Erosin eilen kirkosta
Turhaan olen maksanut kirkollisveroa. Kirkko ei anna mitään. Valehtelee ainoastaan ja vie rahat.
Kommentit (261)
Minä taas olen ajat sitten eronnut tieteestä. Tiede ei anna muuta kuin hyödyttömiä neuvoja; "Mikä voimassa voitetaan se matkassa menetetään", ja yleensä vain luettelee asioita jotka eivät ole mahdollisia.
Tällainen lähinnä tuottaa vain synkkämielisyyttä maailmaan. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun vapaakirkkoon, ei mene veroa.
Monet näistä pienemmistä lahkoista on vielä pahempia kuppaamaan rahaa jäseniltään. Virallisesti eivät kerää veroa, mutta kummasti se raha kuitenkin päätyy kirkon haltuun. Eipä sillä - toki jokainen saa tehdä omilla rahoillaan mitä tykkää.
Raha menee seurakunnan toimintaan. Tilojen ylläpito, sähköt, lämmitykset, vedet, vuokrat ja ym maksaa.
Unohdit nyt kuitenkin suurimman rahojen käyttökohteen eli pastoreiden ja muiden saarnamiesten ökyelämän rahoittamisen.
Ökyelämää, heh. Tavallisen papin palkka huonompi kuin monilla muilla korkeakoulutetuilla. No, museoissa on huonompi.
Hauska tuo korkeakoulutetuilla. Heh, mielikuvitusjuttuihin korkeakoulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen ajat sitten eronnut tieteestä. Tiede ei anna muuta kuin hyödyttömiä neuvoja; "Mikä voimassa voitetaan se matkassa menetetään", ja yleensä vain luettelee asioita jotka eivät ole mahdollisia.
Pystyykö Jumalasi luomaan niin ison kiven ettei itsekään pysty sitä nostamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli jumala määritellään kaikkivoivaksi eli omnipotentiksi, niin kysymyksesi on mieletön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli jumala määritellään kaikkivoivaksi eli omnipotentiksi, niin kysymyksesi on mieletön.
Kaikkivoivan jumalan käsite on mieletön.
Eli olet arvonäkökulmasta selkärangaton. Hyvä tietää, mutta älä vaadi sitä muilta.
=============Arvoni löytyvät Jeesuksen opeista. Hän kehoitti antamaan hallitsijoille sen, mikä heidän on eli maksamaan verot mukisematta. Katson kirkon kuuluvan samaan lajiin, koska käytän sen palveluita mm. nauttimalla su jumalan palveluksista ja sen yhteydessä tuikitårkeellisestä ehtoollisesta. Olen silloin hyvin lähellä Jumalaa.
Minä en vaadi muilta yhtään mitään kunhan puolustan oikeuttani antaa tarvitseville varoistani, jos mahdollista, kenelle haluan en kenelle järjestö vaatii/käskee/käyttää annetut rahat selittämättä jäsenilleen.
Sinä sitten tarkkana ja omistuneena järjestön arvoihin käyt varmasti vuosittain läpi heidän tilinpäätöksensä ja tarvittaessa vaadit selvitystä varojen käytöstä diipadaapaan?
Elämä nyt vaan ei mene niinkuin MINÄ HALUU-UUN vaan on hyvä olla valmis kompromisseihinkin.
En halua kuulua mihinkään järjestöön kirkon lisäksi. Ne leimaavat aina ihmisen ja pääsevät alitajuisesti vaikuttamaan päätöksen tekoon. Nimenomaan selkärangaton tarvitsee järjestön päätöksiensä tueksi ja nimenomaan tekemään päätökset puolestaan. Selkärankaa omaava pystyy tekemään päätökset itse ja seisomaan niiden takana hakematta tukea järjestöistä. Lisäksi järjestöissä on paljon rahan pesua, lahjontaa, etuja tietyille ryhmille, paljonko antamastasi varoista menee oikeasti sitä tarvitseville? Ei välttämättä yhtään.
Säännöllisin väliajoin eri avustusjärjestöt jäävät kiinni vilpistä, jossa järjestön nokkamiehet elävät leveästi, mutta varsinaiset kohteet saavat ehkä joskus kaivon ja se siinä. Ei en halus kuulua noihin.
Lopuksi vielä, että olen uudesti ylhäältä syntynyt luterilainen kristitty ja Jeesus ohjaa kulkuni, ei minun mitään tarvitse pelätä. Entä sinä arvon haukkujani, mitä pelkäät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onkin. Se johtaa vain ristiriitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkon sisällä myös haureus lähentelee jo ilotulitusten sarjaa. Siellä ristiinnaidaan toisten puolisoita ja seurakuntamatkojen majoitteissa äänimaisema on kuin suoraan Reberbahnilta. Sitä oli kamala seurata sivusta.
Vanhempienkin kannattaa miettiä tarkkaan, päästääkö lapsensa rippileirille.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkon sisällä myös haureus lähentelee jo ilotulitusten sarjaa. Siellä ristiinnaidaan toisten puolisoita ja seurakuntamatkojen majoitteissa äänimaisema on kuin suoraan Reberbahnilta. Sitä oli kamala seurata sivusta.
Miksi?
Tänä kesänä lehdissä uutisoitiin paljonkin siitä, kuinka rippikoululla papit ja isoset olivat humalassa ja puhuivat sopimattomia ja pyrkivät tyttöjen pöksyihin. Minä en omaa lastani rippileirille päästäisi siitä ja monesta muustakin syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onkin. Se johtaa vain ristiriitoihin.
Eikös luonnon uskoissakin ole ainakin yksi ylivoimainen jumal hahmo?
Ylivoimainen ei ole sama asia kuin kaikkivoipa. Ylivoimaisuus ei ole samalla tavalla ongelmallinen käsite kuin kaikkivoipuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Tänä kesänä lehdissä uutisoitiin paljonkin siitä, kuinka rippikoululla papit ja isoset olivat humalassa ja puhuivat sopimattomia ja pyrkivät tyttöjen pöksyihin. Minä en omaa lastani rippileirille päästäisi siitä ja monesta muustakin syystä.
Tarkalleen ottaen missäpäin riparilla oli tuollaista menoa?
Toinen kysymys, miksi teidän vanhempien lapset jo rippikouluiässä ja riparilla edes saavat otettua mukaansa ja juotua alas alkoholia? Normaali reaktio 14-15 vuotiaalla on oksentaa moiset myrkyt ulos, jos edes suostuu maistamaan. Minå suuntaisin katseen kotiin, missä on totutettu jo nuorena alkoholin makuun ja sietämään sitä tunnetta, kun se polttelee vatsassa saatikka pitämään hiprakasta tai jopa humalasta.
Tuollaisille nuorille ei kaikille käy hyvin elämässään eikä heistä kaikista tule kohtuukäyttäjiä tai raittiita. Kannattaako jo nuoresta vähät rahansa käyttää alkoholiin eikä säästää esim. johonkin muuhun?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010835248.html
Rikosepäily: Kaupunginjohtajaksi hakenut mies tekeytyi 17-vuotiaaksi isoseksi ja ahdisteli teinityttöjä rippileirillä
Merikarvian kirkkoherra pidätetty virasta rippileirin tapahtumien takia: Epäily alkoholin käytöstä
Merikarvian seurakunnan rippileiri keskeytettiin sunnuntaina. Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli on alkanut selvittää asiaa.
Pappi poistettiin rippileiriltä Nurmijärvellä räävittömän käytöksen takia änkesi paljuun, puhui outoja siittiöistä ja heilutteli tytön saunapyyhettä
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pappi-poistettiin-rippileirilta-nur…
Noitahan riittää. Googlaa itse lisää.
Minä kuulun kirkkoon, mm. kirkon ulkomaanavun sekä lapsille sekä perheille suunnatun toiminnan ja tuen vuoksi. Kun on pienet tulot, niin on myös pieni vero, mutta toivon, että se menee johonkin hyvään ja tarpeelliseen.
Jaa että meidän tyttö rippileirille? No ei ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi seurakunnan väki on tuntuut ylemmyydentuntoiselta ja ulkokullatulta. Jopa erittäin pahanilkiset ihmisetkin toimivat siellä hurskaan näköisinä. Riitti tuollaisen rahoittaminen, ja erosin jo vuosia sitten ko. instituutiosta.
Seurakunnat ovatkin varsinaisia käärmeenpesiä, kun raaputtaa pintakiillon pois. Tämän ulkokultaisen pintakiillon ja tekopyhän hurskastelun taustalta löytyy pääsääntöisesti erittäin inhottavia, ilkeitä, itsekkäitä, ahneita ja pahoja ihmisiä niin seurakuntalaisista kuin erityisesti papeista.
Viisas ihmnen pysyy etäällä noista jätetunkioista.
Eli olet arvonäkökulmasta selkärangaton. Hyvä tietää, mutta älä vaadi sitä muilta.