Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka sinä pärjäisit 12 eurolla päivä?

Vierailija
08.12.2024 |

Muka liian suuria tukia kritisoivilta kysyisin vaan. Miltä kuulostaa 12 € / pv?

Suurinpiirten sen verran minulla jää kun olen maksanut vuokran ja muut laskut.

Mitään tuhlausrahaahan tuokaan ei vielä ole, siitä sitten vaatteet, ruoat, pesuaineet ja muut päivittäistavarat.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pärjäisin, jos tuo olisi siis välttämättömien asumiskulujen jälkeen jäävä. Autoa ei olisi kovin paljon varaa käyttää eikä tuolla rahalla vaatteita ostella, mutta pärjäisin.

Jos taloustilanteesi olisi ihan oikeasti noin, että asumiskulujen jälkeen jää 12€, niin ei sulla siinä kohtaa kyllä mitään autoa olisi. Auto ei ole mikään fillari, vaikka olisi litran koneella. Niin kauan kuin on joku auto omissa nimissä, laskutus juoksee koko ajan. 

Vierailija
22/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin sillä ruhtinaallisesti. Nyt on 3,50 euroa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tällä viikolla aikuiskoulutustuen ja maksettuani vuokran ja laskut niin mulle jäi alle euro. Onneksi on kaapeissa ja pakastimessa ruokaa. Kun olisikin jäänyt rajaa 12€ päivä eli n.360€/kk. Ei olisi mitään hätää.

Ei vaatteita ja hygieniatuotteita tarvitse joka kuukausi ostaa.

Vierailija
24/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettei työttömällä saa olla säästöjä, joten valehtelet!

TYöttömällä saa olla säästöjä, työttömyyskorvausta saavalla saa olla säästöjä, sillä se on korvaus työttömyydestä. Asumistukea saavallakin saa olla säästöjä, mutta summasta ei minulla ole tietoa.

Vasta toimeetulotukea savalla ei saa olla säästöjä.

Vierailija
25/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ollut perunoita viis kiloa 2,5 euroa ja karjalanpaisti 4,19 tekevät yhteensä alle 7 euroa, eli vitonen jääkin, tuota paistia yksin elävä syö useamman päivän ja perunoita kaveriksi, jos haluaa ottaa sen puoli kiloa porkkanoita joita laittaa paistin sekaan ja rassteeksi, siihen lisäksi puuro paketti ja satsumat vajaa euro kilo. Noilla pärjää useamman päivän ja säästöön jää monen päivän 12 joka on kahdessa päivässä jo 24 euroa.

mistä sä saat ruokaa noin halvalla?

täällä satsumatkin on jotain 3e/kg

Vierailija
26/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien muiden (pakollisten)kulujen jälkeen pärjäisin aivan erinomaisesti 12€/pv käyttörahalla. Nytkään en tuon vertaa kuluta. Priorisoinkin säästöjä, sijoituksia ja asuntolainan lyhennystä

Vierailija
27/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain tällä viikolla aikuiskoulutustuen ja maksettuani vuokran ja laskut niin mulle jäi alle euro. Onneksi on kaapeissa ja pakastimessa ruokaa. Kun olisikin jäänyt rajaa 12€ päivä eli n.360€/kk. Ei olisi mitään hätää.

Noin pienillä tuilla olet oikeutettu toimeentulotukeen.

Vierailija
28/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tietenkin, niin kauan kun minulla on omaisuuteni ja tuloni. Sittenkin vielä hyvin, vaikka omaisuus menisi, mutta palkka jäisi. Sitten vasta ei riittäisi, jos joutuisin oikeasti tuolla summalla elämään.

T. Orpon ja Riikan leikkausten kannattajat

P.S.

Elämme hyvinvointikuplassamme

Vierailija
29/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin koska teen sen nytkin. 

Vierailija
30/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka pärjäätte sillä hyvin niin tehkää koe. Eläkää oikeasti sillä rahalla ja tulkaa kertomaan tuloksista? Mielellään vaikka kuukauden jakso.

Vierailija
31/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti sillä pärjää. Pysyy elossa, siinä se. Tuosta jos tarvii vielä esim työmatkat maksaa, niin sitten ei ole varaa syödä töissä. 

Vierailija
32/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin pienillä tuilla olet oikeutettu toimeentulotukeen.

Ethän sä edes tiedä paljonko mä sain. En ole oikeutettu toimeentulotukeen enkä asumistukeen. Maksan yksin omakotitalon kuluja niin tiukkaa tekee aikuiskoulutustuella maksaa. Onneks tämä kituuttaminen loppuu pian. 

Vierailija
33/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ei minulta kukaan ole mistään säästöistä tai omaisuuksista kysellyt muuta kuin toimeentulotukea hakiessa on tulot tarkistettu tiliotteesta. Työttömältä ei kysellä juurikaan mitään. Autohan on oltava jos töissä aion käydä silloin tällöin. Ja se 12 euroa ei riitä edes polttoaineisiin sitten. 

Elämään ilman autoa ja mitään vakuutuksia 12 e päivässä riittäisi ehkä juuri ja juuri. Kun vetää kaiken ihan minimiin.

Vierailija
34/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hrveän tiukkaa on, vaikka mulla on pari euroo ehkä enemmän. 

Vierailija
35/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen asti kun ei saa toimeentulotukea säästöjä voi olla. Läheskään kaikki työttömät eivät saa toimeentulotukea. Lisäksi silloinkin voi olla säästöjä mutta niitä ei tietenkään pidä pitää pankkitilillä.

Vierailija
36/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helkkarin hyvin. Jäisi vielä pari sataa säästöön tai lyhytaikaiseen sijoittamiseen ( esim. kiljupönttö vaatekaappiin).

Miten tuollaiseen elintasoon pääsee tekemättä töitä?. Voisin jo lopettaa tämän kivireen vetämisen. 

Vierailija
37/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka pärjäätte sillä hyvin niin tehkää koe. Eläkää oikeasti sillä rahalla ja tulkaa kertomaan tuloksista? Mielellään vaikka kuukauden jakso.

Sekin on aika eri asia elää kuukausi tuolla rahalla vs viisi vuotta. Jos lähtötilanne on hyvä, luultavasti löytyy jo kenkää ja talvivaatetta yms eli voi käyttää tuon rahan päivittäiseen elämään. Hanke vaikeutuu huomattavasti, kun joutuu kattamaan myös väistämättä eteen tulevat uudet hankinnat.

Tai kohtaamaan vaikkapa sellaisen todellisuuden, ettei ole varaa ostaa pyykinpesuainetta ja näin ollen pestä pyykkiä. 

Vierailija
38/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee n 100 e viikossa, lisäksi käymme 1-2 krt viikossa syömässä ulkona.

Pärjäisin, jos vaihtoehtoa ei olisi, mutta heikkoa olisi.  Elän aika minilalististi. Se, että rahat loppuu, on aika paha. Viime kesä oli erinomainen omenavuosi ja laitoin omenoita kuivumaan. Syödään tällä hetkellä 3 omenaa per pv yhteensä ja vielä on mm paljon porkkanoita ja perunoita kasvimaalta. 

Vierailija
39/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppukuusta joutuu yleensä tekemään kiljua kun ei ole enää varaa istua baarissa tai käydä Alkossa, muuten ihan ok!

Vierailija
40/136 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaiseen elintasoon pääsee tekemättä töitä?. Voisin jo lopettaa tämän kivireen vetämisen. 

Suomessa ei tarvitse kuin maata, Kela hoitaa loput.