Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeilin tehdä työtäni kaksi viikkoa lähityönä. Seurasi uskomaton pudotus elämänlaatuun ja sairastuin. Kylläpä osaan arvostaa etätyötä taas.

Vierailija
09.12.2024 |

Lähityön takia minun piti herätä aikaisemmin, aamulla oli kiire ja stressi, pitkä ajo pimeässä vesisateessa töihin. Sitten epäviihtyisässä konttorissa laskin tunteja, että pääsen kotiin. Taas pitkä ajaminen pimeässä ja myöhään kotona. Olin paljon väsyneempi ja kiireisempi eikä illalla ehtinyt ja jaksanut niin kuin normaalisti eli tehdessäni etätöitä. Työtehoni putosi selvästi, ikään kuin menin tiedostamattani energiansäästötilaan. Ja kummasti sai taas tankkailla autoa eli rahaakin alkoi menemään ihan eri tahdilla. Niin ja sain vielä jonkun kuumepöpön töistä, vaikka siellä ei ollut kuin pääasiassa duunarit paikalla. Eipä olekaan tarvinnut enää sairastella joka talvisia tauteja sen jälkeen, kun aloitin etätyöt.

Tämä kaikki palautti mieleeni minkälaista ikävää aikaa se oli vielä puoli vuosikymmentä sitten, kun työnantajat ajattivat työntekijät omalla vapaa-ajallaan ja kustannuksellaan työpaikalle joka työpäivä.

Kyllä etätyö on parasta! Pysykää etätöissä ettei käy niin kuin minulle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin toki voi olla kiva, viihtyisä toimisto ja mukavia työkavereita, ei ole ihan ennenkuulumatonta. 

Vierailija
2/5 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyössäkin on miinuksensa, mutta kun etätyötä vertaa entisaikoina yleiseen lähityöhön, nykyaikainen työmenetelmä onkin ihan arvossa arvaamattomassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin toki voi olla kiva, viihtyisä toimisto ja mukavia työkavereita, ei ole ihan ennenkuulumatonta. 

Ei, mutta pitää olla huomionkipeä ekstrovertti tai masokisti jos haluaa viettää siellä toimistolla aikaansa työkavereiden kanssa jatkuvasti.

Vierailija
4/5 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin lyhyessä ajassa en usko kenenkään sairastuvan pahasti ilmapiiristä.

Vierailija
5/5 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn parin viikoin välein juoruamassa ja juomassa kaffea toimistolla. Muuta siellä ei pysty avokonttorissa tekemään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi