Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 2.

Vierailija
07.12.2024 |

?

Kommentit (6915)

Vierailija
6841/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa se miten moni elää paatumuksen tilassa, kokee väärää rauhaa. Ei edes tiedä mitä on synti, eikä koskaan koe tarvetta pyytää syntejään anteeksi. 

Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana. (Matt. 15:8)

Sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut. (Ilm. 3:1)

Vierailija
6842/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matteuksen evankeliumista 7:2123:

Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Väärä rauha puhelee kauniisti Jumalasta, mutta sydän elää omavaltaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6843/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Koskee myös vl-ihmisiä.

Vierailija
6844/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee myös vl-ihmisiä.

Kyllä, ihan kaikkia meitä!

-vl

Vierailija
6845/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko mahdollista armahtaa ja jättää meidät tämän päivän uskovaiset syyttämättä niistä synneistä, joita hoitokokouksissa on tehty ennen syntymäämme? Aika vaikea kokea syyllisyyttä niistä.

-vl

Miksi uhriudut ja puhut taas meistä ? ei sinua eikä teitä syytetä mistään vaan kerrotaan mitä vl-liikkeessä on tapahtunut. Erkki Hurtigin tapaus on vuodelta 2015. Vaikea uskoa, että olet syntynyt vuoden 2015 jälkeen. Osoitat että liikkeeseen kuuluvana suljet silmäsi ja korvasi siltä mitä liikkeessä touhutaan

Vierailija
6846/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa se miten moni elää paatumuksen tilassa, kokee väärää rauhaa. Ei edes tiedä mitä on synti, eikä koskaan koe tarvetta pyytää syntejään anteeksi. 

Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana. (Matt. 15:8)

Sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut. (Ilm. 3:1)

Minua kauhistuttaa miten moni vl sulkee silmänsä liikkeessä tapahtuvilta vääryksiltä

Vierailija
6847/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengellistä väkivaltaa tapahtuu edelleen.

Vierailija
6848/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Jumalan armo ja hyvyys kuuluu ihan jokaiselle ihmiselle, myös niille, jotka ei koskaan ole eikä tule olemaan vl-yhteisössä. Jumala pitää kyllä huolen omistaan. Riittää, että kääntyy vilpittömin mielin Jumalan puoleen niin Jumala avaa kyllä tien. Olipa Suomessa tai Etelä-Amerikassa. Jumala on kaikkialla.

Vierailija
6849/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiedä, tässä ketjussa mainittiin vanhoillislestadiolaiset sana, ja siksi ketju on poistettu😉

Ihan oikeasti? En ole ketjua lukenut, mutta kai siellä jotain aivan hirveää on täytynyt olla? Ei kai Suomessa vuonna 2024 voi näin tiukka sensuuri uskonasioissa voi olla 

Aina kun lestadiolaisuudesta puhuu kokemuksesta tosiasioita, niin uhriudutaan ja aletaan kokea, että heitä kiusataan. Minkä sille voi, että on kokenut sellaista, mitä ei saisi tuoda päivänvaloon. Sitten itketään moderaattorille, että heitä vainotaan uskonnon takia ja viestit myös tässä ketjussa poistuu.

Vierailija
6850/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiedä, tässä ketjussa mainittiin vanhoillislestadiolaiset sana, ja siksi ketju on poistettu😉

Ihan oikeasti? En ole ketjua lukenut, mutta kai siellä jotain aivan hirveää on täytynyt olla? Ei kai Suomessa vuonna 2024 voi näin tiukka sensuuri uskonasioissa voi olla 

Aina kun lestadiolaisuudesta puhuu kokemuksesta tosiasioita, niin uhriudutaan ja aletaan kokea, että heitä kiusataan. Minkä sille voi, että on kokenut sellaista, mitä ei saisi tuoda päivänvaloon. Sitten itketään moderaattorille, että heitä vainotaan uskonnon takia ja viestit myös tässä ketjussa poistuu.

Niin ja kaikki mitä yksikin liikkeestä eronnut tai erotettu sanoo, on "valetta", vaikka henkilöä ei edes suostuta kuuntelemaan. Työnnetään sormet korviin, pää puskaan ja annetaan vääriä todistuksia lähimmäisistä, leimaamalla heidät valehtelijoiksi. Mutta eihän se haittaa, kun senkin saa kätevästi anteeksi vaikka ei edes katuisi puheitaan.

Vierailija
6851/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Minusta tuntuu että sinun (joka laittelit noita viestejä mm.Hurtigista) sisällä on paljon kipua ja katkeruutta. Toivoisin todella, että löytäisit keinon päästää menneistä irti. Ei meidän muiden, mutta itsesi takia. Sinun elämäsi on ainutlaatuinen ja arvokas, älä tuhlaa sitä katkeroitumalla.

Jumalan rakkaus ei koskaan lopu sinunkaan kohdallasi.

Toivon sulle kaikkea hyvää.

En ole tuo, jolle sanoit. Mutta minusta on täysin asiatonta mitätöidä kritiikki alkamalla puhua kritiikin esittäjän henkilöstä ikävästi. Antaa maallikkodiagnooseja ja leimata tämä mielenterveysongelmaiseksi, katkeroituneeksi ihmiseksi. Minusta tuo on henkistä väkivaltaa, rakkauden valhekaapuun puettuna,  mutta lienee tyypillistä vlyhteisölle, valitettavasti. 

