Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin eilen kirkosta

Vierailija
08.12.2024 |

Turhaan olen maksanut kirkollisveroa. Kirkko ei anna mitään. Valehtelee ainoastaan ja vie rahat.

Kommentit (261)

Vierailija
201/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun kirkkoon, mm. kirkon ulkomaanavun sekä lapsille sekä perheille suunnatun toiminnan ja tuen vuoksi. Kun on pienet tulot, niin on myös pieni vero, mutta toivon, että se menee johonkin hyvään ja tarpeelliseen.

Niin, noin kymmenesosa menee köyhäinapuun. Loput menee organisaation ylläpitoon, esimerkiksi pappien palkkoihin.

Vierailija
202/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos köyhiä haluaa auttaa, niin kannattaa antaa rahat köyhille eikä kirkolle. Kirkolla on jumalattomasti rahaa ja papeilla helvetin kovat liksat. Piispakin elelee yltäkylläisyydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnat omistavat mm. metsiä kymmeniä tuhansia hehtaareja kenellekkähän nuokin omaisuudet jyvitetään.

Vierailija
204/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin sosiaalinen paine kohdistuu enää lievänä tai ei ollenkaan kirkkoon kuulumattomiin. Eroava ei enää nauti sankaruutta, jolla voi prameilla, sillä kirkkoon kului viime vuoden lopussa enää 63,5 % väestöstä.

Vielä 60 vuotta sitten paheksuttiin, jos ei kuulunut. Helsingin Sokoksen katonrajassa kulkevat uutiset kertoivat, että kirkkoon kuulumattomia oli jo 500 tuhatta. Erotakseen kirkosta silloin täytyi käydä kirkkoherran puhuttelussa ja kertoa syy eroamiseen. Kirkkoon kuulumattomat olivat aatteellisia aktivisteja, jotka selkä suorana joutuivat kestämään kuulumattomuuden paineen. Kynis.mies

Vierailija
205/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet arvonäkökulmasta selkärangaton. Hyvä tietää, mutta älä vaadi sitä muilta.

=============

Arvoni löytyvät Jeesuksen opeista. Hän kehoitti antamaan hallitsijoille sen, mikä heidän on eli maksamaan verot mukisematta. Katson kirkon kuuluvan samaan lajiin, koska käytän sen palveluita mm. nauttimalla su jumalan palveluksista ja sen yhteydessä tuikitårkeellisestä ehtoollisesta. Olen silloin hyvin lähellä Jumalaa.

Minä en vaadi muilta yhtään mitään kunhan puolustan oikeuttani antaa tarvitseville varoistani, jos mahdollista, kenelle haluan en kenelle järjestö vaatii/käskee/käyttää annetut rahat selittämättä jäsenilleen. 

Sinä sitten tarkkana ja omistuneena järjestön arvoihin käyt varmasti vuosittain läpi heidän tilinpäätöksensä ja tarvittaessa vaadit selvitystä varojen käytöstä diipadaapaan?

Elämä nyt vaan ei mene niinkuin MINÄ HA

"Nimenomaan selkärangaton tarvitsee järjestön päätöksiensä tueksi ja nimenomaan tekemään päätökset puolestaan. Selkärankaa omaava pystyy tekemään päätökset itse ja seisomaan niiden takana hakematta tukea järjestöistä."

Pöhkö argumentti kirkon jäsenyyden puolesta puhuttaessa.

Vierailija
206/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä ei halua osallistua yhteiskunnan toimintaa ylläpitäviin asioihin. Siihen kuuluu myös tapatyöttömyys. Yhteiskunnan palvelut kyllä kelpaavat. Osa ihmisistä katsoo sen oikeudekseen.

Kirkko ei kuulu siihen. Kaikki nuo ( hautaus, nimenantotilaisuus, häät, perhekerhot jne) voidaan samalla määrällä lahjoitettuja verorahoja antaa esim yrityksille hoidettaviksi

Vierailija
207/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkon palveluja ei sitten tarvitse myöskään odottaa. Kuten ilmaisia tiloja hää-, kaste- tai hautajaistilaisuuksiin. 

Mutta tuskin edes kiinnostaa sua tällaiset kauniit traditiot.

Häihin ei tarvita kirkkoa ollenkaan, kirkkoon kuulumattomien lapsia ei kasteta ja hautaukseen liittyvät pakolliset hommat kirkko hoitaa valtion kustannuksella.

Vierailija
208/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun kirkkoon, mm. kirkon ulkomaanavun sekä lapsille sekä perheille suunnatun toiminnan ja tuen vuoksi. Kun on pienet tulot, niin on myös pieni vero, mutta toivon, että se menee johonkin hyvään ja tarpeelliseen.

Niin, noin kymmenesosa menee köyhäinapuun. Loput menee organisaation ylläpitoon, esimerkiksi pappien palkkoihin.

Ajattelinkin aluksi, että kirjoittaisin edelliseen viestiin, että varmasti ihmiset tulevat tästä kertomaan, että kuinka pieni määrä rahaa menee lopulta köyhien tukemiseen. Mutta se on se yksi näkökulma vain, miksi kuulun kirkkoon ja maksan sen pienen määrän. Jokaisessa avustusorganisaatiossa iso siivu rahoista menee koordinaattoreiden ja työntekijöiden palkkoihin. Ei se vesitä millään tavalla sitä kirkon toteuttamaa avustustoimintaa. 

Vierailija
209/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut ihmiskunnasta eroamista. Ikävää seuraa.

Vierailija
210/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos köyhiä haluaa auttaa, niin kannattaa antaa rahat köyhille eikä kirkolle. Kirkolla on jumalattomasti rahaa ja papeilla helvetin kovat liksat. Piispakin elelee yltäkylläisyydessä.

Annankin suoraan kerjäläisille pienen määrän rahaa. Sekin tosin nähdään vääränä, että ylläpidetään kerjäläisongelmaa. Mutta aina parempi, kuin kirkon antama apu. Koska uskonto paha

Vierailija
211/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon palveluja ei sitten tarvitse myöskään odottaa. Kuten ilmaisia tiloja hää-, kaste- tai hautajaistilaisuuksiin. 

Hautaus maksaa tasan täsmälleen saman verran riippumatta siitä kuuluuko kirkkoon. Näin sanoo Suomen laki.

Kappelin vuokran verran joutuu maksamaan. Esimerkiksi nyt kun hautaan kirkosta eronneen iäkkään sukulaisen, niin hautausmaan pieni kappeli maksaa 570 euroa.

Itse hauta tulee kalliiksi, hinta on sama seurakuntaan kuulluvalle tai kuulumattomalle. Tässä tapauksessa henkilö oli tiettävästi maininnut että hän haluaa arkkuhaudan, niin ei voinut miettiä tuhkausta. Oamlla kohdallani otan kyllä sellaisen. 

Vierailija
212/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasteen voi ottaa ilman kirkkoa, jos ja kun ensin tutustuu Jeesukseen ja ymmärtää Raamatun sanoman.

Vierailija
213/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautaus maksaa tasan täsmälleen saman verran riippumatta siitä kuuluuko kirkkoon. Näin sanoo Suomen laki.

Kappelin vuokran verran joutuu maksamaan. Esimerkiksi nyt kun hautaan kirkosta eronneen iäkkään sukulaisen, niin hautausmaan pieni kappeli maksaa 570 euroa.

Itse hauta tulee kalliiksi, hinta on sama seurakuntaan kuulluvalle tai kuulumattomalle. Tässä tapauksessa henkilö oli tiettävästi maininnut että hän haluaa arkkuhaudan, niin ei voinut miettiä tuhkausta. Oamlla kohdallani otan kyllä sellaisen. 

Niin, JOS haluaa käyttää kappelia. Joka tapauksessa se kertavuokra ei ole kuin vuoden tai parin jäsenmaksun verran.

Vierailija
214/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole mennyt enkä mene naimisiin, jälkeläisiä ei ole eikä tule. Hää ja kastetilaisuuksille ei ole ollut eikä tule olemaan tarvetta. Vain hautajaiset tarvitsen ja maksan ne omilla rahoilla.

Vierailija
215/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinkin aluksi, että kirjoittaisin edelliseen viestiin, että varmasti ihmiset tulevat tästä kertomaan, että kuinka pieni määrä rahaa menee lopulta köyhien tukemiseen. Mutta se on se yksi näkökulma vain, miksi kuulun kirkkoon ja maksan sen pienen määrän. Jokaisessa avustusorganisaatiossa iso siivu rahoista menee koordinaattoreiden ja työntekijöiden palkkoihin. Ei se vesitä millään tavalla sitä kirkon toteuttamaa avustustoimintaa. 

Olithan tietoinen siitä, että tämän ylistämäsi kirkon avustustoiminnassa jaettava mm. ruoka-apu on lähes täysin ulkopuolisilta lahjoittajilta, esim. kauppiailta saatua ja jakamisen hoitavat vapaaehtoiset.

Kirkon ainoaksi tehtäväksi jää maineen ja kunnian ottaminen itselleen työstä, johon he eivät käytännössä osallistu lainkaan. Kunnia ja kiitos kuuluvat aivan muille tahoille kun kirkolle.

Oletko koskaan nähnyt tai kuullut yhdenkään papin luopuvan kolikostakaan vähäosaisille ja köyhille? Aivan, en minäkään.

Vierailija
216/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin jo noin 15 vuotta sitten.

Vierailija
217/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että aika moni joka ei kuulu kirkkoon, kuitenkin vie lapsensa seurakunnan kerhoon, käy kuuntelemassa/laulamassa kauneimpia joululauluja , käy jouluna kirkossa, haluaa, että läheiset on haudattu kirkkomaahan ja moni antaa lapsensa mennä  rippikuoluun jne. 

Eli kirkon palveluja kyllä käytetään silloin, kun halutaan, mutta ilmaiseksi. Tämä on vähän  sama, kuin ennen tv lupamaksu. Osa katsoi tv:tä ilmaiseksi ja osa maksoi heidänkien edestään. Palvelua kyllä käytetään, mutta siitä ei halua maksaa. 

Mutta näyttää tuo kirkosta eroaminen kuitenkin olevan niin tärkeä juttu, että siitä pitää oikein julkisesti kertoa :D

Minäkin erosin Martoista, mutta en nää mitään syytä, miksi minä siitä haluaisin kaikille kertoa. Tai laittaa vauvalle aloituksen:erosin Martoista. 

Luuletko sinä tosiaan,että Jeesus käski ihmisiä liittymään kirkkoon ja vieläpä maksamaan siitä? Kuinka pihalla olet?

Vierailija
218/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai nykyisin kirkkoon kuulu kuin iäkkäämmät ihmiset ja ääriuskoivaiset ihmiset, minä erosin kirkosta noin 10 vuotta sitten. 

M34

Vierailija
219/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö te mitä kaikkea papit tekevät? Tapaavat ihmisiä tragedioiden, sairauksien ja yksinäisyyden keskellä. Toimivat korvia ja olkapäänä ja henkisenä tukena ihmisille niin monissa eri tilanteissa. Melko yksipuolista tylytystä tämä keskustelu, hoetaan miten kauhea kirkko on mutta väitän että harva ymmärtää mitä kaikkea hyvää kirkko tekee nykypäivänä. Esimerkkinä yksinäisten joulupuurot aattona, jonne ihan kaikki tervetulleita. 

Vierailija
220/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei kuulunut kirkkoon eikä lähtenyt politiikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi