Mitä eroa on söpöllä ja kauniilla?
Kertokaa mitä eroa on söpöllä ja kauniilla ihmisellä?
Kommentit (72)
Kyllä söpökin voi olla voimakas. Aika kapeita käsityksiä. XD
Esim mut on pysäyttänyt kadulla mies, jok kuvaili mua kuninkaalliseksi, olin kuulemma kuningatar ja olemukseni ihanan voimakas. Kehui maasta taivaaseen kauneutta.
Sitten taas on kuvailtu esim naisen toimesta söpöliiniksi. Toki myös kaunottareksi useammin. Ja suurimman osan miehistä mielestä olen ollut söpö, kaunis ja nätti. Kaikkea kuullut. Söpö voi olla kaunis.ne ei sulje toisiaan pois.
Söpö on persoonallinen. Kaunis voi olla myös persoonaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni kutsuu minua söpöksi. Kerran eräs mies sanoi, että olen yksi kauneimmista naisista jota on nähnyt. Vanha luokkakaverini kertoi taannoin äidilleni, että oli luokan kaunein tyttö.
Miten voin olla kaunis ja söpö samassa paketissa -jos ne kerta ovat eri asioita?
Miehesi ei ymmärrä mitä söpö tarkoittaa. Minun mieheni sanoi aikoinaan että olen komea nainen, hän ei ymmärtänyt miksi loukkaannuin. Hän luuli että se on vain yksi tapa sanoa kauniiksi. Söpö on pehmoinen ja pörröinen, ehkä sinä olet miehesi mielestä sellainen.
Olen eri, mutta tästä taas näkee miten makukysymyksiä nämä on.
Minua ei loukkaa yhtään komeaksi sanominen sen enempää kuin söpöksikään. On luontevaa, että mustalayset tai jotkut vanhat pukumiehet sanoo komeaksi naiseksi mielestään hyvännäköistä naista, ja on luontevaa että mies sanoo söpöksi naista jossain tilanteessa esimerkiksi kun naisella on yllään pelkkä jättimäinen villapaita ja sotkuinen nuttura tai jotain. Ja tietysti söpö on naturelli.
Muutenkin ihmiset sanoo viehättäviksi kokemilleen ja/tai läheisilleen kaikkea, ei niitä kannata niin vakavasti ottaa. On kiva, kun ihmiset näkee oman elämänsä ihmiset söpöinä, kauniina, komeina ja ihanina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erot ovat selvät. Sofia Virta on söpö, Sanna Marin on kaunis, Erika Vikman on seksikäs.
Meidän naismaku ei näköjään kohtaa.
Joo ja nuo on kaikki tavallisen söpöjä/nättejä naisia. Sannalla vaan rasvat alhaalla ja Erikan profiili räväkkä.
"Samaa mieltä tuosta, että kaunottaressa on voimaa, luonnetta, karismaa, kun taas söpö on herttainen. Söpö voi olla kaunis, mutta ei todellinen kaunotar, joka säteilee pitkään."
Ei kun ollaan sittenkin eri mieltä tuossa. :) Mun mielestä kaunotar on ylväs, söpö taas on herttainen - mutta molemmat voivat olla ilman muuta karismaattisia ja luonteikkaita. Säteilevyys taas tulee karismasta, joten sekä söpö että kaunis voivat säteillä pitkään, tämä riippuu ihan ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sabrina Carpenter - söpö.
Lily Rose Depp - söpö.
Marilyn Monroe - söpö ja kaunis.
Kylie Minoque - söpö tai söpö ja kaunis.
Shakira - söpö tai söpö ja kaunis.
Bianca Censori - kaunis ja söpö?
Kim Kardashian - kaunis. Kaikki Kardashianit ulkoisesti "kauniita", mutta eivät söpöjä paitsi ehkä Kylie - tai vähän sinnepäin.
Michelle Pfeiffer - kaunis, rajamailla söpöyden kanssa?
Chappel Roan - viehkeä eli erikoisesti viehkeä tai muuten vaan kiintoisa.
Sinä sekoitat söpöyden ja nättiyden. Cute on söpö (pörröiset eläimet ja vauvat) pretty on nätti (nätti siro nuorekas/nuori nainen)
Tai sitten söpöys ja nättiys voivat olla limittäisiä. Nättiys on hieman eri kuin söpöys, se on totta. Siksipä juuri esim Pfeifferin kohdalla kysymysmerkki, ymmärrän nyt nättiyden käsitteen kanssa että hänellä kauneus ja nättiys ovat ne jutut.
Käsitteet voivat olla eriäviä ihmisillä, esim, en ole lainkaan samaa mieltä kanssasi söpöyden (vain vauvat ja pörröeläimet) ja nättiyden (vain nätit sirot nuoret/nuorekkaat naiset) määreistä. Mielestäni söpöys on herttaisuutta ja suloisuutta, se voi olla myös suloista karismaa, ja sitä voi olla minkäikäisillä vain - ei rajoitu vauvoihin tai pörröeläimiin - nämä ehkä vain ääriesimerkit söpöydestä. Esim Tyttökultien Rose on hyvin söpö!
Minni Hiiri - söpö
Jessica Rabbit - kaunis?
Iines Ankka - nätti?
Neiti Marple - söpö
Hercule Poirot - söpö
Sherlock Holmes - komea
Söpöä ihmistä tekisi mieli rutistaa ja paijata. Kaunista ihaillaan riittävän etäisyyden päästä.
Söpöjä ovat tyttömäiset, herttaisen oloiset, nuoren näköiset naiset. Sellaista pientä pyöreyttä piirteissä (en tarkoita pullukkuutta, vaan kun vertaa vaikka teiniä ja aikuista, niin teinillä on lapsenpyöreyttä, rasvaa kasvoissa). Kauneus taas on jylhempää, jotenkin selvempää. Hyvä luusto, mikä näkyy, kauniisti symmetriset piirtteet, ja jotain selvää itsevarmuutta. Kauniin näköinen, joka on kuitenkin vaikka tosi epävarma, ei ole kaunis. Söpönnäköinen, joka on inhottava persoona, ei ole söpö. Näin minä näen asian.
No ei tarvitse olla nuori ollakseen söpö. Miettikää nyt Tyttökultien Rosea tai neiti Marplea (etenkin sen Gwynhetine tms nimisen näyttelijän esittämänä), hyvin söpöjä!
No vaikka tällainen meteorologiesimerkki: Anniina Valtonen on söpö, Mette Mannonen on kaunis.
Ero ei ole vain ulkonäöllinen vaan olemuksessa.
Meidän naismaku ei näköjään kohtaa.