Miten huomioit erik.ruokavaliot jouluna?
Kohta taas joulu lähestyy ja kysyisin miten paljon olette valmiit huomioimaan erilaiset syöjät ruokapöydässä? Luokseni on tulossa perhe syömään erikoisruokavaliolla ja olen hieman suunnitellut tarjottavia. Kuitenkin intoni sumeni kun muistin, että eipä tämä perhe ole itse etukäteen multa kysellyt sopiiko jokin ruoka vai ei. Ilmeisesti oletuksena on, että heidän ruokansa sopii kaikille?
Kommentit (23)
Meidän suvussa ei ole ilmennyt erikoisruokavalioisia. Kaikki pystyvät tarvittaessa syömään kaikkea. Helppoa tarjoilujen suunnittelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla siis joku erikoisruokavalio jota tämän perheen olisi pitänyt huomioida? Oletko siitä kertonut heille? En itse ymmärrä miksi kutsuisin jonkun syömään ja tietoisesti jättäisin ilman ruokaa, totta kai kaikki huomioidaan
Noh, mainittiin ennen ruokailua että mitä on ruokana/jälkkärinä ja siinä kysyttiin, että sopiihan se sinulle. Kaikki ruuat oli jo tehty ennen kuin kysyttiin. Valitettavasti maha meni aivan jökkiin, mutta olin asiasta hiljaa. Voi olla, että seuraavalla kerralla jätän vaan syömättä onpa sitten nähty vaivaa miten paljon tahansa.
Eli sinulla ei ole mitään ruokavaliota etkä ollut sellaisesta kutsuttaessa kertonut? Ja he vielä varmistivat asian, kun se mahdollisuus tuli heille mieleen että ehkä vaan et ole saanut suutasi auki? En nyt ihan ymmärrä mistä loukkaannut.
Emme halua eikä kutsuta vieraita jouluna. Kallista jo omatkin ruuat ja juomat niihinkin mennen n. 200e. Mahdollisesti jotain noutoruokaakin haetaan tapanina. Lähiomaiset kaikki haluaa laittaa omat ruokansa eikä olekkaan ketään toisten pöytiin tulijoita.