Kuinka sinä pärjäisit 12 eurolla päivä?
Muka liian suuria tukia kritisoivilta kysyisin vaan. Miltä kuulostaa 12 € / pv?
Suurinpiirten sen verran minulla jää kun olen maksanut vuokran ja muut laskut.
Mitään tuhlausrahaahan tuokaan ei vielä ole, siitä sitten vaatteet, ruoat, pesuaineet ja muut päivittäistavarat.
Kommentit (136)
12€ päivä, ei työssä käyvä voi kuin haaveilla tuollaisesta. Itsellä vielä yli 300 000€ lainaa jäljellä, kyllä siihen menee kaikki "ylimääräinen". Mihinkään ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
12€ päivä, ei työssä käyvä voi kuin haaveilla tuollaisesta. Itsellä vielä yli 300 000€ lainaa jäljellä, kyllä siihen menee kaikki "ylimääräinen". Mihinkään ei ole varaa.
Millainen talo?
Mulle jää noin 70e päivä kulujen jälkeen hupirahaa. Pärjäisin kyllä myös 12e päivä helposti.
Kyllä mä ruokakaupassa pärjäisin hyvinkin yksin, mutta vaatteet? Suunnitteluahan se vaan vaatii. En osta itselle vaatteita ihan joka vuosikaan, että säästön kautta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen talo?
2020 rakennettu kaksikerroksinen kivitalo. Neliöitä silti vain 247, mutta lämmitys ja muu sähkönkulutus on kallista maalämmöstä huolimatta.
Te saatte asua muiden kustannuksella vuokralla, ja me maksamme itsemme kipeäksi oman asunnon käyttö kuluja.
Oho, sulla jää noin paljon...
-työtön
Kyllä tuolla pärjäisi hyvin, nyt ei jää ansiosidonnaisesta enää mitään laskujen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo vuosikaudet laskenut tuloni niin että tulot - menot - toimeentulotuen ns. omaosuus = loput säästötilille. Tällä hetkellä päiväruokabudjettini on 13 euroa ja ensi vuonna kokeilen pudottaa sen 12:een.
Jos sinulla on säästöjä niin et muuten saa toimeentulotukea.0/5 .sitten on vielä laskut jotka pitää maksaa.muutoin näppärästi kirjoitettu mutta 0/5.
Jäisipä edes yksi sentti kulujen jälkeen.
84 euroa / vko / 1 hlö.
Tuohan on juhlaa! Söisin tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
12 lidlin kaljaa per päivä. Ei paha.
Tätä kommenttia en kyllä arvannut, mutta voin kertoa ettei tuolla elä kovinkaan montaa vuotta. Vähintään jotain C-vitamiinipitoista pitäisi saada, mielellään useampana päivänä viikossa. Kaloritkaan tuskin riittävät, vaikka kaloripitoistahan olut toki on. Myös proteiiinit puuttuvat, ynnä muut hivenaineet. No, jos oluen priorisoi tärkeimmäksi, ei niitä elin vuosia varmaan edes osaa odottaa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakotti ottamaan lainan jota on jälkjellä vielä 300 000 €?
Pienipalkkaisessa työssä toi 12 € meni lounaaseen, eikä tehnyt tiukkaakaan muusta. Ei minun ole yhdessäkään työssä ole tarvinnut alle parillakympillä päivä kituuttaa. Aikuisiän pienin palkkani oli noin 1970 € kuussa ja asuntolainan lyhennysten ja korkojen jälkeen jäi vielä noin 30€ päivä, yhdelle ihmiselle, sinkku kun olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen talo?
2020 rakennettu kaksikerroksinen kivitalo. Neliöitä silti vain 247, mutta lämmitys ja muu sähkönkulutus on kallista maalämmöstä huolimatta.
Te saatte asua muiden kustannuksella vuokralla, ja me maksamme itsemme kipeäksi oman asunnon käyttö kuluja.
No, neljä vuotta sitten oli neljän vuoden takainen hinta- ja kustannustaso. Ei arvattu silloin, kuinka 4 vuoden päästä kaikki tulee olemaan 6 kertaa kalliimpaa, aivan kuten kävi euroihin siirryttäessä.
Eihän tuolla kukaan pärjää, tekee noin 360 euroa kuukaudessa jolla ei makseta edes omistusasunnon yhtiövastikkeita saati vuokraa tai ruokaa ym. kuluja.
Todella hyvin pärjäisin! Nyt pärjäilen noin 10€/päivä. Aikaisemmin ttt:llä piti elää 5€/päivä ja jotenkin onnistuin pärjäämään silläkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on esim. 84 e per viikko, 7 päivää. Hyvin pärjäisin. Nytkin käyn vain kerran viikossa kaupassa ja ostan viikon elintarvikkeet. Minulla ei ole mitään nk. "päivittäistavaroita" kun en joka päivä sentään kauppaan viitsi mennä. Veskipaperia ostan kun tarve vaatii. Välillä ostan tarjouksista myös hygieniartikkeleita kuten shampoo, deo ym. ennenkuin entiset loppu. Teen itse alusta asti ruokani ja koska asun yksin, riittää aina kahdeksi päiväksi ja jää välillä ylikin pakasteeseen. Kuukaudessa elintarvikkeisiin menee n. 200 euroa ilman mitään heräteostoksia tietty.
Eli et käytä mitään tuotetta joka päivä? Vaikka kahvia, leipää, maitoa tai sitä vessapaperia? Ne on päivitäistavaroita eli päivittäin käytettäviä asioita, se ei liity mitenkään siihen kuinka usein kaupassa käy. Sitä voi ostaa vuoden päivittäistavaroita vaikka kerran vuodessa koko vuoden tarpeisiin.
Det räcker inte ens för dagens parkeringsavgift i stan.
No jos ne laskut on jo maksettu, eli tuo on ostoksiin? Suunnilleen tuon verran per lätty meillä menee cittariin, ilman että hirveesti harkitsen ostosteni hintaa.