Mikä saisi sinut eroamaan?
Mikä olisi sellainen kumppanisi teko tai tekemättä jättäminen, että eroaisit?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan kyllästyminen toiseen.
Erosin siis, kun itse kyllästyin vaikka puoliso ei mitään tehnyt.
Olen tehnyt näin kahdesti. Viimeksi vuosi sitten. Mies sanoi ettei yli 50 vuotiaana enää kannata erota. Miksei? Ei minun elämäni niin arvotonta ole, etten ansaitsisi enää parempaa.
Eroaisin heti, jos löytäisin paremman rahankäyttäjän. Nykyinen ostaa minun palkallani kolmen sadan euron verhot jouluksi. Siis 300 verhoihin. Kolme sataa euroa, stana.
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin heti, jos löytäisin paremman rahankäyttäjän. Nykyinen ostaa minun palkallani kolmen sadan euron verhot jouluksi. Siis 300 verhoihin. Kolme sataa euroa, stana.
Olet ohjannut palkkasi puolisosi tilille? Oltko hänen holhouksensa alla?
Vierailija kirjoitti:
Suhteemme alussa asiasta puhuimme, silloin sanoin, että ensimmäisestä lyönnistä saa ruveta etsimään itselleen uutta seuraa. 30 vuotta suhdetta takana, eikä ole tarvinnut väkivaltaa kokea, ei henkistä eikä fyysistä.
Puolisolla on kuitenkin ässä hihassa, jos haluaa sut lempata. Harva sitä ekasta litsarista mihinkään lähtee. Pari päivää mököttää ja sitten sovintoseksin kautta tiskaamaan.
Itaruus, juominen ja lupausten toistuva rikkominen.
Itaruus on yleensä sekä emotionaalista pihiyttä että rahallista. Mä en ole kumpaakaan, joten odotan mieheltä samaa, eli avokätisyyttä rakkauden ja rahan suhteen. Olen elättänyt persaukista miestä kaksi vuotta ja marraskuun alussa potkaisin sen pihalle kun kyllästyin siihen lusmuiluun.
Hän lupasi osallistua asumiskuluihin, ja kolmannen maksamattoman kuukauden alussa annoin lähtöpassit. Kieltämättä tunsin silloin ja tunnen edelleen jännää ylemmyyttä ja voimantunnetta kieltäessäni häneltä sekä avokätisen asumispalvelun että maailman parhaan seksin, varsinkin kun hän on pari kertaa sen jälkeen kerjännyt seksiä ja on ihan helppo kieltäytyä siitäkin.
Kaikki aina sanoo, että pettäminen johtaa eroon, mutta kun se oikeasti osuu omalle kohdalle niin vain kolmasosa oikeasti eroaa.
Oikeastaan mitään ei voi sanoa etukäteen ennen kuin jonkun asian kokee. Nämä on vain spekulointeja.
Mielenkiintoisempi olisi kuulla syitä siihen miksi lopulta erositte.
Ei oikeastaan mitään erityistä syytä. Perhe on ja yhteinen asunto. Perhe-elämä ja puoliso ei vaan tuntunut omalle jutulle. Jos olisin tiennyt miten tympeää perhearki on niin en olisi ikinä perustanut perhettä. Kahdestaan eläminen naisen kanssa oli parasta mitä tiedän. Matkusteltiin, läheisyyttä oli paljon ja tavattiin kavereita, mutta kaikki loppui lasten tuloon.
Puoliso antoi vaihtoehdot että joko perustetaan perhe tai tulee ero, joten on hän itsekkin syyllinen eroon.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki aina sanoo, että pettäminen johtaa eroon, mutta kun se oikeasti osuu omalle kohdalle niin vain kolmasosa oikeasti eroaa.
Oikeastaan mitään ei voi sanoa etukäteen ennen kuin jonkun asian kokee. Nämä on vain spekulointeja.
Tuo että petetyt harvoin kuitenkaan eroavat, vaikka kuinka olisivat niin sanoneet, on niin totta. Sananhelinää, voisi sanoa. Siksi pettäminen onkin niin yleistä, koska siitä yleensä päästään kuin koira veräjästä. Pahimmassa tapauksessa käy vielä niin, että petetty alkaa syyttämään itseään pettäjän teoista. Yleensä nämä pettäjät ovat narsistisia piirteitä omaavia henkilöitä, jotka osaavat kääntää asian omaksi edukseen.
Suuttuisi jos kävisin naida naksauttamassa naapurin 20v blondia. M54
Vaimon alkoholismi, salaliittoteoriat ja yleinen psykoottisuus. Siis saivat eroamaan. Ihanaa olla taas vapaa mies ja tapailla fiksuja ja kunnollisia naisia.
M52
Väkivaltaisuus tai jos paljastuisi rikolliseksi. Myös liiallinen kontrollointi, määräily, huijaaminen ja mustasukkaisuus.
Juupati juu.
Tällähän voi spekuloida vaikka maailman tappiin mitkä syyt saa eroamaan ja tosipaikan tullen kaikki ei olekaan niin mustavalkoista.
Turhaan rasitatte itseänne mahdollisilla uhkakuvilla. Koska kuinka monta kertaa se mitä eniten pelkää, on toteutunut 100%?
Miksi murehtia huomista tai katua mennyttä? Kumpikin aivan turhaa. Tosin omasta tekemistään on hyvä oppia ettei tekisi samaa virhettä uudelleen.
Ohiksena keskusteluun toinen näkemys.
Moni noista jo mainituista sekä se jos mies haluaisi lapsensa luokseen asumaan. Nyt käy kylässä kerran viikossa enkä tämän enempää suostu joustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo että petetyt harvoin kuitenkaan eroavat, vaikka kuinka olisivat niin sanoneet, on niin totta. Sananhelinää, voisi sanoa. Siksi pettäminen onkin niin yleistä, koska siitä yleensä päästään kuin koira veräjästä. Pahimmassa tapauksessa käy vielä niin, että petetty alkaa syyttämään itseään pettäjän teoista. Yleensä nämä pettäjät ovat narsistisia piirteitä omaavia henkilöitä, jotka osaavat kääntää asian omaksi edukseen.
Pettämisen myötä molemmat usein kasvaa ihmisenä.
Vaikea fyysinen tai psyykkinen sairaus yhdistettynä hoitokielteisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea fyysinen tai psyykkinen sairaus yhdistettynä hoitokielteisyyteen.
Ja siis kokemusta tästä on. Ihan h-lvettiä, hyvä kun tuli ero.
Pettäminen, väkivalta ja alkoholismi peitettynä viikonloppujuopotteluun.
Varmasti jos nainen lähtee ovet paukkuen, niin silloin se ero tulee. Ei minulla ole mitään syytä, miksi eroaisin.