Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskituloiset älkää viekö leipäjonojen lapsilta ruokaa

Vierailija
10.12.2024 |

"Punainen Risti huolestui Suomen tilanteesta Pienet, yksinäiset ja nälkäiset lapset hakevat ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat Punaisen Ristin mukaan lisänneet asiointia ruoka-avussa."

IL

Lopettakaa itsekkyys ja jättäkää ruoka niille, joilla ei ole oikeasti varaa tai mahdollisuuksia ostaa sitä.

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kaikki rahat velkojen lyhentämiseen.

Vierailija
22/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aletaan kiusaamaan asuntovelkaisia työpaikoilla, kun ollaan palkkatuella töissä jne. 

Kun vakituinen on yli 10 minuuttia kahvitauolla niin lähetetään sen nimi kaupunginvaltuustoon ja valtiolla Helsingin pääkonttoriin ylimmälle johtajalle ja viesti, ettei vakituista kiinnosta työnteko ja lisäksi hyppää tupakalla vähän väliä.

Saadaan nuo työttömiä haukkuvat ilkeät vakituiset pois työpaikoilta. Onneksi tulee potkulaki keväällä voimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää te "köyhät" hakeko sieltä ruokaa ja sitten tullaan tänne palstalle valittamaan kun oli niin huonoa ruokaa että piti heittää enimmät roskiin. Näitäkin aloituksia on täällä ollut usein. Jättäkää ne niille oikeesti köyhille joille ne kelpaa.

Älä sinä ulise verojen maksusta, kun sairaspäivärahaa maksetaan 4 miljardia, eläkkeitä 37,8 miljardia ja työttömyyskorvauksia 5 miljardia. 

Ja työttömiä on palkkatuella ja työmarkkinatuella lapsia hoitamassa päiväkodeissa jne. 

Ja osu ja uppos, joo, jätä ne ruuat oikeesti köyhille joille ne kelpaavat, i di ootti.

Sun lapsen tarhahoito maksaa yli 1000 euroa per lapsi, itse ma

No ei oikein osunut, olen katsos jo itse eläkkeellä, enkä käy itse ruokajonossa. Tein töitä niin monta vuotta että pääsin ihan työeläkkeelle iän puolesta ja eläkettä millä tulee toimeen kun osaa elää sen mukaan ja minähän osaan.

Vierailija
24/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa se 5% palkankorotus duunareille, niin osa jonottajista poistuu ja apu menee oikeasti tosi köyhille ja huonompi osaisille. Mikä tätä maata vaivaa stna.

Vierailija
25/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ne keskituloiset viettää aikaansa ruokajonoissa vaan ovat töissä ym. Ihan kaikenlaiset ihmiset siellä käyvät opiskelijoista eläkeläisiin ja siltä väliltä ja oikeutettuja ovat. Tuskin kukaan muuhun kuin todelliseen hätäänsä vaivautuu seisomaan yli 1,5h koko ajan pitenevässä jonossa ruokakassin vuoksi. 

Vierailija
26/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituiset tekee töitä joka sekuntti tai heidän lusmuilu töissä menee ylimmälle taholle.

Vierailija
27/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin venäläiset tekee sitä, että samasta perheestä käy jokainen erikseen hakemassa kassin. Joku todiste pitäisi olla, niinkuin joissain jonoissa vaaditaan

Vierailija
28/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te jaksatte tätä propagandaanne levittää. Tosin ei yllätä, kun kaikista muistakin aiheista valehdellaan.

Kukaan ei käy leipäjonossa huvikseen. Niin se vain on. Ihan normaalilla järjenkäytöllä voi sen tajuta.

Vierailija
29/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ry zzä t vi****n sieltä jonoista. Suomi ja oma kansa ensin.

Vierailija
30/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakituiset tekee töitä joka sekuntti tai heidän lusmuilu töissä menee ylimmälle taholle.

Itsepä haukkuvat työttömiä täällä palstoilla ja leuhkivat töissä asunnoilla. 

Saavat kohta elää 595 työmarkkinatuella ja aiheuttavat sen ihan itse. 

"Kel onni on, se onnen kätkeköön." 

Vierailija
31/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ry zzä t vi****n sieltä jonoista. Suomi ja oma kansa ensin.

Eli ukrainalaiset pois leipäjonoista, ne kuuluu suomalaisille.

Vierailija
32/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ruokajonoon saavat mennä kaikki ne, joilla ei ole jäänyt rahaa ruokaan. Tämä tästä enää puuttuu, että osa katsoo "omistavansa" ruokajonotkin ja alkaa esittämään niihin jotain tulorajoja. Itse en ole koskaan ollut ruokajonossa ja toivottavasti ei koskaan tarvitsekaan mennä. 

Vierailija
33/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä ei ole mitään valvontaa, että se ruoka-apu menee oikeasti tarvitseville?

Esim hesassa missä ei ole valvontaa siellä käy vaihto-opiskelijat hakemassa ruuat, vaikka heidän hakiessa vaihtoon Suomeen ovat luvanneet elättää itse itsensä.

Vierailija
34/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ruokajonoon saavat mennä kaikki ne, joilla ei ole jäänyt rahaa ruokaan. Tämä tästä enää puuttuu, että osa katsoo "omistavansa" ruokajonotkin ja alkaa esittämään niihin jotain tulorajoja. Itse en ole koskaan ollut ruokajonossa ja toivottavasti ei koskaan tarvitsekaan mennä. 

Tottakai niihin pitäisi olla tulorajat.

Vierailija
35/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse et lapsille mitään anna, kaiken syöt itse kun olet tuollainen ylen sankia priha!

Vierailija
36/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te jaksatte tätä propagandaanne levittää. Tosin ei yllätä, kun kaikista muistakin aiheista valehdellaan.

Kukaan ei käy leipäjonossa huvikseen. Niin se vain on. Ihan normaalilla järjenkäytöllä voi sen tajuta.

Ei ehkä huvikseen, mutta tiedän kyllä muutaman, joka "säästää" sillä tavalla, että käy ruokajonossa hakemassa kuten yksi perhe: ainakin leivät ja pullat, niin ei tarvitse sitten ostaa niitä kaupasta, säästyy rahaa. Saman perheen lapsista on 3 ollut mm. vaihto-oppilaana vuoden, viettivät 2 kk Espanjassa talvella kun lapset olivat pieniä (kiva olla vähän lämpimässä) jne.

Vierailija
37/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin venäläiset tekee sitä, että samasta perheestä käy jokainen erikseen hakemassa kassin. Joku todiste pitäisi olla, niinkuin joissain jonoissa vaaditaan

R y s sä on aina ry s sä.

Vierailija
38/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasataan tuloeroja ja huono-osaisuutta sillä että annetaan suomalaisille kuuluva ruoka ulkkareille. Tyypillistä suomalaisten itseinhoa. Tuhota koko oma kansansa muiden persettä nuollessa.

Vierailija
39/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me aletaan kiusaamaan asuntovelkaisia työpaikoilla, kun ollaan palkkatuella töissä jne. 

Kun vakituinen on yli 10 minuuttia kahvitauolla niin lähetetään sen nimi kaupunginvaltuustoon ja valtiolla Helsingin pääkonttoriin ylimmälle johtajalle ja viesti, ettei vakituista kiinnosta työnteko ja lisäksi hyppää tupakalla vähän väliä.

Saadaan nuo työttömiä haukkuvat ilkeät vakituiset pois työpaikoilta. Onneksi tulee potkulaki keväällä voimaan. 

Kukas sun elämisen maksaa sitten?

Vierailija
40/131 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, ettet tiedä mikä meno siellä on nykyään. Joskus 15v sitten siellä kävi tosiaan vain ne, jotka sitä oikeasti tarvitsi. Silloin siellä taisi olla ihan valvonta, eli jonoon pääsi vain, kun oli ensiksi käynyt paikallisen diakonin luona todistamassa, että oli avun tarpeessa.

Nyt sinne saa mennä ihan kuka tahansa eikä kukaan kysele mitään. Siellä käy varsinkin nuo vaihto-opiskelijat, joiden kuitenkin pitäisi itse itsensä elättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan