Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin eilen kirkosta

Vierailija
08.12.2024 |

Turhaan olen maksanut kirkollisveroa. Kirkko ei anna mitään. Valehtelee ainoastaan ja vie rahat.

Kommentit (261)

Vierailija
21/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkon palveluja ei sitten tarvitse myöskään odottaa. Kuten ilmaisia tiloja hää-, kaste- tai hautajaistilaisuuksiin. 

Mutta tuskin edes kiinnostaa sua tällaiset kauniit traditiot.

noi voi ostaa muualta. Kirkon tehtävähän ei ole olla tapahtuman järjestäjä.

Vierailija
22/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hylännyt Jumalan,joudut kadotukseen ja alimpaan helvettiin.

Eivätkös nimenomaan nämä itseään erittäin oikeauskoisina pitävät eroa valtiokirkosta, joka on 'Baabelin portto'?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut kirkosta jo vuonna 1977. Täytin silloin 18, enkä siis ole maksanut kirkollisveroa koskaan. Olen säästänyt ison potin. Kirkon palveluja en ole tarvinnut.

Vierailija
24/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut!

Vierailija
25/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hylännyt Jumalan,joudut kadotukseen ja alimpaan helvettiin.

ei puhuttu jumalan hylkäämisestä vaan  ev.lut. kirkon seurakunnan erosta. Miten hyvin he noudattaa jumalan tahtoa?

Vierailija
26/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta noin 20 vuotta sitten, kun olin kova Mayhem-fani. Nyt olen alkanut epäröimään valintaani, koska nyt on käynnissä väkisin-islamisaatio ja Suomen tuhoaminen. Olisikohan sittenkin ollut parempi valinta pysyä kirkossa.. 

Eejit.

Vierailija
27/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta noin 20 vuotta sitten, kun olin kova Mayhem-fani. Nyt olen alkanut epäröimään valintaani, koska nyt on käynnissä väkisin-islamisaatio ja Suomen tuhoaminen. Olisikohan sittenkin ollut parempi valinta pysyä kirkossa.. 

Eejit.

Mitä tarkoittaa "Eejit"?

Vierailija
28/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin merkityksetöntä sen kannalta maksatko kirkollisveroa vai et. Miksi kuvittelet sillä olevan jotain merkitystä jos olisit joka vuosi maksanut kirkolle?

Vierailija
29/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun vapaakirkkoon, ei mene veroa. 

Monet näistä pienemmistä lahkoista on vielä pahempia kuppaamaan rahaa jäseniltään. Virallisesti eivät kerää veroa, mutta kummasti se raha kuitenkin päätyy kirkon haltuun. Eipä sillä - toki jokainen saa tehdä omilla rahoillaan mitä tykkää.

Raha menee seurakunnan toimintaan. Tilojen ylläpito, sähköt, lämmitykset, vedet, vuokrat ja ym maksaa.

Unohdit nyt kuitenkin suurimman rahojen käyttökohteen eli pastoreiden ja muiden saarnamiesten ökyelämän rahoittamisen.

Vierailija
30/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuitenkin pidit tärkeänä avata täälä keskustelun aiheesta,Minä erosin kirkosta.Usko ja uskontokuntaan kuuluminen on hyvin henkilökohtainen asia.Koetko saavasi täälä hyväksynnän,epäröitkö tehneesi oikein.Joku tässä nyt puhuttelee sinua,kuuntele.

Vierailija
31/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellainen kuin jumala olisi olemassa, niin hän tuskin hyvällä katsoisi kristittyjä jotka verinen miekka kädessään ovat katkoneet päitä miljoonilta ihmisiltä muka jumalansa nimissä.

Jos jumaliin meinaa uskoa, niin tuskin kannattaa kristinuskovaisia lähestyä.

Vierailija
32/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet näistä pienemmistä lahkoista on vielä pahempia kuppaamaan rahaa jäseniltään. Virallisesti eivät kerää veroa, mutta kummasti se raha kuitenkin päätyy kirkon haltuun. Eipä sillä - toki jokainen saa tehdä omilla rahoillaan mitä tykkää.

Rahat menee noissa toiminnan pyörittämiseen. Ilman seurakuntalaisten kolehteja ja lahjoituksia toiminta ei olisi edes mahdollista. 

Vierailija
33/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha menee seurakunnan toimintaan. Tilojen ylläpito, sähköt, lämmitykset, vedet, vuokrat ja ym maksaa.

Unohdit nyt kuitenkin suurimman rahojen käyttökohteen eli pastoreiden ja muiden saarnamiesten ökyelämän rahoittamisen.

Minun vapaaseurakunnassa pastori ei saa palkkaa. Hän tekee työtä vapaaehtoisena. Pastori käy normaalissa palkkatyössä. 

Vierailija
34/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs olet tuhlannut tukirahasi typerästi.

Vierailija
35/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vapaaseurakunnassa pastori ei saa palkkaa. Hän tekee työtä vapaaehtoisena. Pastori käy normaalissa palkkatyössä. 

Taisi joskus myös että palkallisena olisi ollut mahdollista olla mutta ei halunut. 

Vierailija
36/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuitenkin pidit tärkeänä avata täälä keskustelun aiheesta,Minä erosin kirkosta.Usko ja uskontokuntaan kuuluminen on hyvin henkilökohtainen asia.Koetko saavasi täälä hyväksynnän,epäröitkö tehneesi oikein.Joku tässä nyt puhuttelee sinua,kuuntele.

On ihan tavallista haluta jakaa elämässään tapahtuneita asioita muiden kanssa. Kaikilla ei kuitenkaan ole elämässään sellaisia ihmisiä, joiden kanssa voisi jakaa mitään, ilman että tulee epäillyksi (kuten sinä teet), pilkatuksi, vähätellyksi. Joten tällaisille palstoille avauksen tekeminen on vaihtoehtona, jotta tulee kohdatuksi. Kuuntelisit itse muita, etkä ylimielisesti alkaisi kyseenalaistamaan toisten ihan tavallista olemista ja tekemistä, tarvetta jakaa asioitaan.

Vierailija
37/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun molemmat pojat erosivat alkuviikosta myös.

Säästävät kirkollisveroissa kumpainenkin noin 400-450 ekeä ensi vuonna. 

Se on paljon rahaa 22 ja 24 veelle. Kumpikin käy töissä, mutta on opintolainaa ja muita menoja.

Myös heidän kaverit eroavat, suurin osa. Heistä kaikki just valmistuneita, liksat ei hirmusuuria, omaa kotia perustetaan ja on opinto- ja autolainoja.

Itsekin olen eronnut jo aikoja sitten ja säästänyt paljon.

Laskettiin miehen kanssa, että liki tonnin vuodessa parhaimpina aikoina tuli säästöä. Sillä söi jo pari kuukautta lapsiperhe.

Saahan sitä liittyä kirkkoon takasin jos joku tarve olis. Mutta ei ole vielä tullut eteen. 

Vierailija
38/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat menee noissa toiminnan pyörittämiseen. Ilman seurakuntalaisten kolehteja ja lahjoituksia toiminta ei olisi edes mahdollista. 

Ilman rahaa piispa ei saisi kymppitonnia kuussa liksaa eikä luottokorttia eikä hienoja lukaaleita asuakseen. 

Vierailija
39/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprosentti tuloista on prosentista kahteen prosenttiin kunnasta riippuen. Jokaisesta satasesta jonka tienaat, joudut maksamaan eurosta kahteen euroon seurakunnalle, jonka jäsen olet.

Vierailija
40/261 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään EV. Luterilaista kirkkoa vastaan, mutta on niin tiukka taloudellinen tilanne, että tarvitsen sen 600 euroa laskujen maksuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän