Saako kaunista lantion kaarta rakennettua mitenkään?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksemalla ja vähäsokerisella ruokavaliolla.
Kummastakaan ei ole hyötyä tässä, juoksemisesta suurta haittaa. Mutta trollikommenttihan tämä oli.
T: maratoonari
En nyt tiedä. Pikajuoksijoilla voi olla muhkeatkin pakarat, ultrajuoksijoilla on usein jo lihasta muutenkin. Lähinnä maratoonarit näyttävät vinttikoirilta.
Vaatetuksella saat kyllä aikaisiksi sen, että lantio-vyötärö-ero näyttäisi olevan. Mene tavarataloon, jossa on pukeutumisneuvoja, niin hän näyttää sinulle, kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis kapealanteinen, jos vyötäröllä ei ole ylimääräistä rasvakudosta. Siihen ei voi vaikuttaa kuin ehkä muuttamalla vaikutelmaa kehittämällä pakarapuolta runsaammaksi. Kapelanteisuus on monen toive, joten ominaisuutesi ei kuulosta yleisesti mitenkään huonolta piirteeltä.
Niin siis monenlaiset piirteet on hienoja eri tavoilla, myös kapeat lanteet. Kyse on lähinnä siitä, että ihminen itse ownaa sen mitä on. Ja päästää irti jostain ihanteesta, johon ei vaan itse osu. Sitä voi ihailla muissa, mutta ei tarvitse ajatella, että pitäisi itselläkin olla sellainen. Minä ihailen muilla monenlaisia piirteitä, eikä se liity siihen millainen minä olen.
Näin. Jossain vaiheessa se on vain hyväksyttävä se oma itse ja siitä on alettava tykkäämään myös. Kun tämän tajuat, vapautat energiaa muuhun, hyödyllisempään ja hauskempaan toimintaan. Ap, hyväksy siis pötkylyytesi ja arvosta sitä. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on luonnostaan sellanen kaari ja oon aina haaveillut et oisin pötkylä
Minulta saat halutessasi kookasta pötkylää.
Reiska 66
Tännehän kokoontui läskiset rasvaset nais möhkäleet avautuun :D Ette näytä hyvältä mikäli olette ylipainoisia.
Ihan ihmeellisiä vastauksia taas. Eihän niihin luihin pystykään vaikuttamaan mutta _lihaksiin_ voi.
Kunnolla puhdasta ruokaa, etenkin proteiinia ja kunnon painoilla treeniä salilla (etenkin lantionnostoa) ja kappas vaan, lihaksia alkaa kehittyä. Kokeile vaikka!
Lantion muotoa ei voi itsessään muuttaa, toki siihen rasvan ja lihasten määrään siihen päällä voi vaikuttaa. Se "perusrakenne" siellä kuitenkin säilyy alla. Mutta mitään "kaarta" siihen ei millään treenillä saa, se tulee joko ruumiinrakenteesta tai sitten sitä ei ole. Eli ei kannata uskoa mitään treenivideoita, missä luvataan että kun teet tiettyä liikettä tietyn määrän lantio korostuu ja saat sen kaaren. Lantion lihaksia kannattaa kyllä treenata, sekä miesten että naisten. Kyllä me ihmiset ollaan erilaisia - itselläni on leveä lantio tuolla "kaarella" ja olen teini-ikäisestä asti koettanut päästä siitä eroon. Laihdutin 20kg ja lantiosta ei pääse eroon, yhtä leveä kuin ennenkin, vaikka nyt läskiä lähtikin siitä päältä. Pötkylävartalolla tai kapealla lantiolla olisi paljon helpompaa. Jos on leveä lantio, on ihan sama miten paljon laihduttaa kun se lantio erottuu aina kuin ladonovi muusta vartalosta.
Ahkeralla tanssimisella. Jos harrastat jotain keskivartaloa vahvistavaa lajia, säilytät pötkylän, kuten esim. aerobicia harrastavat/harrastaneet, mutta esim. perinteiset paritanssit muokkaavat vartaloa toisella tavoin. Siispä valssaamaan ja sambaamaan! Voi harrastaa myös yksin, vrt. lavis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen mielen treenausta: Parempi kun oppii olemaan iloinen siitä mitä itsellä on. Ja miettii ja selvittää omaan vartalotyyppiin sopivia vaatteita. Minullakin on suora lantio ja maailman pisin selkä, ei selvää vyötäröä. Yläosa on leveämpi eli olen kärjellään oleva kolmio. Tykkään omasta vartalosta näin ja olen löytänyt siihen sopivan tyylin. Näytän helposti sporttiselta, vaikken hirveästi treenaisi.
N56
Ei välttämättä kiva naiselle. Jos voisin jotenkin saada kapeat hartiat, ottaisin ne alta aikayksikön. Ei ole kivaa olla harteikas nainen, mutta valitettavasti harrastukseni ja geenini ohjaavat siihen.
Oletpa negaava, höh. Pointtini oli juurikin se, että harjoittaa mieltään niin, että "on kivaa" olla sellainen kuin on.