Tää on yksi keino torjua lestadiolaisuuteen liittyvä kritiikki ja mitätöidä negatiivisia kokemuksia ja tunteita. Lähestytään rakkaudella ja sanotaan mitkä tunteet on oikeita. Että kun ei saa esim. käyttää itsemääräämisoikeuttaan koskien omaa kehoaan ja tästä herää vihantunne ja voi jäädä katkeraksi, niin se ei olekaan normaalin ihmisen reaktio vaan ihmetellään et miten sä oot noin katkera, pitäiskö mennä terapiaan? Onko täälä ketään terapeuttia paikalla et kertoisi, vapauttaako se terapia automaattisesti katkeruudesta ja vihasta?

Vierailija
6852/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui silmiin hartauskirjoitus. Se käsitteli Raamatun kohtaa, jossa Jeesus paransi halvaantuneen ja antoi tälle synnit anteeksi. Fariseukset pitivät Jeesusta rienaajana, koska heidän mukaansa vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi.

Tuli tämä keskustelu mieleen.

Vierailija
6853/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ymmälläni olen näiden syytösten edessä. Kiva olisi tietää mitä kamalaa meidän joukossa tapahtuu, mutta ilmeisesti se on niin kamalaa ettei sitä voi sanoittaa, vihjailla vain 🤷🏻

-vl

Vierailija
6854/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt kirjoittelee rumaan sävyyn joku, joka luulee tuntevansa vl-uskon asiat. Hän on ehkä ollut uskovainen, mutta uskonymmärrys hämärtyy kyllä, kun uskon kieltää. Hänelle on käynyt juuri niin.

Lestadiolaisuudessa on asioita, joita ei maailman ihmisten haluta edes tietävän. Jos joku sattuu sitten kertomaan kokemuksiaan, niin sanotaan että kertoja on kieltänyt uskon ja uskonymmärrys on hämärtynyt ja hän vain luulee tietävänsä. Näin on käynyt monelle esimerkiksi lestadiolaisuudesta kirjan kirjoittaneille tai sitä tutkineille. Eikös ikiaikainen jumalan sana ole yhtenäinen ja muuttumaton, joten vanhoillislestadiolaisuudessa eläneiden käsitysten ja kokemusten pitäisi olla samat?

Vierailija
6855/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt kirjoittelee rumaan sävyyn joku, joka luulee tuntevansa vl-uskon asiat. Hän on ehkä ollut uskovainen, mutta uskonymmärrys hämärtyy kyllä, kun uskon kieltää. Hänelle on käynyt juuri niin.

Lestadiolaisuudessa on asioita, joita ei maailman ihmisten haluta edes tietävän. Jos joku sattuu sitten kertomaan kokemuksiaan, niin sanotaan että kertoja on kieltänyt uskon ja uskonymmärrys on hämärtynyt ja hän vain luulee tietävänsä. Näin on käynyt monelle esimerkiksi lestadiolaisuudesta kirjan kirjoittaneille tai sitä tutkineille. Eikös ikiaikainen jumalan sana ole yhtenäinen ja muuttumaton, joten vanhoillislestadiolaisuudessa eläneiden käsitysten ja kokemusten pitäisi olla samat?

Täytyy sanoa että nyt menee kyllä hermot tämän valehtelijan kanssa!😡

Jokainen, ihan jokainen, on tervetullut seuroihin ja osallistumaan ry:n toimintaan milloin vain. Kaikkien kanssa saa ja voi jutella ja todeta itse, että meitä on monenlaisia, mutta ihan tavallisia ihmisiä ollaan. 

Joku tolkku näille syytöksille.

Nyt alan kuunnella Pyhäinpäivän hartautta, suosittelen samaa tälle yleiselle syyttäjälle.

Vierailija
6856/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että nyt menee kyllä hermot tämän valehtelijan kanssa!😡

Jokainen, i

Nyt toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä. Tuossa aiemmassa viestissä tarkoitettiin minun ymmärtääkseni ettei lestadiolaisuuteen liittyviä ongelmia haluta puida julkisuudessa. Ei niitä puida myöskään ry:n tilaisuuksissa jonne kaikki ovat tervetulleita.

Vierailija
6857/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai minä olisin itse lestadiolaisena tietoinen jos meillä on jotain ongelmia!!!! 

Jos niitä kerta on niin kertokaa nyt hyvät ihmiset mitä ne on!!

Vierailija
6858/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitokokoukset oli hengellistä väkivaltaa. Niissä ihmistä nöyryytettiin ja hänet saatiin kokemaan itsensä huonoksi ja vääränlaiseksi uskovaiseksi. Samaa tapahtuu vieläkin jos puhutellaan että joku on jotenkin huonompi uskovainen kuin itse. Traumat ja pelko on seurausta väärästä toiminnasta.

On eri asia nuhdella synnistä kuin sanoa että toisen usko vaikuttaa heikolle. Synti on sydämen luopumista Jumalasta ja siitä seuraavaa syntielämää.

Ja tapakulttuuri on sellainen asia että siitä ei pidä nuhdella ketään. Ihmiset tekevät valintoja omassatunnossaan. Kuka voi asettaa oman omantunnon ylemmäksi kuin muiden ja sanoa miten muiden tulisi elää. Mitä tapoja kenenkin pitää noudattaa.

Vierailija
6859/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tapahtuu vieläkin jos puhutellaan että joku on jotenkin huonompi uskovainen kuin itse.

sanoa että toisen usko vaikuttaa heikolle

Jos sulle on tehty näi, niin väärin on tehty. Älä yritä väittää että tämä olisi yleinen tapa. Ei ole, tuo on syntiä.

Vierailija
6860/6915 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kai minä olisin itse lestadiolaisena tietoinen jos meillä on jotain ongelmia!!!! 

Jos niitä kerta on niin kertokaa nyt hyvät ihmiset mitä ne on!!

Älä huuda vaan kerro etkö näe mitään ristiriitaista vl-uskossa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi