Hyvätuloisten verotaakka
Hyvä artikkeli niille jotka luulevat että hyvätuloiset eivät maksa riittävästi veroja
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Tienaan vuodessa 180 000 e ja hyvin riittää rahat verojenkin jälkeen. Itse asiassa tulot nousi nyt 30 000 e/v ja verotus vain 1 %-yksikön. Eli en kuulu niihin "nettoveronmaksajiin", jotka itkeskelee rahojensa perään. Arvostan pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa ja ymmärrän hyvin, että jolla paljon on (rahaa, voimia, lahjoja, älykkyyttä, tarmoa), siltä paljon vaaditaan, jotta heikommat pidetään mukana myös.
Arvostan asennettasi! Terveisin pienituloinen.
Ansiosidonnaista leikattiin ja laitoin auton pois eli nyt en voi tehdä enää vuorotyö sijaisuuksia, koska linja-autoja ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä.
Minulla on työkkärissä ruksi ei autoa käytössä ja voin tehdä vain päivätöitä arkisin.
Juuri tipahti verokortti musertava 25% + tellit ja lellit päälle :(
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikattiin ja laitoin auton pois eli nyt en voi tehdä enää vuorotyö sijaisuuksia, koska linja-autoja ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä.
Minulla on työkkärissä ruksi ei autoa käytössä ja voin tehdä vain päivätöitä arkisin.
Se on ihan oma valinta Loppuu työvuorotkin
Kyseessä on tilastoharha, pienituloisten määrä kasvaa työttömyyden kasvun mukana. He eivät maksa paljonkaan veroja.
Kaksipiippuinen juttu. Minulla ei tällaista ongelmaa vielä ole, mutta miehellä kyllä. Suuren palkan kanssa tulee myös yleensä suurempi vastuu (esimiestehtävät, budjettivastuu, tiimin bonukset, yms.). Jos siitä ei jää käteen selkeästi enemmän kuin perustason töistä, onko järkeä? Aina ei todellakaan ole.
Tavallaan kannatan suuria veroja hyvin tienaaville, mutta nyt kun kaikesta leikataan, ei oikein ole mieltä maksella kovia veroja ja eläkemaksuja.
Sulla ei vissiin ole elätettäviä tai sitten perheessä on toinenkin joka tuo rahaa? Itse tienaan tuon n. 80 tonnia ja säästöön jää noin tuhat euroa per kuukausi, eikä mulla ole enää edes asuntolainaa :) Kaksi elätettävää teiniä on ja yhden ihmisen tulot.