Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukka petti

Vierailija
08.12.2024 |

Kierukassa piti olla vaikutusaikaa jäljellä vielä melkein 3 vuotta. Mutta niin siinä vaan kävi, että menkat oli viikon myöhässä, kun tein varmuudeksi raskaustestin, ja positiivinenhan sieltä tuli! Pieni osa minusta miettii, että pitäisikö tämä pitää, kun vastoin kaikkia todennäköisyyksiä vauva on kerta saanut alkunsa. Mutta toisaalta taas haluaisin hoitaa asian mahdollisimman nopeasti pois päiväjärjestyksestä ja unohtaa koko jutun. Meillä on ennestään jo kolme ihanaa lasta, joiden kanssa pikkulapsiaika alkaa juuri olla ohi ja elo alkanut helpottua, eikä voimat mahtaisi riittää enää neloskierrokseen..

Kohtalotovereita? Millaisia kokemuksia raskauden keskeytyksestä? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin hetkeäkään miettimättä abortin sun tilanteessa. Olet kolmen lapsen pikkulapsiajasta kohta päässyt eli ei enää syötettäviä, käyvät itse tarpeillaan, jne... Jaksaisitko tosiaan taas valvoa vauvan kanssa, vahtia kaikkea suuhun tunkevaa vauvaa / taaperoa, sitä vaihetta kun jalat vie mutta päässä ei liiku tyyliin mitään...? Eikös sterilisaation saa kun on vähintään kolme lasta, kannattaisko harkita? 

2/13 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pidettiin, aivan ihana tyyppi on 😍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

abortti

Vierailija
4/13 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Eihän sulla ole yhtään lapsia. 

Vierailija
5/13 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin hetkeäkään miettimättä abortin sun tilanteessa. Olet kolmen lapsen pikkulapsiajasta kohta päässyt eli ei enää syötettäviä, käyvät itse tarpeillaan, jne... Jaksaisitko tosiaan taas valvoa vauvan kanssa, vahtia kaikkea suuhun tunkevaa vauvaa / taaperoa, sitä vaihetta kun jalat vie mutta päässä ei liiku tyyliin mitään...? Eikös sterilisaation saa kun on vähintään kolme lasta, kannattaisko harkita? 

Hänhän on jo alkanut miettiä. Sinulle lapsistasi ei ole ollut kuin haittaa, ja kadut varmasti heidän syntymäänsä ja olemassaoloaan.

6/13 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Eihän sulla ole yhtään lapsia. 

Ei, tuo on yks mun sisaruksista 😃

Vierailija
7/13 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun teet abortin, pystytkö unohtamaan että estit yhtä ihmistä syntymästä? Kaikki naiset eivät pysty unohtamaan sitä yhtä vähän kuin me äidit pystymme unohtamaan omat lapsemme.

Vierailija
8/13 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkäissyt vastuullisesti, mikä on hienoa. Ehkäisyn pettäessä, lapsiluvun ollessa täynnä, olen tehnyt keskeytyksen alkuviikoilla. Menetelmänä kemiallinen keskeytys, helppo oli. Se oli meille ja minulle oikea ratkaisu, en olisi jaksanut enempää lapsia eikä puolisokaan. Lisäksi raskauden riskit ovat jo iäkkäällä synnyttäjällä korkeat.

Jokainen tekee ratkaisut itse näissä tilanteissa. Toimenpiteestä ei jäänyt minulle eikä miehelleni traumoja, syyllisyyttä eikä muutakaan negatiivista. Näitä sattuu, mikään ehkäisy ei ole 100 %.

Vierailija
9/13 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Te, keillä kokemusta keskeytyksestä, niin onko tarvinnut sen takia jäädä sairaslomalle vai oletteko normaalisti pystynyt käymään töissä? 

Vierailija
10/13 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Te, keillä kokemusta keskeytyksestä, niin onko tarvinnut sen takia jäädä sairaslomalle vai oletteko normaalisti pystynyt käymään töissä? 

Keskeytyspäivän ja seuraavan olin vuosilomalla, niin ei tarvinnut selvitellä työpaikalle/työterveyteen mitään. 

Vierailija
11/13 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miehiä jotka ovat hoitaneet ehkäisyn lapsiluvun tullessa täyteen. Ihan huomaavaiven vastuunvaihto, kun naienn yleensä joutuu hoitamaan asian ja ottamaan elimistöönsä ylimääräisiä hormoneja. Ei toki kaikki miehet ole sellaisia, jotka toimillaan haluaisivat minimoida kumppaninsa kärsymyksen.

Vierailija
12/13 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toki aiheellista pohdittavaa käsitellä jo ennakkoon. Ehkä kuitenkin nyt ajattelen, että uusi lapsi tähän sirkukseen olisi epäreilua jo olemassa oleville lapsillemme. Keskellä ruuhkavuosia tuntuu, ettei aika meinaa riittää nytkään, niin entä, jos lapsia olisi neljä.. 

Vierailija
13/13 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten ratkaisu mikä tahansa niin sterilisaatiota kannattaa mahdollisen abortin tai lapsen syntymän jälkeen vakavasti harkita niin, että tällaista ei enää toista kertaa pääse tapahtumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi