Kerro paras esimies joka sinulla on koskaan ollut =)
Minä aloitan! Sata vuotta sitten olin nuorimies. Olin yhtenä kesänä Venäjällä sammuttamassa metsäpaloja. Työparini oli joku tsekkiläinen nuorimies. Me molemmat oltiin ihan hölmöläisiä, ihan hulivilejä, vaan pelleiltiin koko ajan. Esimiehemme oli kokenut venäläismies, kypsä, vanha, paljon metsäpaloja sammutellut. Seisoin työparini vierellä keskellä metsää, metsäpalon lähellä. Esimiemme seisoi edessämme. Esimiehemme antoi meille paljon ohjeita mitä meidän seuraavaksi pitäisi tehdä.
Yhden kerran keskeytin esimiestä sanomalla "mun työparilla ei ole alushousuja". Esimies vain jatkoi ohjeiden antamista.
Toisen kerran keskeytin esimiestä sanomalla "mun työparilla ei ole alushousuja". Esimies vain jatkoi ohjeiden antamista.
Kolmannen kerran keskeytin esimiestä sanomalla "mun työparilla ei ole alushousuja". Tällöin esimies vihdoin viimein reagoi minuun eli sanoi "kiitos, kuulin mitä sanoit". Ja sitten esimies vain jatkoi ohjeiden antamista.
Niin: kolmesti sanoin "mun työparilla ei ole alushousuja", ja silti mun esimies pysyi tyynenä, rauhallisena, ammattimaisena, asiallisena,... silti mun esimies vain jatkoi juurikin oikeaa tehtäväänsä eli ohjeiden antamista alaisilleen. Mun kenkkuilusta huolimatta esimies ei ryhtynyt itsekin kenkkuilemaan, vaan itse vaan pysyi asiassa ja keskittyi siihen että se metsäpalo saataisiin sammutettua! Vaikka mä kuinka paljon yritin esimiestä ärsyttää, niin ei onnistunut! En onnistunut ärsyttämään mun esimiestä! Esimies aina ihan tasan täysin loppuun asti keskittyi ihan vaan täysin metsäpalojen sammuttamiseen. Uskomatonta! Missään muualla en ole tavannut noin ammattimaista esimiestä. Esimies joka tahtoo saada jonkin tietyn tehtävän tehdyksi. Eikä semmonen esimies joka ryhtyy johonkin "henkilökohtaiseen ego-sotaan alaisiaan vastaan", kuten useimmat esimiehet ovat. Semmoset ego-esimiehet joita ei tippaakaan kiinnosta saadaanko työ tehtyä vai eikö saada, kunhan he saavat savustettua ulos työpaikalta alaiset joita he inhoavat. Niin: venäjällä oli yksi esimies jota ei oma ego ohjannut ollenkaan vaan joka vain tahtoi saada ne metsäpalot sammutettua, ja saadakseen ne metsäpalot sammutettua hän tarvitsi tusinan verran alaisia eli jopa minut vaikka minä ihan huvin vuoksi yritin kenkkuilla ja käydä hänen hermoilleen. Vaikka kuinka paljon yritin, vaikka kuinka paljon puhuin työparini alushousuista, niin minä en onnistunut käymään esimieheni hermoille. Miksei kaikki esimiehet ole noin täydellisiä?