Voiko skitsofreenikosta tulla ikinä lääkäriä?
Oon haaveillut monta vuotta lääkiksestä. Oon 20v skitsofreenikko
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei voi tulla, sillä tuo sairaus vaikuttaa ihan varmasti sekä potilas-lääkärisuhteeseen että lääkkeiden antamiseen.
Millä perusteella vaikuttaa?
Harhainen ihminen kuvittelee asioita, miten luulet että tälläinen lääkäri ymmärtää potilaan vaivat objektiivisesti, kun on subjektiivisessa harhassaan. Sitten antaa lääkkeet kuvittelemaansa vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei voi tulla, sillä tuo sairaus vaikuttaa ihan varmasti sekä potilas-lääkärisuhteeseen että lääkkeiden antamiseen.
Harhainen ihminen kuvittelee asioita, miten luulet että tälläinen lääkäri ymmärtää potilaan vaivat objektiivisesti, kun on subjektiivisessa harhassaan. Sitten antaa lääkkeet kuvittelemaansa vaivaan.
Ei mulla ole kuin lieviä vainoharhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekös te ole vähän tyhmiä? Tosin on osa lääkäreistäkin.
Tyhmä? Tuskinpa, pääsin Mensaan.
Niin on päässyt ainakin 4/5 palstalaisesta..
Helposti voi. Diagnostiikka on päästä keksittyä eli yksi psykoosi sekin. Lääkärit psykopaatteja ja isolla rahalla palkattuja paholaisia. Pikkuinen skitso-potilas on harmiton heihin verrattuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukan epäilen, mutta lääkäristä voi kyllä tulla skitsofreenikko.
Voisi tulla, mutta ei tule. Kyse on ihan ammattietiikasta. Sopimaton tehtävään.
Lääkäri on sopimaton tulemaan skitsofreenikoksi?
Opettele lukemaan. Käy ensin peruskoulusi loppuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan koko lääketeollisuus on. Annetaan tavallisille asioille hassuja nimiä ja myydään kemikaaleja tai palveluja, sitten söpötetään ja sötkötetään kuinka sillä kemikaalilla oli jotakin tekemistä kehon paranemisprosessin kanssa
Olen lukenut Carol Northin muistelmat. On lääkäri ja entinen skitsofreenikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukan epäilen, mutta lääkäristä voi kyllä tulla skitsofreenikko.
Voisi tulla, mutta ei tule. Kyse on ihan ammattietiikasta. Sopimaton tehtävään.
Lääkäri on sopimaton tulemaan skitsofreenikoksi?
Opettele lukemaan. Käy ensin peruskoulusi loppuun
No niin siinä luki. Käy sinä ensin apukoulusi loppuun jos noin kiukuttaa kun et osaa kirjoittaa selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tämän kirjoittaja on tyhmä. Moni skitsofreniaa sairastava on todella älykäs! Jos et tätä tiennyt, olet itse lukenut vain vähän.
Tiedän monia skitsofreniaa sairastavia lääkäreitä. Valitettavasti aika moni on jäänyt eläkkeelle suhteellisen aikaisin tai sairastunut koulun aikana niin pahastu, että opinnot jäi siihen. Kaikkihan riippuu vain sinun sairauden tilasta.
Höpöhöpö. Skitsofreenikko saa varmaan Kelalta lausunnon, että ei kykene töihin
Ja mikä tässä oli höpöhöpöä? Hoidan skitsofreniaa sairastavia ja niistä on myös niitä lääkäreitä. Katse peiliin.
Eikö kyseessä ole nykyisin paremminkin ammattitauti?
Minä olen psykiatri ja hyvin sujuu! Minulla ja potilailla on erityinen yhteys.👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tämän kirjoittaja on tyhmä. Moni skitsofreniaa sairastava on todella älykäs! Jos et tätä tiennyt, olet itse lukenut vain vähän.
Tiedän monia skitsofreniaa sairastavia lääkäreitä. Valitettavasti aika moni on jäänyt eläkkeelle suhteellisen aikaisin tai sairastunut koulun aikana niin pahastu, että opinnot jäi siihen. Kaikkihan riippuu vain sinun sairauden tilasta.
Höpöhöpö. Skitsofreenikko saa varmaan Kelalta lausunnon, että ei kykene töihin
Ja mikä tässä oli höpöhöpöä? Hoidan skitsofreniaa sairastavia ja niistä on myös niitä lääkäreitä. Katse peiliin.
Siis olet skitsofreenikko lääkäri, hoidat skitsofreenikko lääkäreitä jotka käyvät vastaanotollasi?
Kierretään kaukaa sinut ja kaverilääkärisi. Nyt joku röti, hei !
En usko että voi tulla lääkäriä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Perustelut?
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut Carol Northin muistelmat. On lääkäri ja entinen skitsofreenikko.
Skitsofreniasta ei voi parantua, se on sairaus joka pysyy.
No en ole lääkäri, enkä sairasta skitsofreniaa. Ihmeellisiä ajatuksia ihmisillä ja jaksaa vielä provota typeryydellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelut?
Eikös vastuullinen ihminen käy lääkärissä hoidattamassa itseään? Jos saa skitsofrenia diagnoosin niin ei välttämättä hakeudu lääkikseen opiskelemaan vaan hakee työkyvyttömyyseläkettä. Sairautta on tietenkin montaa erisorttia niin sekin vaikuttanee asiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan koko lääketeollisuus on. Annetaan tavallisille asioille hassuja nimiä ja myydään kemikaaleja tai palveluja, sitten söpötetään ja sötkötetään kuinka sillä kemikaalilla oli jotakin tekemistä kehon paranemisprosessin kanssa
Tämä oli harvinaisen hyvä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
No en ole lääkäri, enkä sairasta skitsofreniaa. Ihmeellisiä ajatuksia ihmisillä ja jaksaa vielä provota typeryydellään.
Ja olen siis se, joka hoitaa skitsofreniaa sairastavia, joista jotkut ovat lääkäreitä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää. Riippuu niin sairauden laadusta ja osa ei taida edes tajuta koko sairaudesta mitään.
Jos sairaus on hallinnassa niin miksi ei? Eri asia jos umpipsykoottisena toimii.