Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persu Minna Reijonen ompelee pukunsa itse ja sen huomaa

Vierailija
07.12.2024 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/84da5090-d012-4d9e-9e64-4f14ff…

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/afecb045-31ed-49d7-92bb-1a08c3…

Miksihän nuo ylipainoiset ihmiset kuvittelevat rumien röyhelöiden lukevan heitä? 

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pitäisi ostaa kaupasta sitten valmis puku?

No kyllä, ostaa valmis puku, teettää mittatilauspuku, käyttää vanhaa pukua sellaisenaan, käyttää vanhaa pukua ammattilaisen muokkaamana, vuokrata puku tai pyytää lainaan suvun pukua. Kyseinen henkilö olisi ollut paljon tyylikkäämpi vaikka äitinsä kansallispuvussa, edellyttäen että koko olisi ollut oikea. 

Se onkin muuten aika jänskää, että juhlissa oli pilvin pimein saamelaisia kansallispuvuissa, muutama romani, joukko diplomaatteja muttei yhtään persua kansallispuvussa. Ei, Dubain paljettipolyesteriä sen olla pitää.

Takavuosilta on jäänyt mieleen nuoren hiihtäjä Marjo Matikaisen erinomaisen kaunis kansallispuku.

Jenna Simulalla oli Suur-Iin puku. Oli kaunissekä puku että kantaja, sen voin sanoa, vaikka ihmisenä en häntä arvost

No hienoa, jos näin. Keskustalaisilla on usein ollut kansallispukuja. Muinaispukukin näkyi jollain.

Mutta tosiaan pukua tärkeämpi on ihminen puvun sisässä.

Vierailija
42/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puvun voisi teettää jollain osaavammalla. Tai jos välttämättä haluaa ommella itse, niin teettäisi edes mittojen mukaan kaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua mikä ihmisten ongelma on? Itse arvostan käsin tehtyä valtavasti. Vaikka itsetehty ei näytä ammattilaisen tekemältä, on hienoa, että joku jaksaa nähdä vaivaa ja luo jotain itse.

Jos vaan useampi meistä vaivautuisi harjoittamaan taitojaan ja tekemään itse. 

Itse olen aika laiska, mutta silloin tällöin joku pieni projekti ihan vain itseäni varten. Ei ketään muuta.

Vierailija
44/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää vanhalta sohvalta. 

Vierailija
45/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin äänestänyt häntä, kuolisin myötähäpeästä. Ehdottomasti illan kaamein rätti.

Tässä on varmaan yksi demokratian ongelmista. Ihmiset äänestävät kauneimman ja kivoimmin pukeutuvan päättämään asioista joilla vaikutetaan miljoonien elämään😱

Vierailija
46/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että hatunnosto hänen puolueensa valtiovarainministerille. Pukeutui aiemmin käyttämäänsä valmisvaatteeseen ja sanoi, että ei hänellä ole tässä elämänvaiheessa aikaa käydä monessa sovituksessa.

Tämä täti sen sijaan käytti kolme viikonloppua kansanedustajan kallista aikaa tähän luomukseen, sen sijaan että olisi palkannut oikean ompelijan ja käyttänyt aikansa vaikkapa työasioihin perehtymiseen.

Eli mielestäsi kansanedustajalla ei saa olla vapaa-aikaa ja omia harrastuksia viikonloppuisin, vaan sekin aika täytyy käyttää työasioihin? 

Hänen harrastuksensa on ainakin ompelu, ja kyllä, viikonloput ovat hänen vapaa-aikaansa. 

Kyllä monet kansanedustajat ovat käytännössä koko ajan töissä. Etenkin viikonloppuisin on usein monenlaisia kekkereitä kotipuolessa, joihin kuuluu osallistua. Tietenkin toiset tekevät työtään tunnollisemmin kuin toiset, kuten poissaoloistakin huomaamme.

Toki pitää olla myös vapaa-aikaa ja balanssi elämässä. Jos presidentin oppien mukaisesti urheilee tunnin päivässä ja lukee tunnin päivässä, pääsee sillä jo aika pitkälle. 

Mutta itse en näkisi minkäänlaisena meriittinä tai merkkinä ajanhallinnasta, että kansanedustaja käyttää kolme viikonloppua tuon tekeleen parissa. En äänestäisi.

Vierailija
47/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teknistä taituruutta hänellä näyttää olevan mutta tyyli on hukassa. On niitä vielä hirveämpäkin nähty mutta tuota ei voi myöskään erityisemmin kehua

Ei ole teknistä taituruuttakaan, kun katsoo tarkemmin työn jälkeä.

Vierailija
48/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tosiaan pukua tärkeämpi on ihminen puvun sisässä.

Jos arvioidaan pukuja, ei arvioida ihmistä sen sisällä. 

Vierailija
49/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voinut teettää ammattilaisella omien mittojensa mukaiset kaavat jostakin tyylikkäämmästä mallista, jonka mukaan itse ompelisi. Ihan hirveä mekko, jossa ei varmasti ole mitään kunnon tukirakenteita, niin kuin laadukkaissa juhlapuvuissa yleensä on. Tuo pitsirusetti takaraivolla kruunaa koko hökötyksen.

