Aamu-tv:ssä keskustellaan miten miehet nykyään miettivät onko enää soveliasta avata naiselle ovea.
Mutta ei hätää, myös miehelle voi avata oven, joten se ei olekkaan enää mitään sukupuolittunutta käytöstä.
Anna mun kaikki kestää...
Kommentit (123)
Kohtelias avaa oven, oli kumpaa tahansa sukupuolta. On moukkamaista antaa oven lämähtää kiinni ihmisen nenän edestä.
Oliko keskustelu Ylellä? Niin sekopäinen organisaatio ja hämärää ideologiaa nykyään joka ikisessä välissä, että suosittelen muillekin näiden ns. keskustelujen seuraamisen lopettamista.
Ehkä pitää kysyä. Saanko avata oven? Onko muuten koskaan kukaan missään läväyttänyt takkiaan lätäkön päälle, jotta nainen selviää kuivinjaloin. Tätä on joskus näkynyt vitseissä mutta liekkö koskaan todellisuudessa tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo voi olla myös seksuaalista ahdistelua jos teolle ei löydy molemminpuolista ymmärrystä ja täyttää siten miehelle rikoksen tunnusmerkit.
Tuo on vain sun mielipide.
Ei ole ole pelkästään mielipide koska mikä vain voi olla ahdistelua jos nainen sen niin kokee.
Juu ei ole soveliasta. Parempi vaan vetää ovi nenän edestä kiinni. Oppii akka olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Seksististä olettaa henkilön sukupuoli ulkoisen olemuksen perusteella. Entä jos möreä-ääninen kalju 190cm henkilö identifiotuukin naiseksi?
Tämä lausunto on niin syrjivä kuinnvoi olla
Miksi ihmeessä uuri naiseksi. Minä ainakin koen olevani ydinsukellusvene.
Suomessa lopetettiin naisten holhous vasta 1930, sitä ennen aviomies päätti kaikista naisen asioista.
Maailma on täynnä turhaa sukupuolittamista. Tämä oven avaaminen yksi niistä. Miksi toisen huomioiminen pitäisi olla sukupuoleen sidottu?
Ja taatusti tuossa "herrasmies"-ajattelussa on syvimmillään jotain tosi sakeaa. Ollaan ikään kuin kohteliaita naisille, jotka saavat jotkut murut tässä yhteiskunnassa ja pysyvät tyytyväisinä, kun mies-sukupuoli muutoin alistaa, käyttää hyväksi ja hyötyy naisista.
Oven avaus on groomausta. Uudessa uljaassa maailmassa ei ovia avata.
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin(kin) takia kannattaa ottaa muu kuin kantasuomalaine mies. Täällä oulussa todella monella tuttavalla on lähi-idästä tullut mies ja ne todellakin on herrasmiehiä joka saralla.
Jaa, no ovatko tasa-arvon kannalla? Se herrasmismäisyys on ihan yhtä tyhjän kanssa, jos se pitäisi naisille riittää ja lähtökohtaisesti ovat alistetussa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pitää kysyä. Saanko avata oven? Onko muuten koskaan kukaan missään läväyttänyt takkiaan lätäkön päälle, jotta nainen selviää kuivinjaloin. Tätä on joskus näkynyt vitseissä mutta liekkö koskaan todellisuudessa tapahtunut?
Minä otin naisen syliin ja kannoin lätäkön yli. Oli sellainen paikka ettei olisi kuivin jaloin millään päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin Italiassa töissä toimistossa oli Unisex-vessat paljon ennen kuin niitä tuli Suomeen ja naisille avattiin AINA ovi.
Ihanan rohkeaa ja erilaista!
Onpa taas huolet. Avaan oven sukupuolesta riippumatta koska se kuuluu hyviin käytöstapoihin.
Kuinka moni mies olisi tyytyväinen sukupuolestaan johtuvasta esim alemmasta palkasta, jos heille kuitenkin avattaisiin ovet, autettaisiin tuoli persuksen alle ja ostettaisiin joskus kukkia?
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään miksi kaikki asuu ilman vauvoja kerrostalokopeissaan, kun kaikista lähentymistavoista on tehty laittomia.
Eli tunnistat että oven avaamisella on esim seksuaaliset tarkoitusperät eikä pelkkää kohteliaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä turhaa sukupuolittamista. Tämä oven avaaminen yksi niistä. Miksi toisen huomioiminen pitäisi olla sukupuoleen sidottu?
Ja taatusti tuossa "herrasmies"-ajattelussa on syvimmillään jotain tosi sakeaa. Ollaan ikään kuin kohteliaita naisille, jotka saavat jotkut murut tässä yhteiskunnassa ja pysyvät tyytyväisinä, kun mies-sukupuoli muutoin alistaa, käyttää hyväksi ja hyötyy naisista.
Niinhän sen herrasmiesmäisyyden naiset voi ajatella olevan jotain tuollaista koska ette itse kykene hyvää hyvyyttänne vastaavaan miehiä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin Italiassa töissä toimistossa oli Unisex-vessat paljon ennen kuin niitä tuli Suomeen ja naisille avattiin AINA ovi.
Niin, siellä päin maailmaa naisten asema onkin paljon parempi kuin täällä.
Jos kyseessä on ihminen, jota tapailee, niin silloinhan voi tällaisista asioista jutella. Jos nainen tykkää oven avaamisesta, ja jos se on miehenkin mielestä kiva ele, niin avaa sitten. Jos nainen ei tykkää, niin ei avaa. Jos sitten taas kyse on tuntemattomasta naisesta, niin onko suurta väliä, jos jättää avaamatta? Itse ainakin avaan kaikille, joilla on kantamuksia, oli kyseessä nainen tai mies, nuori tai vanha, eikä sillä ole mitään tekemistä flirtin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vastedes paiskaan oven akkojen edestä.
Minulle on tehty niin ja minulla oli painava laukku kummassakin kädessä. Olin lähdössä pienestä hotellista lomamatkan päätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään miksi kaikki asuu ilman vauvoja kerrostalokopeissaan, kun kaikista lähentymistavoista on tehty laittomia.
Eli tunnistat että oven avaamisella on esim seksuaaliset tarkoitusperät eikä pelkkää kohteliaisuutta.
Pillu on tietysti aina mielessä mutta avaan oven miehillekin eikä siinä silloin ole seksuaalisia tarkoitusperiä.
Tuonkin(kin) takia kannattaa ottaa muu kuin kantasuomalaine mies. Täällä oulussa todella monella tuttavalla on lähi-idästä tullut mies ja ne todellakin on herrasmiehiä joka saralla.