Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäri laittaa vanhuksia kouluun kun eivät muuta keksi.

Vierailija
08.12.2024 |

Nyt kaunistellaan tilastoja ja työkkärin akat saavat boonuksia kun yli viiskymppiset laitetaan lähihoitaja-koulutukseen. Miehelleni kävi näin. Hän on lähes 60 v.ennenkuin valmistuu. Saaneeko sitten enää mistään töitä, mutta onpahan todistus. Aika epätoivoista. Ketä saamme kiittää tällaisesta? Suomessa on kokonaisia sukupolvia kadonnut huumeisiin, mielenterveysongelmiin, komeroitumiseen, mutta vanhukset/boomerit pelastavat maan?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläs on vielä 10 vuoden hoitoalan ura edessä. Luulis, et muija on tyytyväinen, että mies saa töitä.

Ai sinä lupaat hänelle töitä? No hieno homma sitten, ei hätää siis ap, tuossa on yksi rääpäle lupaamassa että töitä riittää kaikille halukkaille.

Hoitajapula. Taitaa vaan olla niin, että ap:n mies mieluummin eläisi tuilla. Lähihoitajana ei sitten siihen pysty, työkkäri löytää lähärille varmasti töitä.

Minä kun luulin lähärin työn olevan melkoisen fyysistä. Mikä ihmeen järki siihen on kouluttaa ikäsarjan loppupuolelta?

Eläkeläisnaiset kyllä pärjää lähärin töissä. Miehet on sitten varmaan heikompia.

Vierailija
22/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan koska tulee lappu että pitää hakea hoitajakouluun. Siinä sitä onkin kun pelkään verta ja kaikkia eritteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii hienosti. Menen kyllä sinne opettajanpöydän toiselle puolelle, missä ehdin jo olla 25 vuotta. Nyt olen pitkäaikaistyötön, koska olen sekä viranhaltijaksi että sijaiseksi liian kallis.

Vierailija
24/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän yrittävät tällais misantrooppia insinööriä yrittää hoitsuksi. 

Vierailija
25/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu juttu, mutta protestoisin tuota vanhus sanaa. Mulle vanhus on yli 75 vuotias, ei alle 60 vuotias...

Vierailija
26/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläs on vielä 10 vuoden hoitoalan ura edessä. Luulis, et muija on tyytyväinen, että mies saa töitä.

Ai sinä lupaat hänelle töitä? No hieno homma sitten, ei hätää siis ap, tuossa on yksi rääpäle lupaamassa että töitä riittää kaikille halukkaille.

Hoitajapula. Taitaa vaan olla niin, että ap:n mies mieluummin eläisi tuilla. Lähihoitajana ei sitten siihen pysty, työkkäri löytää lähärille varmasti töitä.

Te-toimisto ei etsi kenellekään töitä. Eikä myöskään määrää opiskelemaan. 

Vierailija
27/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppinen vanhus ? 😂 voi, voi...

Vierailija
28/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on oikea meininki! On sitä höpömpiäkin koulutuksia.

Varsinkin miespuolisista hoitajista on pulaa. Ja näyttää siltä että aika vähillä töillä saavat olla töissä, koska fyysistä voimaa tarvitaan kun aggressiivisia on joka paikassa ja miehet saavat paljon anteeksi.

T. Lähihoitaja 

Vierailija
29/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin tuollaisiin oppilaitoksiin on pääsykokeet joissa ei kenenkään ole pakko menestyä. Puhunattakaan opinnoissa menestymisestä. Kaikessa voi panna vastaan ihan järkisyistä kun ala ei ole oikea. 

Vierailija
30/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin sentään on jotain tekemistä ja vetelehtimistä parempi jos kotona oleilun sijasta istuu koulun penkillä. Ihmisen pääkoppakin tykkää hyvää jos aivoja treenataan vielä 50 ikävuoden jälkeenkin. Maailma muuttuu ja tiedä vaikka hyvinkin vähän ali tai yli 60 v. miehillä on vielä kysyntää esimerkiksi hoitoalalla.

