Tapailumies käyttää sinappia leivän päällä, eikö ole outoa?
Ihmettelin tätä jo, kun tehtiin yhdessä eka yhden yön kylpylämatka. Hotelliaamiaisella pisti sinappia leivän päälle. Nyt sitten oon jo käynyt miehen kotonakin ja jääkaapissa oli purkki Maillen kokojyväsinappia. Ja tosiaan mies sanoi, että pistää sitä leivän päälle, ilman leikkelettäkin.
Kommentit (34)
Ei ole, isäni käytti sinappia leivän päällä. Sota ajan lapsille ei ollut leikkeleitä. Ap ei sinulle oikeastaan kuulu kuka mitäkin laittaa leipänsä päälle.
Mitä väliä sillä on, kuinka outoja leivänpäällisiä ihminen käyttää?
Mitä ihmeellistä siinä on jos leivälle sinappia laitta, minä laitan pullaviipaleenkin päälle sinappia.
Toiset syö keitettyjä kananmuniakin sinapin kanssa.
Mitä outoa tossa on. Ihan hyvin voi käyttää levitteen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinappi ei kuulu muualle kuin suoraan roskiin. Kuinka joku voi syödä sitä ok sennusta.
Ketsuppi on aito oikea ja ainoa kunnon mauste.
T. Vauveli
Sinappia on hyvissä toasteissa. Ei muissa maissa laiteta voita/margariinia leivälle. Eipä muualla aikuiset juo maitoakaan.
Suomalaiset on aika outoja.
Aika rajoittunut näkemys ap:llä. Leivänpäällystahnoja on muitakin, esim. hummus, tahini, majoneesi, erilaiset kasvistahnat, kalatahnat, juustolevitteet sekä maksamakkara ja hanhenmaksa.
Tanskalaiset käyttää leivän päällä ihraa.
Onhan se vähän köyhää laittaa leivän päälle pelkästään ylähuuli.
Eli teistä, ap, ei kai tule muuta kuin tapailijoita?
Tapailu on hyvä termi suhteen yhteen vaiheeseen, muttei vuosiksi. Tai sitten siinä sivussa tapaillaan muitakin. Ennen alettiin seukkaan tosi nopeasti. Vaikkei ne sitten aina kauan kestäneetkään.
En pidä outona. Söin itsekin joskus nuoruudessa ruutunäkkiä, jonka päälle laitoin sinappia. Ihmisillä nyt vain on erilaisia toisten mielestä outoja makunautintoja; tuttu mies esimerkiksi laittaa valmiin pizzan päälle ketsuppia (myös pizzeriasta ostetun pizzan päälle) ja se on kyllä aika erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä siinä on jos leivälle sinappia laitta, minä laitan pullaviipaleenkin päälle sinappia.
Toiset syö keitettyjä kananmuniakin sinapin kanssa.
Keitetyssä kananmunassa sinappi aivan loistavan makuista. Ja leivällä
Sika. Jätä.