En ymmärrä mihin tarvitsee muuta laitetta kuin älypuhelin ja aniharvan kannettavan?
Älypuhelin riittää oikeastaan jo melkein kaikkeen, kannettavakin alkaa laajati jo olemaan turha, ellet koodaa.
Sitten näen ihmisiä joilla on simpukkapuhelin,älypuhelin, tabletti, kannettava, pöytätietokone, mp3-soitin, digiboxi ja jopa kindle ja olen oikeasti järkyttynyt siitä ser-jätteen määrästä. Eikö ihmiset oikeasti yhtään ajattele ympäristön kannalta näitä valintoja?
Kommentit (35)
Minä käytän käytettynä ostettua läppäriä ja näppäinpuhelinta vuodelta 2009. En omista tablettia, mp3-soitinta tai digiboksia, en edes televisiota. Sen sijaan älypuhelin ostetaan yleensä uutena ja vaihdetaan uuteen malliin vuoden, viimeistään parin välein. Lisäksi älypuhelinten omistajat ostelevat monesti myös älykelloja, äly-tv:tä ym. turhanpäiväistä. Kyllä veikkaisin, että älypuhelimet kuluttavat aika paljon enemmän niitä luonnonvaroja kuin vanhat laitteet. Ekoteko on käyttää käytettyä elektroniikkaa.
Ja itse vihaan yli kaiken niitä kosketusnäyttöjä, nettiä on paljon kätevämpi käyttää läppärillä, kun voi kirjoittaa kunnon näppäimistöllä. Rannesäryt loppui, kun lopetin älypuhelimen käytön. t. vm -87
Älypuhelimella kirjoitat pitkiä tekstejä? Ap miten kuvittelet, että kirjoittaisin kirjaa puhelimella. Minulla on kaksi pöytäkonetta ja yksi läppäri joilla kirjoitan näppäimistöllä. Aikamoinen pöljä olet, jos et tajua että pöytäkoneita tarvitaan edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mihin ihminen tarvitsee älypuhelinta. Pcllä pärjää ja peruspuhelimella. Saa työt ja huvit tehdyksi.
Älypuhelin on pc... Eli 2 in 1 laite...
Olet pirun nero, sinä IDIOOTTI.
Tuskin missään laitteessa on yhtä paljon hukkaan heitettyä laskentatehoa kuin älypuhelimessa.
Kaikenlaista sillä toki teoriassa pystyy tekemään, mutta kukaan tolkun ihminen ei ala kännykällä käyttämään vaikka wordia, edes pakon edessä, vaikka se jossain määrin mahdollista onkin.
-eri
Niin. Mihin ihminen tarvitsee pyörää jos on auto. Mihin autoa jos on bussi.
En koodaa. Kirjoittanut paljon.
Teen exeleitä sun muita juttuja.
Fixailen kuvia tms.
Älypuhelin on kakka laitos kirjan kirjoittamiseen.
Isomman työn tekemiseen.
Ja sit kaikesta pitää maksaa tai sietää mainoksia.
Ilmaisapit tungetaan mainoksia täyteen.
Joten anna toisten elää omalla tavallaan. Meilläkin on pyörät, skootterit, bussikortit ja auto.
Kaikki henkilökohtainen on peruspuhelimessa jolla voi soittaa ja lähettää viestejä. Ne harvat ja valitut.
Älypuhelin ainoa tietokone.Tällä kirjoitan tänne, hoidan sähköpostin, pankkiasiat, just varasin lennot hotelleineen. Muutamia sovelluksia. Tärkein on kuitenkin youtube musiikkeineen. Ja se ettei kukaan löydä minusta mitään, tuntuu turvalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mihin ihminen tarvitsee pyörää jos on auto. Mihin autoa jos on bussi.
En koodaa. Kirjoittanut paljon.
Teen exeleitä sun muita juttuja.
Fixailen kuvia tms.
Älypuhelin on kakka laitos kirjan kirjoittamiseen.
Isomman työn tekemiseen.
Ja sit kaikesta pitää maksaa tai sietää mainoksia.
Ilmaisapit tungetaan mainoksia täyteen.
Joten anna toisten elää omalla tavallaan. Meilläkin on pyörät, skootterit, bussikortit ja auto.
Joo tuo mainosten tuputus vi*uttaa älypuhelimissa. Itse olen minimoinut mainonnalle altistumisen näin: en käytä älypuhelinta vaan näppäinpuhelinta, tietokoneella selaimessa ad-blocker, en katso televisiota tai kuuntele radiota, olen kieltänyt mainokset ja postitse ja puhelimitse tulevan suoramarkkinoinnin. Tällä tavalla eläen altistun lähinnä kadunvarsimainonnalle ja ruokakaupan kuulutuksille.
Mä opiskelen ammattikorkeakoulussa ja sehän olisikin todella kiva tehdä koulutehtäviä ja opinnäytetyötä puhelimella. :D
Ei tule päivää, jolloin minulla ei ole pöytätietokonetta (itse asiassa 2-3) useilla isoilla näytöillä, yli kymmenellä kiintolevyllä ja useilla eri laajennuskorteilla. Että edes yrittäisin selvitä pelkällä puhelimella on sairas pila.
Mikä on aniharvan kannettava, kun joku tarvitsee sellaisenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan ihquu kattella leffaa parin tuuman näytöltä, eikö?
Näyttöä lähemmäs. ppi x etäisyys. Ei näytön koko. Ymmärrätkö?
Ei taida vielä ikänäkö haitata?
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelimella kirjoitat pitkiä tekstejä? Ap miten kuvittelet, että kirjoittaisin kirjaa puhelimella. Minulla on kaksi pöytäkonetta ja yksi läppäri joilla kirjoitan näppäimistöllä. Aikamoinen pöljä olet, jos et tajua että pöytäkoneita tarvitaan edelleenkin.
Voipi olla, että ap kuuluu siiheen joukkoon, joka ei osaa kirjoittaa kuin max kolmen sanan lauseita. Silloin puhelin riittää hyvin.😅
Vierailija kirjoitti:
Kaikki henkilökohtainen on peruspuhelimessa jolla voi soittaa ja lähettää viestejä. Ne harvat ja valitut.
Älypuhelin ainoa tietokone.Tällä kirjoitan tänne, hoidan sähköpostin, pankkiasiat, just varasin lennot hotelleineen. Muutamia sovelluksia. Tärkein on kuitenkin youtube musiikkeineen. Ja se ettei kukaan löydä minusta mitään, tuntuu turvalliselta.
Musiikkia???puhelimella?? Minulle musiikkia on vain se, jota kuuntelen kunnon stereoilla ja kunnon kaiuttimista. Mökkimatkalla on meiltä kaksi puhelinta pudonnut järveen. Miten ap, toimisit sitten?
Menkää töihin.