vaan yhtäkkiä kirjoitti, että "en halua vaikuttaa pinnalliselta, mutta olisiko sinun mahdollista lisätä profiilisi kokovartalokuva".
Minusta tuntuu aika oudolta, että ensin kutsutaan treffeille ja sitten kuitenkin aletaan empimään, että ehkä kuitenkin haluaisin vielä miettiä, että oletko riittävän kaunis että haluan oikeasti viedä sinut treffeille. Hän tietysti alkoi kovasti olla huolissaan siitä, että jos minä olenkin kovin lihava. Ja mainittakoon, että kuvien perusteella se mies itsekään ei ole se penaalin komein kynä suoraan sanottuna (ei sillä että ulkonäöllä olisi minulle mitään väliä).
Kommentit (570)
Vierailija kirjoitti:
Eikö helpointa ole swaipata oikealle vain ne, joiden kuvista tulee riittävän selkeästi ilmi, että henkilö on edes suunnilleen omiin preferensseihin sopiva? Kaikkein älyttömintä on swaippailla sokkona oikealle ketä tahansa, sopia treffit hätiköiden ja alkaa sitten pyytää lisäkuvia siinä toivossa, että henkilö olisi just sellainen kuin omissa päiväunissa. Vaikuttaa siltä, että ollaan tehty swaippailua ja treffien sopimista melkoisen epätoivoisena, ja sitten viime hetkellä havahdutaan että hetkinen, enhän miettinyt ollenkaan, mitä swaippailin.
Mikäli sukupuolia olisi yhtä paljon sovelluksessa ja kroppakuvallisia naisia tarpeeksi, niin olisi helpompaa mutta koska naisia on vähemmän niin monet miehet joutuvat swaippaamaan oikealle kasvoistaan kivan näköisiä kroppakuvattomia ja sitten katsomaan treffeillä että miltä se kokonaisuus näyttää. Pettymyksen tullessa treffit voi sitten feidata alkuunsa niin säästää aikaa ja rahaa.
Kuvaa kun ei kannata pyytää niin pitää sitten odottaa treffeille asti että sen ihmisen näkee kokonaisuudessaan, minkäs teet?
Ole kuvallisessa deittipalvelussa ja näytä tahallaan ulkonäöstäsi alle 10%
Ihmettele että ihmiset haluavat nähdä enemmän ulkonäköäsi ennen treffejä ja loukkaannu tästä joten treffit peruuntuu
Profit?
Vierailija kirjoitti:
Ole kuvallisessa deittipalvelussa ja näytä tahallaan ulkonäöstäsi alle 10%
Ihmettele että ihmiset haluavat nähdä enemmän ulkonäköäsi ennen treffejä ja loukkaannu tästä joten treffit peruuntuu
Profit?
Minä taas ihmettelen, miksi jotkut vaivautuvat pyytämään lisäkuvia sellaisilta, jotka eivät alunperinkään ole näyttäneet ulkonäöstään kuin 10%. Miksi ne lisäkuvat kiinnostavat niin paljon? Itselläni kyllä kokovartalokuvat on, ja olen samaa mieltä siitä, että hyvä sellaiset olisi olla (tosin ei ole kyllä monella miehelläkään), mutta itse teen niin, että jos jonkun profiilista ei selviä sellainen tieto, jonka ehdottomasti haluan saada, laitan vasemmalle. En siis ala pyytää kuvattomilta kuvia, kysellä ikää niiltä jotka eivät ole sitä kertoneet, kysymään mitä joku hakee, jos ei hän ole sitä kertonut (Tinderissä kun on se valikko, jossa voi kertoa hakeeko pitkää vai lyhyttä juttua), tai jos joku ei kerro yhtään mitään itsestään, en ala kyselläkään mitään. Laitan vaan yksinkertaisesti vasemmalle ne profiilit, joissa ei ole tarpeeksi infoa.
Ja ETENKÄÄN en alkaisi ikinä sopia treffejä ihmisen kanssa, josta on epäselvää jokin olennainen asia. Tätä ihmettelen tässäkin esimerkissä, eli miksi mies edes alkoi hätiköiden sopimaan treffejä, jos ei kerran ollut edes varma, haluaako tavata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö helpointa ole swaipata oikealle vain ne, joiden kuvista tulee riittävän selkeästi ilmi, että henkilö on edes suunnilleen omiin preferensseihin sopiva? Kaikkein älyttömintä on swaippailla sokkona oikealle ketä tahansa, sopia treffit hätiköiden ja alkaa sitten pyytää lisäkuvia siinä toivossa, että henkilö olisi just sellainen kuin omissa päiväunissa. Vaikuttaa siltä, että ollaan tehty swaippailua ja treffien sopimista melkoisen epätoivoisena, ja sitten viime hetkellä havahdutaan että hetkinen, enhän miettinyt ollenkaan, mitä swaippailin.
Mikäli sukupuolia olisi yhtä paljon sovelluksessa ja kroppakuvallisia naisia tarpeeksi, niin olisi helpompaa mutta koska naisia on vähemmän niin monet miehet joutuvat swaippaamaan oikealle kasvoistaan kivan näköisiä kroppakuvattomia ja sitten katsomaan treffeillä että miltä se kokonaisuus näyttää. Pettymyksen tullessa treffit
Se treffeille odottaminen on varmaan fiksumpaa, jos tilanteenne on noin toivoton.
"Se treffeille odottaminen on varmaan fiksumpaa, jos tilanteenne on noin toivoton"
Ei koske tietysti komeimpia miehiä joilla riittää valikoimaa myös kroppakuvallisista naisista, mutta monelle tavallisemmalle miehelle ei riitä, joten treffeille asti joutuu tuhlaamaan mahdollisesti molempien aikaa, kunnes se kokonaisuus paljastuu. Pettymyksen tullessa treffit voi sitten feidata alkuunsa niin säästää edes jonkun verran aikaa ja rahaa.
Onko se sitten niin iso ongelma, jos treffeillä paljastuu, että henkilöllä on hieman ylipainoa? Mä olen joskus käynyt treffeillä miehen kanssa, jolla on lievää ylipainoa, eikä se ole haitannut. Sitten ne miehet ovat antaneet minulle pakit,toinen heti ensitreffien jälkeen ja toinen muutaman kuukauden tapailun jälkeen.
LouLou kirjoitti:
Onko se sitten niin iso ongelma, jos treffeillä paljastuu, että henkilöllä on hieman ylipainoa? Mä olen joskus käynyt treffeillä miehen kanssa, jolla on lievää ylipainoa, eikä se ole haitannut. Sitten ne miehet ovat antaneet minulle pakit,toinen heti ensitreffien jälkeen ja toinen muutaman kuukauden tapailun jälkeen.
Itse pidän hieman ylipainoisista, mutta leveälantioisista joilla on se ylipaino on jakautunut reisiin ja pyllyyn enemmänkin. Päärynä ja tiimalasi vartalot best👌
Sen sijaan jos treffeille ilmestyy hieman ylipainoinen omenavartaloinen jolla on kapea lantio, tikkujalat, mutta ylipaino on lähinnä vatsanseudulla, niin on iso ongelma asian kanssa koska tälläinen ihminen ei viehätä millään tavalla.
Tästä syystä se vartalokuva säästää kaikkien aikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lisäsin jossain vaiheessa maininnan 'ei lemmikeitä'. Se tuntuu monille miehille olevan tärkeää
Lemmikeitä? Monille miehillekö on tärkeää, ettet osaa suomea kunnolla?
Miten niin? En välitä lemmikeistä. Ne ovat tylsiä ruusujen rinnalla. Toivon mieluummin ruusuja tai ihan vaan tulppaaneja treffeille.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Itse pidän hieman ylipainoisista, mutta leveälantioisista joilla on se ylipaino on jakautunut reisiin ja pyllyyn enemmänkin. Päärynä ja tiimalasi vartalot best👌
Sen sijaan jos treffeille ilmestyy hieman ylipainoinen omenavartaloinen jolla on kapea lantio, tikkujalat, mutta ylipaino on lähinnä vatsanseudulla, niin on iso ongelma asian kanssa koska tälläinen ihminen ei viehätä millään tavalla.
Näin on! Etenkin kun on kyseessä mies, jolle naisen olennaisimmat kriteerit ovat lantion luissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Näin on! Etenkin kun on kyseessä mies, jolle naisen olennaisimmat kriteerit ovat lantion luissa.
Tuleeko suurenakin yllätyksenä, että fyysinen viehätys on tärkeä osa pariutumista niiden henkisten kemioiden lisäksi yleensä ihmisillä?
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Biseksuaalina naisena minulla on samat mieltymykset kuin tällä miehellä (myös itse olen kuvatunlainen). Omenavartalo sen paremmin miehellä kuin naisellakaan ei kerta kaikkiaan sytytä intiimipuuhissa, ja minusta olisi paljon törkeämpää hankkiutua läheisiin väleihin jonkun epäsopivan kanssa ja sitten alkaa pakittamaan.
Kannatan siis kokovartalokuvia vaikka harrastuskuvien yhteydessä, nehän ovat ainakin luontevia. Väkinäiset treffit ovat kiusallisia, samoin hirmu mukavien ihmisten "hylkääminen" jonkun monille pienen mutta itselle seksuaalisessa viehättymisessä keskeisen syyn takia. Miesten suhteen minulle tälläinen syy on myös liika pituus (yli 180 cm) ja liika karvaisuus, enkä voi kummallekaan vaistomaiselle seikalle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Turha on myös PerusPerttien sitten ulista naisten kranttuutta deittipalvrluissa jos on itse puolikalju, vatsakas perunanenä ja yrittää itseään nuorempia ja paremmannäköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallinen pyyntö kyllä, jos mieskin on itsestään julkkaissut kokovartalokuvan.
Se on miehen oma valinta. Jos miehelle ei riitä se, että kerron olevani normaalipainoinen, mitä olen, niin tulee oharit. Mies voi siirtyä seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli sukupuolia olisi yhtä paljon sovelluksessa ja kroppakuvallisia naisia tarpeeksi, niin olisi helpompaa mutta koska naisia on vähemmän niin monet miehet joutuvat swaippaamaan oikealle kasvoistaan kivan näköisiä kroppakuvattomia ja sitten katsomaan treffeillä että miltä se kokonaisuus näyttää. Pettymyksen tullessa treffit
Ei ole mikään pakko swaippailla, eikä myöskään treffailla. Laita sinne bioosi, että haluat treffailla sitä hoikkia, isotissistä naista, niin kaikki on ok, ei tule vahinkomätsejä,mutta ei te miehet ette uskalla, koska tiedätte, että teille peruspenteille ei tule tykkäyksiä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kun lukee, niin naisena tekee vielä.vähemmän mieli mennä Tinderiin
Tai jos menen, suhtaudun miehiin samalla tavalla tavarana ja käyttöesineenä, kuten te miehet naisiin. Yhä vähemmän tulee tykkäyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallinen pyyntö kyllä, jos mieskin on itsestään julkkaissut kokovartalokuvan.
Se on miehen oma valinta. Jos miehelle ei riitä se, että kerron olevani normaalipainoinen, mitä olen, niin tulee oharit. Mies voi siirtyä seuraavaan.
Se on sitten sun oma valinta että saat helposti pakkeja treffeillä kun sun vartalo ei miellytänytkään, koska jätit sen tahallasi näyttämättä profiilissasi.
Tämä keskustelu on kyllä aivan ihmeellinen. Aivan kuin millään muulla ei olisi väliä, kuin ulkomuodolla. Kun olin joitain vuosia sitten eräässä deittipalvelussa, en todellakaan laittanut mitään kuvia julkisesti näkyviin vaan kuvan sai vain erikseen pyytämällä. Jos ensikontakti oli tyyliä "onks kuvaa?" niin jätin vastaamatta. Jos ihminen ei suostu edes tervehtimään ilman, että näkee minkänäköisen henkilön kanssa viestittelee niin hän ei ole minua varten. Kokovartalokuvaa en näyttänyt kenellekään ja sellaisen pyytäjät skippasin myös. Tarkoituksena oli etsiä pitkäaikaista kumppania, ei hoitoa, joten itselle tärkeitä asioita oli elämäntavat ja tavoitteet elämässä yleisesti. Koska itse liikun aktiivisesti, arvostan terveellisiä elämäntapoja ja koulutusta niin odotan samaa myös kumppanilta. Ulkonäkö ja -muoto on sinänsä sivuseikka, mutta kyllähän sen näkee päälle päin millaista elämäntapaa viettää. Kiukuttelu jostain kuvasta on itselleni niin merkittävä red flag, ettei mikään ulkonäkö sitä muuttaisi. Käytöstapoja pitää vaatia kaikilta.
Mikä ongelma? Vai olisiko aloittaja lähtenyt miehen kanssa treffeille jos miehellä ei olisi edes naamakuvaa?
Täällähän jotkut väittävät, ettei naiset edes katso miesten kuvia näissä sovelluksissa, vaan pelkällä profiilitekstillä ja käytöstavoilla on väliä.
Useimmiten miehillä on kuva tai kuvia, joista näkee vähintään torson ja tämä on vähän sellainen kirjoittamaton sääntö, että tällainen kuva on hyvä olla. Mutta as per usual, jos sellaisen haluaa naiselta, on pinnallinen. Ei siinä, useimmiten se cropattu kuva jossa on pelkkä naama ja ehkä vähän kaulaa, ei lupaa hyvää.
Aamen