Mikä on ns henkinen kotimaasi/maanosasi?
Kommentit (44)
Länsi on tuntunut aina omalta ilmansuunnaltani. Egypti maista. En tiedä miksi, mutta näin on.
Alppimaat ja niiden järvet , lumiset huiput ja idylliset maisemat 🏔
Venäjä. Siellä ei tulijat kukkoile, eikä tarvitse elättää työttömiä, vaan jokainen menee töihin. Erilaiset ja poikkeavat työnnetään lihamyllyyn ja johtaja on suorastaan mestarillinen. Tiedottaja on yhtä kaunis kuin Riikka P, eikä tarvita mitään yleisradioita ja väärää propagandaa.
Itseäni yllätti, Puola. Olen asunut Puolassa n. 2 vuotta, tulin takaisin tänne Suomeen, mutta en vain saa enää kiinni tästä suomalaisuudesta. Maaliskuussa lähden takaisin. Ehkä palaan, ehkä en. Aika näyttää.
Pohjois-Italia tai ehkä Skotlanti. Molemmista löytyy kauneutta. Toisaalta Italiassa olis ehkä mulle liian kuuma ja Skotlannissa liian kylmä. Ihmiset ja kulttuuri kiinnostaisivat.
A karjalan poikiiha mie. Evakkoin jälkeläisii.
Uganda. Samaistun tribaaliseen kosketukseen.
Ihan oma synnyinmaa Suomi tuntuu kotoisalta.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa, mutta vain henkisessä mielessä.
Mulla Gambia. Ja vain henkisesti myös.
Vierailija kirjoitti:
Jokin latinomaa musiikillisesti.
Sama, se niiden musiikki vaan on jotain niin ihanaa. Sitä elämäniloa, kepeyttä, intohimoa.
Suomi on aina mun kotimaa ja tänne kaipaan vaikka missä olisin.
Briteissä olen asunut ja pidän siitä ylemmän luokan sarkastisesta tyylistä ja aksentista. Myös skonlanti resonoi. Silti valitsin australian uudeksi kotimasksi jos vielä voisin. Se lämmin ilmasto ja monimuotoisuus!
Vierailija kirjoitti:
Itseäni yllätti, Puola. Olen asunut Puolassa n. 2 vuotta, tulin takaisin tänne Suomeen, mutta en vain saa enää kiinni tästä suomalaisuudesta. Maaliskuussa lähden takaisin. Ehkä palaan, ehkä en. Aika näyttää.
Mikä siellä tuntui omalta? En tiedä Puolasta paljoakaan.
Kyllä henkinen kotimaani taitaa olla Ruotsi, vaikka ihan suomalainen olenkin. Minussa on monia sellaisia piirteitä, jotka usein yhdistetään enemmän ruotsalaisiin kuin suomalaisiin, muun muassa se, että pyrin yleensä välttämään suoraan sanomista ja etsimään kompromisseja, jottei kenellekään tulisi paha mieli.
Australia. Ihmiset, ilmasto, tosin nykyään alkaa olla vähän liian "kuumat paikat" tuollakin. :( Ja näin vaaleana joutuu kyllä todella huolella suojautumaan auringolta ulkona tai rannalla ollessa. Lisäksi ne saatanan hirveät hämähäkit on miinus :DD Tuttu laittoi sellaisen videon kerran niiden patiolta että heikkohermoisempi olisi saanut sydärin välittömästi. Araknofoobikot varmaan joutuu vetelemään jotain rauhoittavia tuolla.
Jossain pohjois-ruotsissa varmaan.
Skotlanti.