Erosin eilen kirkosta
Turhaan olen maksanut kirkollisveroa. Kirkko ei anna mitään. Valehtelee ainoastaan ja vie rahat.
Kommentit (261)
Pari klikkausta netissä ja välttyy maksamasta monta sataa euroa vuodessa kirkollisveroa.
Minä kuulun vapaakirkkoon, ei mene veroa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kuulut?
Kirkon palveluja ei sitten tarvitse myöskään odottaa. Kuten ilmaisia tiloja hää-, kaste- tai hautajaistilaisuuksiin.
Mutta tuskin edes kiinnostaa sua tällaiset kauniit traditiot.
Vierailija kirjoitti:
Monet näistä pienemmistä lahkoista on vielä pahempia kuppaamaan rahaa jäseniltään. Virallisesti eivät kerää veroa, mutta kummasti se raha kuitenkin päätyy kirkon haltuun. Eipä sillä - toki jokainen saa tehdä omilla rahoillaan mitä tykkää.
Olen huomannut, että aika moni joka ei kuulu kirkkoon, kuitenkin vie lapsensa seurakunnan kerhoon, käy kuuntelemassa/laulamassa kauneimpia joululauluja , käy jouluna kirkossa, haluaa, että läheiset on haudattu kirkkomaahan ja moni antaa lapsensa mennä rippikuoluun jne.
Eli kirkon palveluja kyllä käytetään silloin, kun halutaan, mutta ilmaiseksi. Tämä on vähän sama, kuin ennen tv lupamaksu. Osa katsoi tv:tä ilmaiseksi ja osa maksoi heidänkien edestään. Palvelua kyllä käytetään, mutta siitä ei halua maksaa.
Mutta näyttää tuo kirkosta eroaminen kuitenkin olevan niin tärkeä juttu, että siitä pitää oikein julkisesti kertoa :D
Minäkin erosin Martoista, mutta en nää mitään syytä, miksi minä siitä haluaisin kaikille kertoa. Tai laittaa vauvalle aloituksen:erosin Martoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että aika moni joka ei kuulu kirkkoon, kuitenkin vie lapsensa seurakunnan kerhoon, käy kuuntelemassa/laulamassa kauneimpia joululauluja , käy jouluna kirkossa, haluaa, että läheiset on haudattu kirkkomaahan ja moni antaa lapsensa mennä rippikuoluun jne.
Eli kirkon palveluja kyllä käytetään silloin, kun halutaan, mutta ilmaiseksi. Tämä on vähän sama, kuin ennen tv lupamaksu. Osa katsoi tv:tä ilmaiseksi ja osa maksoi heidänkien edestään. Palvelua kyllä käytetään, mutta siitä ei halua maksaa.
Mutta näyttää tuo kirkosta eroaminen kuitenkin olevan niin tärkeä juttu, että siitä pitää oikein julkisesti kertoa :D
Minäkin erosin Martoista, mutta en nää mitään syytä, miksi minä siitä haluaisin kaikille kertoa. Tai laittaa vauvalle aloituksen:erosin Martoista.
Eihän Martoista kannta erota, he tekevät paljon hyödyllisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Kirkon palveluja ei sitten tarvitse myöskään odottaa. Kuten ilmaisia tiloja hää-, kaste- tai hautajaistilaisuuksiin.
Hautaus maksaa tasan täsmälleen saman verran riippumatta siitä kuuluuko kirkkoon. Näin sanoo Suomen laki.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa maksaa 500 € vuodessa veroa siitä, että saa kerran elämässä "ilmaiset" vihkimiset kirkossa?
Aika paska diili
Vierailija kirjoitti:
Miksi erosit Martoista?
En eroa. Olin aikoinaan tosi pahassa tilanteessa putkirempan kanssa. Kävin osakkeenomistajana yhtiökokouksessa asian tiimoilta. Urakoitsija kertoi, että asbestin poistp (1 200€) euroa ei tulisi maksettavaksi, mutta tuli kumminkin. Diagonia maksoi se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet näistä pienemmistä lahkoista on vielä pahempia kuppaamaan rahaa jäseniltään. Virallisesti eivät kerää veroa, mutta kummasti se raha kuitenkin päätyy kirkon haltuun. Eipä sillä - toki jokainen saa tehdä omilla rahoillaan mitä tykkää.
Raha menee seurakunnan toimintaan. Tilojen ylläpito, sähköt, lämmitykset, vedet, vuokrat ja ym maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kuulut?
Miksi ei? Paljon parempi kuin evlut kirkko.
Olet hylännyt Jumalan,joudut kadotukseen ja alimpaan helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
En eroa. Olin aikoinaan tosi pahassa tilanteessa putkirempan kanssa. Kävin osakkeenomistajana yhtiökokouksessa asian tiimoilta. Urakoitsija kertoi, että asbestin poistp (1 200€) euroa ei tulisi maksettavaksi, mutta tuli kumminkin. Diagonia maksoi se.
Miksi kirkko maksaisi kenenkään omistusasunnon remontteja? Täysin järjetöntä. Muutenkin tuo on aika tyhmä esimerkki kun eihän tuo vastaa kuin muutaman vuoden kirkollisveroja. Elämän aikana tavallinen työssäkäyvä maksaa kirkollisveroa moninkertaisen määrän! Ei siinä säästä mitään jos maksaa 12 000 veroa saadakseen 1200 € hyödyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hautaus maksaa tasan täsmälleen saman verran riippumatta siitä kuuluuko kirkkoon. Näin sanoo Suomen laki.
Kyllä, valtio maksaa hautaustoimesta kirkolle.
mä erosin 2013 tahdon kampanjan alla. siirryin uskontokuntaan missä noudatetaan jumalan antamia elämän ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Olet hylännyt Jumalan,joudut kadotukseen ja alimpaan helvettiin.
Ei tässä uskomisesta keskustella vaan kirkon jäsenyydestä. Tuskin ne siellä taivaan portilla jäsenkirjoja tarkastavat.
Viisas teko. Itse päädyin samaan ratkaisuun jo useita vuosia sitten. Hetkeäkään en ole katunut.