Joulu tulossa, kaikilla kauhea kiire, mutta meitä ei ole kutsuttu mihinkään😥
Kukaan ystäviksi luulluista ei ole yhteyksissä. Ei kutsuta kylään, ei illanviettoihin, ei lomille, ei pikkujouluihin, ei joulutorille, ei joululounaalle, ei lasten kaverisynttäreille. Ei minnekään. Istutaan lasten kanssa vain kotona ja tuntuu tosi kurjalta 😞 Jos yritän olla yhteyksissä, tulee vain omien kiireellisten tekemisten luettelemista
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Lähtisitkö sitten jos kutsu tulisi alkuvuonna alla inclusive 13 tunnin lennon päähän 2 viikon loma?
Autocorrect siis all.
Oletko kutsunut ketään kylään, pikkujouluihin, joululounaalle tai joulutorille? Anna, kun arvaan. Et jaksa järjestää, ja olet niin pihi, että olisi kiva, kun joku muu maksaisi. Tämä on se tavallisin tarina.
Ei ole muakaan mihinkään kutsuttu, mutta ajattelin tehdä ennen joulua 700 kilometrin kiertoajelun. Vien muutamalle iäkkäälle sukulaiselle ja omalle tyttärellenikin joulukukat. Päivällä ajelen puoliväliin ja seuraavana takaisin.
Tämä sillä varauksella, että sää on hyvä ja että jaksuttaa.
Sama. Mutta kutsun itse. Joka vuosi sama homma. Olen ratkaissut sen näin, koska meitä ei kutsuta. Osa ei edes suostu tulemaan, vaan kieltäytyvät aina, kun kutsutaan.
Minä kävin kesällä ystävän kanssa syömässä ja nyt taas. Minulle se on ihan ok, en edes jaksa enempää enää. En jaksa edes viestitellä. Ennen piti joka viikonloppu tavata tuttuja. Lapsi näkee kavereita hoidossa ja mummua pari kertaa kuussa.
Kun lapset oli pieniä niin tehtiin paljon asioita perheen kesken. Välillä pyydettiin joku toinen perhe tai lasten kavereita mukaan esim pulkkamäkeen. Se ketä pyydettiin oli paljon kiinni siitä ketä lapset halusivat mukaan. Ja toisena asiana oli se kuinka helppoa näiden vanhempien kanssa oli tehdä jotain yhdessä.
Harvemmin pyydettiin esim perhettä jonka lapset olivat tottuneet juoksemaan ruuat kädessä ympäri taloa. Meillä kun lapsilla vakavia allergioita niin oli aina anafylaktisen shokin vaara kun lapsi mutusteli maitoa sisältäviä ruokia ympäriinsä( vieraiden tuomia eväitä lapselle). Kun vanhemmalle sanoi asiasta niin antoi lapselle mehumukin käteen että no tuota voit juoda kuitenkin leikkiessä kun siinä ei maitoa. Vanhempi katseli ylpeänä kun alle 2v loiskutti mehua meidän keittiön ja olohuoneen lattialle. Hassua että jatkossa ei kutsuttu heitä mihinkään yhteisiin juttuihin.
En halua, että kukaan kutsuu minut ainakaan säälistä (etten joutuisi olemaan yksin) joulun viettoon ja siksi olen jo vuosikausia sanonut kutsun esittäville saaneeni kutsun toisaalle enkä voi tulla vaikka tosiasiassa vietän jouluni yksin.
Niin, kuten sanoit niin kaikilla on tosi kiire juuri nyt. Miksi juuri silloin pitäisi järjestää jotain kissanristiäisiä? Eikö ennemmin vaikka vasta tammikuussa kun ihmisillä on taas enemmän aikaa?
Marttyyri taas liikenteessä. Itse ei kutsu ketään mihinkään, mutta hänet kyllä pitäisi kutsua joka paikkaan
Vierailija kirjoitti:
Juu, ja lapsilla on itkun tuhruiset silmät, kun savukalaakaan ei ole.
😂😂😂👌
Vierailija kirjoitti:
Siis syyllistät ystäviä siitä että he ovat esim oman perheensä kanssa sen sijaan että huolehtisivat sinun viihtymisestäsi? Voi olla että sinua kartetaan ihan syystä.
itsellä ainakin on nyt aikalailla vuoden kiireisin aika. Töihin täytyy panostaa todella paljon että kaikilla oppilailla on arvosanat annettuna ennen joululomaa. Omat lapset tarvivat huomiota esim apua läksyjen kanssa. Kaikki joulusiivouksen itsellä ja anopilla. Lahjojen hankkimisen ym. Minulla ei ole aikaa tai mielenkiintoa järjestää illanistujaisia, pikkujouluja ym.
