Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua miten joillain synnyttäneillä äideillä on ihan rypytön vatsanahka

Vierailija
07.12.2024 |

Vihaan omaa venynyttä ja kurttuista etureppuani :(

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 163 cm. Ensimmäinen syntyi raskausviikolla 36 ja toinen raskausviikolla 37. Ei yhtään arpea. Olen normaalipainoinen edelleen. Imettänyt lähes 3 v., mutta rinnat kauniit.

Olin 27 v ja 32 v.

N50

Vierailija
42/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat yleensä aina heitä, ketkä ovat saaneet lapset nuorena. Jos saa lapset kolmekymppisenä tai myöhemmin, vatsaan jää todennäköisesti jotain merkkejä.

Kai se on jotenkin ihosta tai geeneistä kiinni. Itse sain lapset vasta yli 30v ja 4 lasta, mutta ei minulle jäänyt ryppyjä, eikä raskausarpia eikä mitään. Olen aika hoikka ollut aina ja muutama raskauskilo on lähtenyt aina ihan itsestään pois. 

Viimeksi kun kävin papakokeessa terkkari kysyi olenko synnytänyt kaikki lapset alakautta, koska vehkeet näytti kuulema siltä, että en ole edes synnyttänyt. Itselläni ei kyllä ole mitään osuutta noihin asioihin, vaan kai ihan vaan hyvät geenit.

Mutta en kyllä tiedä jääkö vaikka yhdestä raskaudesta yleensäkään mitään ryppyjä vatsaan?

Yök. Ei kai kukaan oikeasti tuollaisia kommentteja heitä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapset 23 ja 27 v ja paino nousi n 9 kg. Viikon jälkeen synnytyksestä paino putosi 7 kg. Rypytön vatsa oli molempien jälkeen. Harrastin koko raskausajan juoksua, lopetin vasta 7:n kuun aikana juoksemisen.

Vierailija
44/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat yleensä aina heitä, ketkä ovat saaneet lapset nuorena. Jos saa lapset kolmekymppisenä tai myöhemmin, vatsaan jää todennäköisesti jotain merkkejä.

Höpölöpö. Sain lapset 34 & 37v, eikä vatsaani jäänyt mitään merkkiä, eikä minulla ole missään yhtäkään raskausarpea. Vatsa oli melko pieni. Geeneistä kyse. Tosin siskolleni tuli raskausarpia.

Vierailija
45/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhä upea vatsa vaikka sain 2 nelikiloista vauvaa. Voi! Jos voisinkin kehua ja leuhkia vatsastani 😄

Ehkä pitää ostaa bikinit ja mennä rannalle ensi kesänä.

Vierailija
46/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo syönyt raskaun aikasn-kaan itseään siaksi.

Ei raskausarpia eikä ryppyjä.

Ikää myöden löllöö tulee ehkä, kun vatsalihakset leikattu kokonaan poikki sektiossa.

Sama täällä  ja noin kävi neljän kympin tienoilla vatsalle. Ei auta vaikka kuinka treenaat kun lihakset leikattu poikki. Toki varmaan yksilöllistä sekin. Treenasin kyllä raskausaikanakin kun vointi oli hyvä.

Vierailija
47/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttoi yksi tietty voide. Useampi raskaus eikä ryppyä eikä arpia. Äidillä ja siskoilla on jäänyt runsaasti raskausarpia, joten uskon tuohon voiteseen!

Vierailija
48/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää myöden löllöö tulee ehkä, kun vatsalihakset leikattu kokonaan poikki sektiossa.

Ei niitä lihaksia leikata. Ollos huoletonna. Lihakset on ihan eri paikassa.

Sinä ilmeisesti kirjoitat normaalista sektiosta, jossa arpikin jää bikinihousujen alle piiloon? Minulle on tehty hätäsektio, jossa pystyarpi tosiaan ylettyy suunnilleen napaan asti.

Vierailija
49/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin synnyttänyt noin viikolla 39 + pari päivää, olisin saattanut selvitä ilman raskausarpia. Arvet tulivat vasta ihan loppuvaiheessa. Poika syntyi 42+0.

Vierailija
50/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syönyt itseäni siaksi. Paino nousi vain vähän, ja minulla oli jatkuvasti ketoaineita kehossa (mitattiin muiden asioiden ohella). Toisin sanoen söin liian vähän. Syy oli aluksi pahoinvointi, sittemmin närästys. Vauva painoi ja ruoansulatus oli hidastunut, joten en vain pystynyt syömään riittävästi.

Vierailija
51/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163 cm. Ensimmäinen syntyi raskausviikolla 36 ja toinen raskausviikolla 37. Ei yhtään arpea. Olen normaalipainoinen edelleen. Imettänyt lähes 3 v., mutta rinnat kauniit.

Olin 27 v ja 32 v.

N50

Keskosraskaudessa ei vatsa ehdi venyä, kun lapsi syntyy niin pienikokoisena. Mulla vatsa venyi vasta noiden mainitsemiesi viikkojen jälkeen.

Vierailija
52/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät geenit. Näyttää kasvoistakin nuoremmilta.

Näihin vaikuttaa eri geenit. Itse nähtän kasvoista nuorelta, mutta vatsan iho ei vaan kestänyt raskausmyrkytyksen aiheuttamaa turvotusta. Ei auttaneet öljyt tai muut.

Vierailija
53/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pysyttelee normaalipainossa tai siis vain vähän nousee paino, ei maha pääse venymään niin paljon raskauden aikana. Onhan se jonkilainen ominaisuuskin, toisten iho on paksumpi, eikä tule herkästi repeämiä.

Minä olin normaalipainoinen vielä raskauden lopullakin silloin, kun vatsanahkani venyi pilalle. Sanon pilalle, koska vatsanahkaa kirveli ja poltti tuolloin, jos erehdyin kävelemään yhtään.

Vierailija
54/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko? Minä olen huomannut asian olevan päinvastoin.

Vierailija
55/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä lihaksia leikata. Ollos huoletonna. Lihakset on ihan eri paikassa.

Kyllä mulla ainakin viillettiin myös lihakset poikki sektiossa. Eivät ne kuitenkaan mihinkään löllöyteen vaikuta, sillä arpi on niin alhaalla, ns. karva-alueella.

Vierailija
56/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yhä upea vatsa vaikka sain 2 nelikiloista vauvaa. Voi! Jos voisinkin kehua ja leuhkia vatsastani 😄

Ehkä pitää ostaa bikinit ja mennä rannalle ensi kesänä.

Mene vaan ja nauti.

Me, joilla on arpia ollaan kotona.

Vierailija
57/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla geeneissä. Tuntuuhan se epäreilulta, mutta elämässä pitää vaan yrittää keskittyä muihin juttuihin ja rakastaa omaa kehoa, joka on tehnyt ison urakan!

Raskausarvet eivät mitenkään liity ylipainoon, kuten täällä heitetään väitteitä. Minun poikani sai käsivarsiin arpia, kun hauikset kehittyivät niin nopeasti.

Pitänee paikkansa. Minä sain esikoiseni 32-vuotiaana ja painoni nousi 20 kiloa (7 kg läskiä, loput vauvaa ja nesteturvotusta). Silti ei tullut raskausarpia eikä jäänyt ryppyistä vatsanahkaa. Ylimääräiset 7 kiloa olivat tarpeen seuraavan raskauden alkamiseen (olin aiemmin alipainon rajoilla eikä menkat kunnolla pelanneet) ja olisin ne mielelläni pitänytkin, mutta katosivat muutaman vuoden kuluessa sitten kuitenkin. Geenejäni tästä hyvin venytystä kestävästä nahkastani kiitän.

Vierailija
58/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on geneettistä. Joidenkin lihaksisto ja sidekudos on vahvempi kuin toisten. 

Toki sekin vaikuttaa, paljonko painoa on ennen, jälkeen ja raskauden aikana. 

Eka osa pitää paikkansa. Toiseen taas sanoisin, että äidin ylipainoa enemmän vaikuttaa lapsen koko. En saanut arven arpea esikoista odottaessani. Hän syntyi 3,6-kiloisena. Toista lasta odottaessani taas vatsa venyi peruuttamattomasti. Hän painoi syntyessään 4,8 kg. Ylipainoa minulla ei ollut kummallakaan kerralla.

Vierailija
59/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihosin ekan raskauden aikana yli 20kg. Hetken päästä synnytyksestä. Vatsa oli jo aika litteä. Minulla on 3 lasta. Jokaisen jälkeen sama juttu.

N49

Vierailija
60/106 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapset nuorena, esikoinen liki 3980 g, kuopus 4300 g, painoni nousi molempia odottaessani yli 28 kg, minulla oli jäätävä maha, yhtään ei jäänyt kroppaan, imetin vuoden molempia. Alke puolessa vuodessa lähti kaikki ja palasin hoikaksi, yhtään raskausarpea ei ole. Jopa lääkärini hämmästeli nopeaa toipumistani. Tyttäreni, nyt siis jo aikuinen, sanoo aina, että minulla on ihana iho, paksu ja hehkuva. Suhteellisen ryputönkin oken, vaikka ikää jo on. Äitini säilyi myös hyvin nuorekkaana loppuun asti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi