Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko skitsofreenikosta tulla ikinä lääkäriä?

Vierailija
08.12.2024 |

Oon haaveillut monta vuotta lääkiksestä. Oon 20v skitsofreenikko

Kommentit (218)

Vierailija
81/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan oikeasti olet skitsofreenikko, niin sinusta ei ole lääkäriksi joka pystyy hoitamaan työnsä kunnolla. Skitsofrenia on vakava sairaus.

Tarkoittaako syöpäkin että henkilöstä ei ole lääkäriksi? Sekin on vakava sairaus.

Vierailija
82/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan oikeasti olet skitsofreenikko, niin sinusta ei ole lääkäriksi joka pystyy hoitamaan työnsä kunnolla. Skitsofrenia on vakava sairaus.

Jos kuulee ääniä, näkee luurankoja (harhanäkyjä) niin ei varmasti ole soveltuva lääkärin työhön ja tuskin muuhunkaan vaativaan työhön. Ehkä lehtienjakajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuulee ääniä, näkee luurankoja (harhanäkyjä) niin ei varmasti ole soveltuva lääkärin työhön ja tuskin muuhunkaan vaativaan työhön. Ehkä lehtienjakajaksi.

Kuten sanoin, sairauden oireina mulla vaan lievä vainoharhaisuus.

-ap

Vierailija
84/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittu skitsofreenikko AMK-opettaja kuuli harhaääniä, kävi keskustelua niiden äänien kanssa, sai tuijotuskohtauksia... Työnsä hoiti muuten kohtuullisesti

Vierailija
85/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

"Lievä vainoharhaisuus". Onko tuo joku oikea diagnoosi vai pelkkä päätelmä?

Onhan näistä "diagnooseja" ja persoonallisuustekijöitä, kuten narsismikin

https://mielenihmeet.fi/kun-itsevarmuuden-puute-iskee-henkinen-epavarmu…

https://www.mehilainen.fi/lehdistotiedotteet/jatkuva-epavarmuus-vienyt-…

https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/sukupuoli-identiteetin-jas…

https://www.evermind.fi/epaluuloinen-persoonallisuus/

Vierailija
88/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten päässyt seulan läpi?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010326344.html

Ei liity skitsofreniaan mitenkään.

Ei liity mitenkään ei... mutta tarkoitus vaan osoittaa, että tuolla kaverilla ei ollut mitään "mt-ongelmia", että tehnyt tuommoisia tekoja?

Jos tuo olisi ollut työkaverina niin oltais lähdetty lipettiin VAPAAEHTOISESTI ja irtisanouduttu ilman perusteluja.

Sadismi tai psykopatia ei ole mielisairaus.

Mielisairaus, persoonallisuushäiriö? Teko on täysin mielivaltainen, ei millään järjellä perusteltava, joten mt-ongelma

Ei ole mielenterveysongelma.

Vierailija
89/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla lakimiehellä on skitsofrenia. 

Vierailija
90/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten päässyt seulan läpi?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010326344.html

Ei liity skitsofreniaan mitenkään.

Ei liity mitenkään ei... mutta tarkoitus vaan osoittaa, että tuolla kaverilla ei ollut mitään "mt-ongelmia", että tehnyt tuommoisia tekoja?

Jos tuo olisi ollut työkaverina niin oltais lähdetty lipettiin VAPAAEHTOISESTI ja irtisanouduttu ilman perusteluja.

Sadismi tai psykopatia ei ole mielisairaus.

Mielisairaus, persoonallisuushäiriö? Teko on täysin mielivaltainen, ei millään järjellä perusteltava, joten mt-ongelma

Ei ole mielenterveysongelma.

Toisia ihmisiä sattuva käytös: sadismi / narsisti on verrattavissa mt-ongelmaan. Ei kukaan tervehenkinen käyttäydy siten. Hoitoava vaativa käytös, kuten alkoholismi

Vierailija
91/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako syöpäkin että henkilöstä ei ole lääkäriksi? Sekin on vakava sairaus.

No kenenkään syöpä ei voi aiheuttaa harmia muille. 

Toivottavasti en itse saa koskaan ketään hulkua lääkäriä mä en olisi edes skitsofreniaa sairastavan kaveri . Kerran oli sellainen naapuri ja se huuteli itsekseen kaikkea ja aina sitä sai pelätä 

Vierailija
92/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kenenkään syöpä ei voi aiheuttaa harmia muille. 

Toivottavasti en itse saa koskaan ketään hulkua lääkäriä mä en olisi edes skitsofreniaa sairastavan kaveri . Kerran oli sellainen naapuri ja se huuteli itsekseen kaikkea ja aina sitä sai pelätä 

Olet tietämätön. Suurin osa skitsofreenikoista ei ole kenellekään vaaraksi.

Vierailija
93/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei voi tulla lääkäriä tai mitään muutakaan virkamiestä.

Jos voi niin luotto tähän yhteiskuntaan on täysi nolla eihän kehitys vammaisia tai autistejakaan voi laittaa vastuuta vaativiin aloihin.

Vierailija
94/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voi niin luotto tähän yhteiskuntaan on täysi nolla eihän kehitys vammaisia tai autistejakaan voi laittaa vastuuta vaativiin aloihin.

Ja olen itse autistinen ja siksi voin sanoa näin. En koe minulla olevan edes oikeutta haaveilla mistään tuollaisesta 

Vierailija
95/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä lääkäriksi opiskelleella naisella on persoonallisuushäiriö. Jäi kerran soveltuvuustesteissä valitsematta. 

Vierailija
96/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mitäs sitten kun sulla iskee se vainoharhaisuus kesken kaiken kun näet potilaan ja sitten myrkytät sen jollain lääkkeillä, koska luulet että se haluaa sulle jotain pahaa?

Vierailija
97/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile psykiatriaa. Eikö se yksi julkkispsykiatri ulkomaalainen ole skitsofreenikko. Skitsofreeniaa on niin monenasteista.

Vierailija
98/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin sairaus on lääkkeillä hyvin hallinnassa, ovat lähes tai täysin oireettomia eikä ulkopuolinen ikinä arvaisi diagnoosia. Miksei tällainen tyyppi voisi olla ihan hyvin lääkäri? Ihan samalla tavalla kuin moni muukin, joka pärjää lääkkeillä mutta olisi työkyvytön tai kuollut ilman.

Vierailija
99/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen itse autistinen ja siksi voin sanoa näin. En koe minulla olevan edes oikeutta haaveilla mistään tuollaisesta 

Jos kaikki ihmisiä aletaan suurennuslasilla tutkimaan ja hutkimaan niin ei varmaan ole yhtäkään henkilöä, ketä ei saisi jotain diagnoosia. Turha alkaa eriarvoistamaan "vammainen tai autisti". Hekin voivat olla hyviä jossain tehtävissä.

Vierailija
100/218 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi. 

Mitään soveltuvuus-/ pääsykokeita ei ole, jos papereilla pystyt läpimenemään.

Jos olet älykäs ja lahjakas papereilla - heittämällä sisään. Lääkärikunnassakin löytyy hulluden-lahjakkuuden rajatapauksia. Tervemenoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan