Mitä järkeä on vedenkeittimessä?
Kommentit (48)
Löysin lopultakin vanhan tlalle sellaisen mikä ei tiputtele. Taisi olla kolme ensin.
Vedenkeitin on energiatehokkain tapa lämmittää vettä.
Vierailija kirjoitti:
Missä näin on kerrottu?
Ap
Vedenkeitin on päivittäin kovassa käytössä. Olen vannoutunut teenjuoja (ei kahvia, kiitos).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin on kerrottu?
Ap
Fysiikan tunnilla.
Voisit vielä ihmetellä että millainen ihminen hankkii vedenkeittimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin on kerrottu?
Ap
Olisihan se aika loogista, kun keitin lämmittää vettä. Hella lämmittää levyä.
Se on lapsille helpompi ja turvallisempi käyttää kuin liesi. Tekevät usein nuudeleita välipalaksi koulun jälkeen.
Eipä tuollaisessa järkeä ole ja itselläkin ollut aika turhakkeena keittiön nurkassa. Vähimmäismääräkin pitää olla puoli litraa joten mitään pikku teekupillista aika turha lähteä lämmittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin on kerrottu?
Ap
Kaikki energia menee suoraan veden keittämiseen. Liedellä osa lämmöstä kuluu elektroniikan häviöihin, osa kattilan metalliosien lämmittämiseen. Vedenkeittimessä lämmittyvä osa ei pääse luovuttamaan lämpöään muualle kuin lämmitettävään veteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin on kerrottu?
Ap
Fysiikan tunnilla.
Minä vuonna? Laitapa jotain tietolähdettä tulemaan, kiitos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeitin on päivittäin kovassa käytössä. Olen vannoutunut teenjuoja (ei kahvia, kiitos).
Sama täällä. Ja mallin pitää olla ehdottomasti lämpötilasäädettävä, että saa sopivan kuumaa vettä vaikka vihreälle teelle.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuollaisessa järkeä ole ja itselläkin ollut aika turhakkeena keittiön nurkassa. Vähimmäismääräkin pitää olla puoli litraa joten mitään pikku teekupillista aika turha lähteä lämmittelemään.
Kun teekuppini on noin puolen litran kokoinen niin vedenkeitin on teeveden lämmitykseen juuri oikea työkalu.
Pastaa keitettäessä laitan osan vedestä liedelle lämpenemään ja samalla lämmitän vedenkeittimellä puolisentoista litraa vettä kiehuvaksi. Tämä nopeuttaa pastan keittämisen saamista alkuun kun vettä lämmittää sekä liesi että yli 2 kW vedenkeitin.
Vierailija kirjoitti:
Vain ihmiset joka juovat molempia ymmärtävät hienojen makujen päälle.
Mulla on mökillä sekä kotona, mutta kattilassa ja hellalla tulee keitettyä koska keitän vettä usein aamulla, aikaisin ja se keitin pitää hirveää meteliä (toiset herää ääneen)ja pitää keittää väh puoli litraa ja kannu ns kusee kintuilleen molemmissa keittimissä. Toisaiseksi olen selvinnyt hellan sähkön kulutuksesta. Kattilassa kiehuu muuten nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin on kerrottu?
Ap
Kaikki energia menee suoraan veden keittämiseen. Liedellä osa lämmöstä kuluu elektroniikan häviöihin, osa kattilan metalliosien lämmittämiseen. Vedenkeittimessä lämmittyvä osa ei pääse luovuttamaan lämpöään muualle kuin lämmitettävään veteen.
Kupillinen vettä kannattaa lämmittää mikrossa eikä vedenkeittimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin on kerrottu?
Ap
Fysiikan tunnilla.
Ap
Resistiivinen lämmitys eli lämmitysvastus on kaikkein energiatehokkain tapa lämmittää vettä. Haluat ilmeisesti vängätä joten tämä riittänee aiheesta.
Juon purukahvia, siihen tuo on kätevä laite kun tarvitsee vettä vain kupillisen kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin on kerrottu?
Ap
Fysiikan tunnilla.
Ap
Resistiivinen lämmitys eli lämmitysvastus on kaikkein energiatehokkain tapa lämmittää vettä. Haluat ilmeisesti vängätä joten tämä riittänee aiheesta.
Haluan faktaa enkä arveluja.
Ap
Jos ei omista kattilaa, niin se on ihan kätevä