Vierailija
31/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa tarvittaisiinkin tervepäisiä vanhuksia vaikka rauhoittamaan tilanteita. Siellä voisi joutessaan käydä vaikka välituntivalvojana lenkkeilijänä.

Tää on vähän  surullinen tilanne, kun on paljon tekemätöntä työtä ja  työttömiä.

Ainakaan ei ketään aktiivista työtöntä vanhusten tai lasten auttajaa saisi rangaista korvausten metetyksellä.

Vierailija
32/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötykoulutus, sitten saa hoitaa sukua ja itsensä hautaan kun on eläkkeelle nuori lähihoitaja päässyt seitsemänkymppisenä.

Vierailija
33/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä osaa itseäni vielä vanhuksena pitää tai yleensäkään ketään viisissäkymmenissä olevaa.

Itse olen te-keskuksen asiakas nyttemmin. Sanoin suoraan, että mielenterveyspuoli ehkä vähän kiinnostaisikin, mutta jos sinne pitää käydä lähihoitajan perustutkinto, niin ei kiitos. Ne harjoittelut ja nostelut, ovat liian fyysisiä. Samasta syystä mä olen omasta kokin ammatistani nyt jäämässä pois.

Silti seuraava käsittelijä oli jo, että mites olis siivous tai hei! laitoshuoltajan hommat - koulutusta sekin tietäisi. Seuraavaksi tuo keksi lähihoitajan. Joo, melkein mitä vaan, muttei fyysistä. Reumaa ja kulumaa, kuten b-lausunnossa kerrottiin.

Nyt käyn vapaaehtoisena kahdessa mielenterveyskuntoutujien päiväpaikassa vetämässä askartelua ja kokkikerhoa. Eihän tuollaisesta varmaan jatkossakaan mitään palkkaa voi saada.

Vierailija
34/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppinen vanhus ? 😂 voi, voi...

On se, jos pitäisi rekrytoida, mutta samaa naista voi vongata yökerhossa.

Vierailija
35/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu nähnyt tämän että yli 50 v. kouluun tai ilmaistöihin ja nuoria säälitään ja laitetaan eläkkeelle eikä patisteta mihinkään.

Vierailija
36/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako jotain opintotuen veroista esim työttömyyspäivärahaa opiskelun ajalta?

Saa työttömyyspäivärahaa, mutta en tiedä saako kulukorvausta. Luulisi savan.Ap

Vierailija
37/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te-toimisto ei etsi kenellekään töitä. Eikä myöskään määrää opiskelemaan. 

Alkavat kyllä kovistella kysellen liiankin henkilökohtaisia syitä jos hoitajakouluun ei ole kiinnostusta, kokenut tämän ja päiväraha lakkaa jos kieltäytyy tarjotusta työ- tai koulutuspaikasta.

Vierailija
38/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan koska tulee lappu että pitää hakea hoitajakouluun. Siinä sitä onkin kun pelkään verta ja kaikkia eritteitä.

Sitä lappua ei tule. Työvoimakoulutuksiin pitää itse aktiivisesti hakea. Kaikkia hakijoita ei likikään aina voida ottaa.

Vierailija
39/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eläkeläisetkin tekevät töitä. Minusta olisi tärkeintä saada nuoret töihin. Heillä on koko tulevaisuus edessään. Yli viiskymppisellä on elämä jo takanaan. Siis tärkeimmät: perhe, velat maksettu jne. Ongelmana on miten saada väliinputoajat, eli komeroituneet ja mielenterveysongelmaiset töihin. Joukossa on monia niitä, jotka eivät edes halua olla työkkärin kirjoilla, vaan elävät pelkillä sossun tuilla. Kuinka köyhää ja näköalatonta elämää sellainen on. 

Vierailija
40/61 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kun luulin lähärin työn olevan melkoisen fyysistä. Mikä ihmeen järki siihen on kouluttaa ikäsarjan loppupuolelta?

Kokemusasiantuntijana eläkeikää lähestyvä osaa hoitaa kaltaisiaan. Hänellä on tietotaito jota nuoret eivät voi saada.