Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin eilen kirkosta

Vierailija
08.12.2024 |

Turhaan olen maksanut kirkollisveroa. Kirkko ei anna mitään. Valehtelee ainoastaan ja vie rahat.

Kommentit (261)

Vierailija
241/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun vapaakirkkoon, ei mene veroa. 

Minä kuulun vapakirkkoon, kalastamme yhdessä. 

Vierailija
242/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takia teologiseen ja papiksi, mielenkiintoinen näkemys. Jotenkin vaan hieman hankala uskoa.

Samalla logiikallako sairaanhoitajat ja pelastajat tekee duuniaan oman pepun ja rahan takia? Ei niitä kenenkään hyvinvointi kiinnosta? Ihmiskuvasi vaikuttaa surullisen kyyniseltä ja pessimistiseltä. Itse uskon että näihin ammatteihin, pappi mukaanlukien, hakeutuu ihmiset joilla on kutsumus tehdä hyvää ja auttaa muita ihmisiä. Voin toki olla väärässäkin ja tilipussi ratkaisee... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan takia teologiseen ja papiksi, mielenkiintoinen näkemys. Jotenkin vaan hieman hankala uskoa.

Samalla logiikallako sairaanhoitajat ja pelastajat tekee duuniaan oman pepun ja rahan takia? Ei niitä kenenkään hyvinvointi kiinnosta? Ihmiskuvasi vaikuttaa surullisen kyyniseltä ja pessimistiseltä. Itse uskon että näihin ammatteihin, pappi mukaanlukien, hakeutuu ihmiset joilla on kutsumus tehdä hyvää ja auttaa muita ihmisiä. Voin toki olla väärässäkin ja tilipussi ratkaisee... 

Minulle jää epäselväksi, mitä hyvää pappi tekee kertoessaan satuja ynnä valheita.

Vierailija
244/261 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän aika moni opiskele lääkäriksi ennen kaikkea sen vuoksi, että lääkäreitä arvostetaan ja lääkäreillä on suuret palkat. Kyllä ihmiset ajattelee omaa napaansa. Se on vain plussaa jos siinä ohessa joku muukin hyötyy.

Vierailija
245/261 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupuuro oli yksittäinen esimerkki, kuten kirjoitin. Enkä tainnut mainita että on paras kaikista mahdollisista esimerkeistä? Se sattui ekana mieleen kun törmäsin joku aika sitten tällaiseen ilmoitukseen :) Pointtini oli, että kirkko tekee valtavasti hyvää vähäosaisten, syrjäytyneiden, perheiden ja monien muiden eteen. 

Tekeekö kirkko valtavasti hyvää?

Sinulta unohtuu sellainen asia kuin vaihtoehtokustannus. Kirkko käyttää saamastaan miljardista eurosta vain kymmenesosan diakoniatyöhön. Voidaan kuvitella vaihtoehtoinen todellisuus jossa kirkkoa ei olisi olemassa ja jossa tämä miljardi euroa menisi kokonaisuudessaan hyvään tarkoitukseen. Siis hyvään tarkoitukseen menisi kymmenkertainen määrä rahaa! Kirkon tehottomuudesta johtuen apu on vähäistä ja niukkaa. Kirkollisveroina kerätty raha valuu valtaosin ihan muualle.

Vierailija
246/261 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen ajat sitten eronnut tieteestä. Tiede ei anna muuta kuin hyödyttömiä neuvoja; "Mikä voimassa voitetaan se matkassa menetetään", ja yleensä vain luettelee asioita jotka eivät ole mahdollisia.

Tällainen lähinnä tuottaa vain synkkämielisyyttä maailmaan. Ei kiitos.

Pystyykö Jumalasi luomaan niin ison kiven ettei itsekään pysty sitä nostamaan?

Mikäli jumala määritellään kaikkivoivaksi eli omnipotentiksi, niin kysymyksesi on mieletön.

Kaikkivoivan jumalan käsite on mieletön.

Mikä on mahdotonta ihmisille, Jumalalle se ei ole. Tuntuu ihmisestä mielettömältä, mutta Jumala pystyy kaikkeen. Nii

Pystyi luodessaan maailman ennustamaan syntiinlankeemuksen mutta loi silti.

Vierailija
247/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristityn moraalioppia jo vuosituhansien takaa. Oikean kristinuskon vihaajille. Jos ymmärtävät ja osaavat lukea.

Kymmenen käskyn lyhyet selitykset:

1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

Tämä käsky painottaa uskoa yhteen Jumalaan, joka on kaikkivaltias ja ainoa oikea Jumala. Se kieltää muiden jumalien palvomisen ja kutsuu ihmisiä olemaan uskollisia Jumalalleen. Tämä käsky muistuttaa ihmisiä siitä, että heidän tulee luottaa ja turvautua ainoastaan Jumalaan.

2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.

Tämä käsky kehottaa käyttämään Jumalan nimeä kunnioittavasti ja arvokkaasti. Se kieltää Jumalan nimen käyttämisen kevytmielisesti, esimerkiksi kiroamisessa tai valheellisissa valoissa. Jumalan nimi edustaa hänen pyhyyttään ja majesteettisuuttaan, joten sen väärinkäyttö on suuri epäkun

Juutalaisten käskyt on hepreaksi. Niitä ei saa eikä kuulu kääntää koska tulee virheitä. 10 käskyä on juutalaisilta tullut sisällysluettelo jonka kristityt on omineet ja tulkinneet lukuisten kirjoitus virheiden kautta omaksi ilokseen.

Vierailija
248/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon palveluja ei sitten tarvitse myöskään odottaa. Kuten ilmaisia tiloja hää-, kaste- tai hautajaistilaisuuksiin. 

Mutta tuskin edes kiinnostaa sua tällaiset kauniit traditiot.

Aika jännää, että monet homot sitten vaahtoa, kun haluaa kirkollisen vihkimyksen..

He lienevät uskovaisia.

jotka haluaa että heidän syntinsä siunataan.

Vierailija
249/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hierarkinen laitos, jossa nokkimisjärjestys on vahva ja sitä pidetään oikeutettuna. 

Missä näin ei ole?

Vierailija
250/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ylpeys ole yksi kuolemansynneistä? Samoin kuin viha?

Tuomitset ateistit "Joutomaahan" ja ylpeästi ilmoitat itse pääseväsi "siunattuun maahan"

Kannattaisi tavata sitä isoa kirjaa hiukan tarkemmin;

"Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. Ulkopuoliset tuomitsee Jumala."

Näin kirjoitti Paavali

Siitä tunnistaa ateistin kun ei tiedä asiasta mitään kuten kristittyjen uskossa jumala tuomitsee ihminen ei. tietenkin se että hyväksyykö kristitty synnin teon ei ole tuomitsemista vaan paheksuntaa.

Vierailija
251/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen asti pysyn jäsenenä kunnes evlut kirkko alkaa virallisesti vihkiä homoja. Kirkon opetus ei enää ole Raamatusta, vaan pelkästään yritystä miellyttää kaikkia.

Tän takia erosin 2013 niin kuin moni muukin. Nyt on hyvä syödä popcornia ja katsoa sivusta tuota sirkusta.

Vierailija
252/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkosta eroaminen on myös moraalinen kannanotto. Sehän on julkinen ilmaus siitä, että vastustaa todellisuutta koskevien käsitysten perustelemista satukirjoilla ja mielikuvitusolennoilla ja paimentolaiskansojen taikauskolla.

Tai sitten osoitus että ei ole lukenut asiasta mitään.

-uskovainen ei-kirkossa.

Vierailija
253/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut fiksusta päätöksestä.

Itse en ole ikinä edes kuulunut kirkkoon, joten olen säästänyt aika paljon rahaa siinä.

Vierailija
254/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hierarkinen laitos, jossa nokkimisjärjestys on vahva ja sitä pidetään oikeutettuna. 

Missä näin ei ole?

Oliko tämä yritys puolustella kirkon hierarkkisuutta ja nokkimisjärjestystä?

Vierailija
255/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ylpeys ole yksi kuolemansynneistä? Samoin kuin viha?

Tuomitset ateistit "Joutomaahan" ja ylpeästi ilmoitat itse pääseväsi "siunattuun maahan"

Kannattaisi tavata sitä isoa kirjaa hiukan tarkemmin;

"Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. Ulkopuoliset tuomitsee Jumala."

Näin kirjoitti Paavali

Siitä tunnistaa ateistin kun ei tiedä asiasta mitään kuten kristittyjen uskossa jumala tuomitsee ihminen ei. tietenkin se että hyväksyykö kristitty synnin teon ei ole tuomitsemista vaan paheksuntaa.

Mitäs tykkäät Matt 23:12 sanomasta: Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.

Vierailija
256/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kanssa erottiin 20v sitten. 600€ x 2 x 20v = 24 000€, not bad at all:) eipä ole ollut jebu-satuja ikävä.

Vierailija
257/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 30v sitten ja säästänyt aimosumman 

258/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkko on helvetin hyvä bisnes.

Niin on ilman sitä joutuu helvettiin:(

Vierailija
259/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin heti kun täytin 18. Olen joulukuun lopulla syntynyt, niin piti kiirettä saada homma hoidetuksi ennen vuodenvaihdetta. Siihen aikaan se ei onnistunut parilla klikkauksella netissä.

Vierailija
260/261 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin 30v sitten ja säästänyt aimosumman 

Tällä hetkellä maksaisin kirkollisveros vajaan tonnin vuodessa eli 30 vuodessa on säästetty uuden auton verran. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme