Mikä saisi sinut eroamaan?
Mikä olisi sellainen kumppanisi teko tai tekemättä jättäminen, että eroaisit?
Kommentit (43)
Väkivalta. Myös muihin kuin minuun kohdistuva. Alkoholismi. Huumeiden käyttö.
Niin pitkä lista, ettei kaikkea voi luetella. Mutta ainakin pettäminen, fyysinen ja henkinen väkivalta, hallitsemattomat ja vahingolliset addiktiot tai muu täysin vastuuton käytös.
Heikko itsetunto naisella. Ei hoida yhdessä kotitöitä, huonosti kasvatettu, ei omaa hyviä käytöstapoja, jotenkin eksyksissä. Ei rakasta itseään eikä siten osaa rakastaa muitakaan. Ei arvosta ja kunnioita. Valehtelee.
En nyt viitsi luetella mitään itsestäänselvyyksiä.
Tällä hetkellä mut varmaan saisi eroamaan se jos mies myöntäisi että syy hänen haluttomuuteensa on minussa. Että hän ei enää viehäty minusta ja siksi hän ei enää halua minua. Niin kauan kun hän vakuuttaa minulle että syy ei ole minussa, että se on vain ja ainoastaan hänessä, niin kauan jään vielä kärsimään. Mutta minusta pääsee hyvin nopeasti eroon, jos vaan myöntää syyn olevankin minussa.
Väkivalta (henkinen ja/tai fyysinen), huumeiden käyttö, holtittomuus elämässä (esim. rahankäyttö miten sattuu), elämänhallinnan puuttuminen.
Vierailija kirjoitti:
En nyt viitsi luetella mitään itsestäänselvyyksiä.
Tällä hetkellä mut varmaan saisi eroamaan se jos mies myöntäisi että syy hänen haluttomuuteensa on minussa. Että hän ei enää viehäty minusta ja siksi hän ei enää halua minua. Niin kauan kun hän vakuuttaa minulle että syy ei ole minussa, että se on vain ja ainoastaan hänessä, niin kauan jään vielä kärsimään. Mutta minusta pääsee hyvin nopeasti eroon, jos vaan myöntää syyn olevankin minussa.
100% sama!
Suhteemme alussa asiasta puhuimme, silloin sanoin, että ensimmäisestä lyönnistä saa ruveta etsimään itselleen uutta seuraa. 30 vuotta suhdetta takana, eikä ole tarvinnut väkivaltaa kokea, ei henkistä eikä fyysistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan kyllästyminen toiseen.
Erosin siis, kun itse kyllästyin vaikka puoliso ei mitään tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Suhteemme alussa asiasta puhuimme, silloin sanoin, että ensimmäisestä lyönnistä saa ruveta etsimään itselleen uutta seuraa. 30 vuotta suhdetta takana, eikä ole tarvinnut väkivaltaa kokea, ei henkistä eikä fyysistä.
Oliko toisella jotain väkivaltataustaa, kun tuollaisia piti puhua ja varoittaa? En ole ikinä tuollaista puhunut puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi karsealta suhteen aloittamiselta..
Väkivalta, fyysinen/henkinen väkivalta, pettäminen, alkoholismi, mt sairaudet.. Sekä se että toinen osapuoli ei näytä tunteitaan, ei välitä. Kaikkia noita on suhteissani / avioliitoissani ollut, ja nyt olen vihdoinkin yksin (koiran kanssa) ja onnellinen.
N65
Pettäminen