Jos haluat ystävän joka on aina valmiina viihdyttämään sinua niin minä en ole se. Priorisoin oman perheeni ystävien edelle (ja toivottavasti muutkin).
Ja se on ihan sinun oma valintasi jos et osaa mennä lasten kanssa joulutorilla ilman ystäviä. Tai jos et kykene tekemään lastesi kanssa mitään kivaa ilman muita aikuisia paikalla.
Oliko tämä vitsi??
- Miksi erityinen joulusiivous, miksei tavallinen siivous riitä?
- Miksi sinä teet anopille joulusiivouksen?? Sehän on miehesi asia!!! Kuten teillä yhdessä siivota kotona, ja kun on kiireitä, voi siivouksen myös tilata.
Tyypillinen passiivinen paska. Itse ei tehdä yhtikästä mitään, mutta odotetaan kaikkien muiden hoitavan asian.
Tämä vuoden aika on mahtava mahdollisuus tehdä kaikkea . Ei vaadi " kaveria" mukaan.
Museot täyttyy joulunäyttelyistä, on myyjäisiä, joulukirkkoja , korttien askartelua seurakunnissa, yleisöluistelua, kotona piparin leivontaa ja koristelua, hautausmaat on kauniita lumihuntuineen ja kynttilöineen, leffassa on kiva piipahtaa.... kaikki edullista tai ilmaista. Kirjastosta saa lainattu museokortin tai vaikka kausikortin jääkiekkopeliin...
Itsestä se lähtee. Ei toisten kiireille mitään voi.
Oliko tämä vitsi??
- Miksi erityinen joulusiivous, miksei tavallinen siivous riitä?
- Miksi sinä teet anopille joulusiivouksen?? Sehän on miehesi asia!!! Kuten teillä yhdessä siivota kotona, ja kun on kiireitä, voi siivouksen myös tilata.
Jos hän ennemmin käyttää aikaansa siivoamiseen kuin jonkun puolitutun kaverin viemiseen joulutorille, niin se on ihan hänen oma asiansa. Jokainen ihminen priorisoi asioitaan juuri niin kuin parhaaksi näkee.
Miksi anopin siivoukset olisi mieheni asia? Me siivotaan miehen kanssa yhdessä niin kotona kuin anopillakin. Meillä tykätään siivota jouluksi enemmän kuin normaali viikkosiivous. Toivottavasti et nyt pahoittanut tästä mieltäsi kun et saa päättää puolestani minun elämästäni. Ja ei en halua vierasta ihmistä siivoamaan kotiani.
Joulunajan kiire on usein työpaikan pikkujoulut molemmilla vanhemmilla, lasten harrastusten päätösjuhlat, koulun päättäjäiset, lahjojen hankkimista ja tekemistä ja jouluvalmisteluja.
Kyllähän tuolla saattaa tutuilla ja toreilla törmätä tuttuihin.
On kyllä inhottava asenne tuo sehän on miehesi asia. Olisipa inhottavaa olla kaltaisesi äm_män kanssa naimisissa. Onneksi mieheni on fiksu, me teemme yhdessä, meille perhe ja suku ovat läheisiä joita autamme ja jotka auttavat meitä. Sinä olet oksettava ak_ka, toivottavasti, jollet ole maho, lapsesi hylkäävät sinut ja käyvät vain auttamassa puolisoidensa vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä inhottava asenne tuo sehän on miehesi asia. Olisipa inhottavaa olla kaltaisesi äm_män kanssa naimisissa. Onneksi mieheni on fiksu, me teemme yhdessä, meille perhe ja suku ovat läheisiä joita autamme ja jotka auttavat meitä. Sinä olet oksettava ak_ka, toivottavasti, jollet ole maho, lapsesi hylkäävät sinut ja käyvät vain auttamassa puolisoidensa vanhempia.
Oksettava asenne tosiaan tuolla ak alla, toivottavasti kukaan ei koskaan auta noin itsekästä paškaa.
Tulee mieleen eräs "perhe" joka tuli pitkän viikonlopun viettoon tyhjin käsin & valtavin toivein.
Jos kuljetetaan ja tuodaan kaupasta toiveiden mukaisia tuotteita ---niin Kiitos olisi kiva sana.Ei kuulunut eikä uutta kutsua ole lähetetty.
Aina kannattaa kurkata peiliin, niin saattaa päästä joulutorille.
Nauttikaa keskenänne joulusta--varmaan paras joulu.
Lähtisitkö sitten jos kutsu tulisi alkuvuonna alla inclusive 13 tunnin lennon päähän 2 viikon loma?