Toisaalta, ei huono tyyli ihmistä pahenna. Ei kaikilla ole esteettistä silmää. Jos itse tykkää ja on iloinen puvustaan niin se on tärkeintä.

Vierailija
50/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä, ostaa valmis puku, teettää mittatilauspuku, käyttää vanhaa pukua sellaisenaan, käyttää vanhaa pukua ammattilaisen muokkaamana, vuokrata puku tai pyytää lainaan suvun pukua. Kyseinen henkilö olisi ollut paljon tyylikkäämpi vaikka äitinsä kansallispuvussa, edellyttäen että koko olisi ollut oikea. 

Se onkin muuten aika jänskää, että juhlissa oli pilvin pimein saamelaisia kansallispuvuissa, muutama romani, joukko diplomaatteja muttei yhtään persua kansallispuvussa. Ei, Dubain paljettipolyesteriä sen olla pitää.

Takavuosilta on jäänyt mieleen nuoren hiihtäjä Marjo Matikaisen erinomaisen kaunis kansallispuku.

Jenna Simulalla oli Suur-Iin puku. Oli kaunissekä puku että kantaja

Aittakummun rouvakaan ei näyttänyt olevan juhlatuulella. Menivätkö yhteisellä taksilla samaan rappuun?

Vierailija
51/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että hatunnosto hänen puolueensa valtiovarainministerille. Pukeutui aiemmin käyttämäänsä valmisvaatteeseen ja sanoi, että ei hänellä ole tässä elämänvaiheessa aikaa käydä monessa sovituksessa.

Tämä täti sen sijaan käytti kolme viikonloppua kansanedustajan kallista aikaa tähän luomukseen, sen sijaan että olisi palkannut oikean ompelijan ja käyttänyt aikansa vaikkapa työasioihin perehtymiseen.

Kolme viikonloppua on kyllä aika vähän. Hän on selvästi todella taitava ompelija. Tyyli on vähän omalaatuinen ja kun taitoa riittää niin sitä voisi käyttää vielä tyyliltään selkeänpien pukujen valmistukseen. Esim. yksiväristä kangasta koko puku, eikä yläosaa eri väriseksi.

Vierailija
52/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on huomiota herättävä puku myös kampaus ja meikki voisi olla hyvin. Mutta itse tekeminen on aina ok, ei haittaa vaikkei ole kuin muilla. 

Vierailija
53/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua mikä ihmisten ongelma on? Itse arvostan käsin tehtyä valtavasti. Vaikka itsetehty ei näytä ammattilaisen tekemältä, on hienoa, että joku jaksaa nähdä vaivaa ja luo jotain itse.

Jos vaan useampi meistä vaivautuisi harjoittamaan taitojaan ja tekemään itse. 

Itse olen aika laiska, mutta silloin tällöin joku pieni projekti ihan vain itseäni varten. Ei ketään muuta.

Minäkin nuorempana ajattelin, että hienoa että joku tekee itse. Sittemmin olen omalla ompelijan tielläni pilannut melko monta kangasta. Nykyään keskityn olemassa olevien vaatteiden korjaamiseen. Saatan ostaa kirpparilta jonkin ison vaatteen hyvästä kankaasta ja muokata siitä sopivan.

Jos jotenkin kummassa saisin kutsun Linnan juhliin, hankkisin vintage-iltapuvun ja fiksauttaisin sen ammattilaisella. Ekologista ja työllistävää.

Vierailija
54/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toi musta t-paita tekee tossa puvun välissä? 

Vierailija
55/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeastaan aika surullista, että harrasteompelijan kolttu näyttää joiltakin osin jopa paremmalta kuin monet Suomen nimekkäiden suunnittelijoiden aikaansaannokset.

Vierailija
56/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeastaan aika surullista, että harrasteompelijan kolttu näyttää joiltakin osin jopa paremmalta kuin monet Suomen nimekkäiden suunnittelijoiden aikaansaannokset.

Kieltämättä vähän surullista, että jonkun silmissä näyttää tuolta.

Vierailija
57/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä vähän surullista, että jonkun silmissä näyttää tuolta.

No pistäpä tältä vuodelta rinnakkain Reijonen ja vaikka Vappu Pimiä. Kumpi näyttää pahemmalta?

Vierailija
58/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen kannattaisi käydä värianalyysissa ja tehdä vaate sopivasta arvokkaasta väristä. Nyt värit vähän nuoremman ihmisen värejä. Tuo aqua värinä ei vaikuta hänen väriltään. Onko hän jopa talvi-värityyppiä, joissain kuvissa mustat hiukset, joissakin syksymäiset punertavat. 

Vierailija
59/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaana kuinka kauan persut antaa tämän olla, he kun miekestään saavat arvostella muita, mutta muut ei heitä. 

Joko pääsit putkasta kotiin eilisistä vastamielenosoituksesta?

Vierailija
60/97 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se musta keskiosa on jokseenkin erikoinen elementti. Kapealinjainen yksivärinen puku siitä värillisestä kankaasta olisi tyylikäs vaihtoehto. Hienoa kuitenkin kun tekee itse, ja on myös itse tyytyväinen, sehän se tärkeintä on. 

Sininen verho loppui kesken. Oli pakko jatkaa vanhalla sohvatyynysametilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi