Saako kaunista lantion kaarta rakennettua mitenkään?
Kommentit (81)
Itsellä oli pötkylä (hoikka) jo lapsena ja pötkylä (paksumpi) se on nyt 50-vuotiaanakin. Joten sanoisin, että ei, sitä ei voi muokata. Mutta omasta kunnosta voi pitää huolta muuten, voida paremmin liikunnan myötä ja pysyä terveenä. Se lienee tärkeämpää kuin ulkonäkö.
Minä muutuin pötkylästä leveälanteisemmaksi vesijumpan avulla ja lisäämällä ruokavalioon lihaa ja eläinrasvoja.
Olen aina ollut liikunnallinen mutta todella kapealanteinen. Vasta vesijumppa auttoi kasvattamaan lihaksia alavartaloon ja litistämään korsettia. Muu vartalo on pysynyt saman kokoisena mutta housujen koko muuttui 36->40.
Olin lähes 20 vuotta enimmäkseen kasvissyöjä ja olisin edelleen, ellen olisi tavannut hyvää liharuokaa laittavaa miestä. Kun huomasin eläinproteiinin ja -rasvan muokkaavan kehoani ihan eri näköiseksi, ideologia jäi oman hyvinvoinnin tieltä. Kasvissyöjänä lihasmassan määrä oli vakio, tein mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä muutuin pötkylästä leveälanteisemmaksi vesijumpan avulla ja lisäämällä ruokavalioon lihaa ja eläinrasvoja.
Olen aina ollut liikunnallinen mutta todella kapealanteinen. Vasta vesijumppa auttoi kasvattamaan lihaksia alavartaloon ja litistämään korsettia. Muu vartalo on pysynyt saman kokoisena mutta housujen koko muuttui 36->40.
Olin lähes 20 vuotta enimmäkseen kasvissyöjä ja olisin edelleen, ellen olisi tavannut hyvää liharuokaa laittavaa miestä. Kun huomasin eläinproteiinin ja -rasvan muokkaavan kehoani ihan eri näköiseksi, ideologia jäi oman hyvinvoinnin tieltä. Kasvissyöjänä lihasmassan määrä oli vakio, tein mitä tahansa.
:'D
Kyllä varmasti voi vähän vaikuttaa treenaamalla. Maastaveto, kyykky, lantionnosto, lantion loitonnus yms. Ja sitten vatsat tietysti. Raja tulee vastaan siinäkin mihin tulokseen pääsee järkevällä työllä, helposti ei tule mikään. Ja millään ihan lilluttelujumpilla ei luultavasti ole mitään vaikutusta tuohon.
Itse olen saanut tämän kaltaista muutosta ihan miehenäkin puolivahingossa, vaikka miehillä tietysti onkin tasapaksumpi muoto lähtökohtaisesti.
Mulla on luonnostaan. Eli ei kai sitä voi saada milllään poppakonsteilla, koska liikunnalla se ei mulle ainakaan ole tullut.
T. Sohvaperuna
Kaikki läskit virtahepomalliset mammat alapeukuttaa ja tukehtuu täällä pullaansa suutuksissaan ku jotkut neuvoo treeniä ja terveellistä ruokavalioo ilman sokeria
No rajallisesti. Mulla on kapea lantio ja suhteessa painooni "leveä vyötärö", siis lähes 70, mutta lankuttamisella olen saanut kuitenkin erottuvan vyötärön. Vyötärö on ehkä sellainen 67. Ei tietysti mikään Marilyn Monroe vieläkään, mutta esim. vyötäröä korostavalla vaatetuksella (pieni paita ja leveä hame), niin voisin sanoa, että vyötärö kyllä oikeasti näyttää olevan ihan kunnollinen.
Olen jo yli 50 eli tietysti tyyliin yhdellä prossalla nyt näinkään hyvä tilanne asian suhteen.
Älä ainakaan kylkilihaksia treenaa jos et halua "pötkylää"
Ite olen kiinnostunut lähinnä hyvin toimivasta vartalosta ja myös kylkilihakset ovat kunnossa, mutta suoran pötkylänhän ne muodostaa. Onneksi ei haittaa.
Ainoa mitä voit tehdä on liikunta ja laihdutus. Hyvät keskivartalolihakset ja alavartalon lihakset korostaa vyötäröä. Mutta monella vyötärö ei ole kovin huomaattava johtuen ruumiinrakenteesta. Monet lajit esim pyöräily, jumpat ym on tehokkaita. Myös vaatetus, nykypäivänähän yritetän luoda juuri tota illuusiota ihan vaatteilla. Sitten on leikkaukset.
Suosittelen mielen treenausta: Parempi kun oppii olemaan iloinen siitä mitä itsellä on. Ja miettii ja selvittää omaan vartalotyyppiin sopivia vaatteita. Minullakin on suora lantio ja maailman pisin selkä, ei selvää vyötäröä. Yläosa on leveämpi eli olen kärjellään oleva kolmio. Tykkään omasta vartalosta näin ja olen löytänyt siihen sopivan tyylin. Näytän helposti sporttiselta, vaikken hirveästi treenaisi.
N56
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen mielen treenausta: Parempi kun oppii olemaan iloinen siitä mitä itsellä on. Ja miettii ja selvittää omaan vartalotyyppiin sopivia vaatteita. Minullakin on suora lantio ja maailman pisin selkä, ei selvää vyötäröä. Yläosa on leveämpi eli olen kärjellään oleva kolmio. Tykkään omasta vartalosta näin ja olen löytänyt siihen sopivan tyylin. Näytän helposti sporttiselta, vaikken hirveästi treenaisi.
N56
Ei välttämättä kiva naiselle. Jos voisin jotenkin saada kapeat hartiat, ottaisin ne alta aikayksikön. Ei ole kivaa olla harteikas nainen, mutta valitettavasti harrastukseni ja geenini ohjaavat siihen.
Vierailija kirjoitti:
Juoksemalla ja vähäsokerisella ruokavaliolla.
Kummastakaan ei ole hyötyä tässä, juoksemisesta suurta haittaa. Mutta trollikommenttihan tämä oli.
T: maratoonari
Vierailija kirjoitti:
Pukeutumisella, korosta hyviä puoliasi. Geeneille ei voi paljoa tehdä, kaikki eivät ole muodokkaita X-tyyppejä vaikka mitä tekisi. Huolehdi kunnostasi ja terveydestäsi.
Juuri näin. Vaikka kuinka treenaisi, niin ei se luu kasva mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki läskit virtahepomalliset mammat alapeukuttaa ja tukehtuu täällä pullaansa suutuksissaan ku jotkut neuvoo treeniä ja terveellistä ruokavalioo ilman sokeria
Oletko vajaa vai ainoastaan mies?
Ei treenillä tai laihduttamalla lantion kaarta saa aikaan. Siinä kohdassa kun ei ole lihaksia, joita rakentaa. Jos taas rasva lähtee, lähtee muoto :D
Ei saa aikaan kaarta, mutta treenillä ja pienehköllä rasvaprosentilla mikä tahansa vartalonmalli näyttää 100x paremmalta.
"ihminen itse ownaa sen mitä on"
Mitä hittoa tuo tarkoittaa?