Alimmat kylkiluut ois ainoo keino saada sitä haluttua kaarevuutta tuolle alueelle ja poistaa vartolon pötkylämäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kahden lapsen jälkeen minulle tuli lantio.
Minulle ei kolmannenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ihmeellisiä vastauksia taas. Eihän niihin luihin pystykään vaikuttamaan mutta _lihaksiin_ voi.
Kunnolla puhdasta ruokaa, etenkin proteiinia ja kunnon painoilla treeniä salilla (etenkin lantionnostoa) ja kappas vaan, lihaksia alkaa kehittyä. Kokeile vaikka!
Juu, mutta lantio ei levene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksemalla ja vähäsokerisella ruokavaliolla.
Luustonko meinaat ruveta alkaan muuttamaan.
Vartalo on muutakin kuin luustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis kapealanteinen, jos vyötäröllä ei ole ylimääräistä rasvakudosta. Siihen ei voi vaikuttaa kuin ehkä muuttamalla vaikutelmaa kehittämällä pakarapuolta runsaammaksi. Kapelanteisuus on monen toive, joten ominaisuutesi ei kuulosta yleisesti mitenkään huonolta piirteeltä.
Niin siis monenlaiset piirteet on hienoja eri tavoilla, myös kapeat lanteet. Kyse on lähinnä siitä, että ihminen itse ownaa sen mitä on. Ja päästää irti jostain ihanteesta, johon ei vaan itse osu. Sitä voi ihailla muissa, mutta ei tarvitse ajatella, että pitäisi itselläkin olla sellainen. Minä ihailen muilla monenlaisia piirteitä, eikä se liity siihen millainen minä olen.
Hienosti oivallettu! Koen myös että ikä auttaa tässä, vasta päälle kolmikymppisenä aloin hyväksyä itseni. Sääli, että kun näin nelikymppisenä katsoo vanhoja valokuvia itsestä, tajuaa vasta jälkikäteen miten turhaa on ollut kaikki se negailu oman ulkomuodon suhteen.. välimatkan päästä huomaa että on ollut oikeasti nätti ja sopusuhtainen.
Ja vartalon siluetti on asia, johon voi vaikuttaa todella paljon vaatetuksella. Jos lantio on kapea ja jalat hoikat suhteessa ylävartaloon, voi mittasuhteita tasapainottaa helpostikin käyttämällä leveitä housuja ja niukkalinjaisia yläosia. Vyötärölinjaa voi huijata paitamallilla, joka on hiukan A-linjainen eli levenee kainaloista ja päättyy siihen kohtaan lantiota, jossa on pienikin kaareva kohta. Näin syntyy illuusio että vyötärö jatkaisi kapenemistaan paidan alla.
"Vyötärölinjaa voi huijata paitamallilla, joka on hiukan A-linjainen eli levenee kainaloista ja päättyy siihen kohtaan lantiota, jossa on pienikin kaareva kohta. Näin syntyy illuusio että vyötärö jatkaisi kapenemistaan paidan alla. "
Näin syntyy illuusio siitä, että vyötäröä ei ole ollenkaan.
Ei saa, jos on kyse siitä miltä lantio näyttää edestä tai takaapäin. Pakaroita saa toki treenattua, joten sivukuvaa voi saada salitreenillä lattapyllyisestä pyöreäpyllyisemmäksi. Mutta vaikka mitä treenaisit, niin jos edestäkatsoen linja on suora, niin ei se perusmuoto muuksi muutu. Siinä sivuilla vain ei ole mitään sellaisia isoja lihaksia, joita voisit kasvattaa niin että ne loisivat pyöreän linjan.
Jotkuthan saa "kurveja" lihomalla, mutta jos olet suora muodoltasi, on todennäköistä ettei lisäpainokaan mene lantiolle vaan esim. vatsalle ja kaksoileuoiksi ja käsivarsiin. Eikä ole muutenkaan terveellistä toki.
Minustakin kannattaisi lähinnä lopettaa tuon muodon murehtiminen. Lähes kaikki huippumallit ovat myös suoria pötkylöitä. Ja silti, tai juuri siksi, näyttävät upeilta. Itse olen tiimalasin muotoinen, ja se voi näyttää ilman vaatteita tai uimapuvussa jopa ihan kivalta kun olen hoikka, mutta istuvien vaatteiden löytäminen onkin ongelma. Esim. tämä nykyajan rento pukeutuminen, jossa vyötäröä ei korosteta, tekee minut lihavan näköiseksi, kun on isot rinnat ja leveä lantio, ja se kapea kohta peittyy johonkin huppariin tai isoon paitaan.
Oikealla ruokavaliolla ja liikkumalla varmasti saa hyvän kropan.
Hoikka pötkylävartalo on kaunis, kuten on hoikka kaareva ja muodokas kaarevakin. m
Kuka haukkui täällä leveitä hartioita? Nehän on hienot! Vaatteet istuu ryhdikkäästi ja laskeutuu kauniisti.
Sillä tavalla saa kuution muotoisen lantion.