YTK kokoomuksen asialla: Työttömyysturva työttömyyskassojen vastuulle!
Työttömyyskassoilla on jo valmiiksi järjestelmät myös peruspäivärahan ja työmarkkinatuen maksamiseen. Lisäksi kassat rakentavat parhaillaan palveluita, jotka auttavat jäseniään työllistymään. Näiden palveluiden saatavuus kaikille työttömyysturvan saajille olisi suuri etu.
Toiseksi, työttömyysturvan maksun jatkuvuus parantuisi. Nykytilanteessa enimmäisajan ansiopäivärahaa saanut jäsen joutuu siirtymään Kelan asiakkaaksi, mikä aiheuttaa katkoksia ja jättää hänet työllistymistä tukevien palveluiden ulkopuolelle.
Jos työttömyyskassat vastaisivat myös peruspäivärahasta ja työmarkkinatuesta, nämä siirtymät poistuisivat, ja työttömät säilyttäisivät helpommin kassan jäsenyyden ja voisivat hyödyntää kassan palveluita koko työttömyysaikansa.
https://www.ts.fi/lukijoilta/6507868
Tosiaan, hallitus on siirtämässä työllistymispalveluita TE-keskuksilta ja kunnilta työttömyyskassoille, miksi ei sitten työttömyysturvan maksatustakin? Ei jääne epäselväksi, mistä työttömyyskassat aikovat repiä tarvittavat 1,5 miljardia vuosittain? Onhan se nyt järkevää yksityistää työttömyysturva. Tämäkin uudistus on nyt vain tehtävä.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jaaha ja sinäkö olet kuitenkin ottanut liittojen ajamat palkankorotukset? "
Ammattiliittoon en tule ikinä liittymään takaisin koska tuollaisen asenteen omaavat työntekijät ovat ammattiliiton jäseniä.
Hyvä, kun liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia.
Et saa sairaspäivärahaa etkä lomarahaa etkä vuorolisiä.
Työnantaja maksaa mitä palkkaa maksaa.
Silloin äänestetään jaloillaan ja mennään töihin sinne, missä on järkevät palkat. Ay-liikkeet on toistaidottomia varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattiliittoon en tule ikinä liittymään takaisin koska tuollaisen asenteen omaavat työntekijät ovat ammattiliiton jäseniä.
Hyvä kun liitot loppuvat niin päästään kyseisistä lusmuista helpommin eroon työpaikoilta. Minäkin olen tyytyväisempi töissä kun tuollaisia luusereita ei siellä ole pilaamassa muiden työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän liitot neuvottele kuin perus inflaation mukaisista palkankorotuksista. Kyllä ainakin ihan itse olen joutunut oikeat palkankorotukset neuvottelemaan.
Haluan nähdä, kun kaikki neuvottelevat oman palkan, varsinkin saikuttajat.
Silloinhan nimenomaan päästään siihen, että palkkaa maksetaan osaamisen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun liitot loppuvat niin päästään kyseisistä lusmuista helpommin eroon työpaikoilta. Minäkin olen tyytyväisempi töissä kun tuollaisia luusereita ei siellä ole pilaamassa muiden työntekoa.
Niin, mitä sitä sairaspäivärahalla tekee tai lomarahalla.
Kun liitot loppuvat niin ei ole enää ansiosidonnaista.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Joten moni suostuu myös huonompaan palkkaan.
Ja potkulaki tulee voimaan niin saa irtisanoa vakituisia helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän liitot neuvottele kuin perus inflaation mukaisista palkankorotuksista. Kyllä ainakin ihan itse olen joutunut oikeat palkankorotukset neuvottelemaan.
Minulle ainakin sopii todella hyvin, että nämä vakiosaikuttelijat potkitaan pois..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan nimenomaan päästään siihen, että palkkaa maksetaan osaamisen perusteella.
Kaupan kassalla tai siivoojana.
Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalla tai siivoojana.
Selvä.
Jos ei ole lapsia ja siivoaa myös omalla ajalla eli enemmän kuin muut saa työpaikan.
"Niin, mitä sitä sairaspäivärahalla tekee tai lomarahalla.
Ja potkulaki tulee voimaan niin saa irtisanoa vakituisia helposti. "
Jankkaat tätä samaa, minä en ammattiliittoon tule ikinä liittymään takaisin koska ammattiliittoon kuuluvat ihmiset ovat luusereita työntekijöitä. Miksi ay aktiivit on surkeita työntekijöitä? Minulla on käpy palanut juurikin tähän asiaan, siksi toivot että ay liikkeet loppuu ja kyseiset luuserit ay aktiivit potkitaan pois töistä.
Kyllä se vain niin on että tyhmyys on nykyään kovin yleistä. No onneksi itse kohta eläkkeelle niin saavat nämä neropatit sitä mitä haluavat.
Eihän liitot liity ansiosidonnaiseen mitenkään?
Oletteko te jatkuvasti saikulla, jos saikku rahan poistuminen saa polvet tutisemaan? Ihan sama, jos muutaman lomapäivän joutuu jatkossa käyttämään sairastamiseen ja mitään vuorolisiä en nytkään saa. Työfiilis lisääntyisi muilla merkittävästi, jos nämä uupujat saisi helpommin pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Jankkaat tätä samaa, minä en ammattiliittoon tule ikinä liittymään takaisin koska ammattiliittoon kuuluvat ihmiset ovat luusereita työntekijöitä. Miksi ay aktiivit on surkeita työntekijöitä? Minulla on käpy palanut juurikin tähän asiaan, siksi toivot että ay liikkeet loppuu ja kyseiset luuserit ay aktiivit potkitaan pois töistä.
Toiveesi voi toteutua, koska ihmiset ei maksa liiton jäsenmaksua, jos ei saa ansiosidonnaista ja moni ei enää saa. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista ja ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen.
Kun liitot loppuvat niin se saa työt joka halvimmalla tekee.
Kaikilla ei asu kotona lapsia eikä ole isoa asuntovelkaa.
Ammattiliitot on lusmujen kerhoja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän liitot liity ansiosidonnaiseen mitenkään?
Oletteko te jatkuvasti saikulla, jos saikku rahan poistuminen saa polvet tutisemaan? Ihan sama, jos muutaman lomapäivän joutuu jatkossa käyttämään sairastamiseen ja mitään vuorolisiä en nytkään saa. Työfiilis lisääntyisi muilla merkittävästi, jos nämä uupujat saisi helpommin pihalle.
Niin, pitää kuulua liittoon, jos meinaa, että saa tulevaisuudessa sairaspäivärahaa, lomarahaa, ja työehtosopimuksen mukaista palkkaa.
Ilman liittoja oikeasti se tekee työt joka halvimmalla suostuu. Harva työ on niin vaativaa että siihen ei korvaajaa löydy vähemmällä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Toiveesi voi toteutua, koska ihmiset ei maksa liiton jäsenmaksua, jos ei saa ansiosidonnaista ja moni ei enää saa. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista ja ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen.
Kun liitot loppuvat niin lusmut työntekijät voidaan irtisanoa helpommin töistä. Nämä ay paskat on niitä lusmuja työntekijöitä jotka hidastelee tahalleen töissä ja tuijottaa puhelinta vaan, he myrkyttävät työilmäpiirin omalla lusmuilullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiveesi voi toteutua, koska ihmiset ei maksa liiton jäsenmaksua, jos ei saa ansiosidonnaista ja moni ei enää saa. Palkkatuki
Eihän liitot ja ansiosidonnainen liity mitenkään toisiinsa, joten miksi joku liitosta eroaisi, jos ansiosidonnaiseen tulee muutoksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun liitot loppuvat niin lusmut työntekijät voidaan irtisanoa helpommin töistä. Nämä ay paskat on niitä lusmuja työntekijöitä jotka hidastelee tahalleen töissä ja tuijottaa puhelinta vaan, he myrkyttävät työilmäpiirin omalla lusmuilullaan.
Entäs se työehtosopimuksen mukainen palkka, sitä ei enää ole, jos liitot loppuvat.
Suomen laissa ei ole minimipalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olet töissä?
Vierailija kirjoitti:
Ilman liittoja oikeasti se tekee työt joka halvimmalla suostuu. Harva työ on niin vaativaa että siihen ei korvaajaa löydy vähemmällä rahalla.
Ilman liittoja siellä työpaikalla tehdään työtä ja juurikin ne surkeat ja laiskat työntekijät saavat ansionmukaista palkkaa tai saavatko he palkkaa ollenkaan.
T: ytk,persut ja nykyinen hallitus on hyvä