Aamu-tv:ssä keskustellaan miten miehet nykyään miettivät onko enää soveliasta avata naiselle ovea.
Mutta ei hätää, myös miehelle voi avata oven, joten se ei olekkaan enää mitään sukupuolittunutta käytöstä.
Anna mun kaikki kestää...
Kommentit (123)
Tuo voi olla myös seksuaalista ahdistelua jos teolle ei löydy molemminpuolista ymmärrystä ja täyttää siten miehelle rikoksen tunnusmerkit.
Vierailija kirjoitti:
Niin no tätä tasoa ne on joidenkin ongelmat nykyään, että kokeekohan nainen nyt tulevansa alistetuksi jos hänelle oven avaa? Tuleeko siinä jotenkin viestitettyä että nainen on oven avaajan mielestä niin avuton, ettei edes ovea pysty avaamaan itse vaan tarvitsee siihen miehen apua?
Aika hörhöä jos kukaan ajattelee noin.
Näin yritetään hämmentää kohtuullisia tasa-arvon vaatimuksia.
Herrasmies avaa kyllä oven kenelle tahansa, myös naisille. En ole ikinä joutunut hankaluuksiin siitä että käyttäydyn huomaavaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Näin yritetään hämmentää kohtuullisia tasa-arvon vaatimuksia.
Herrasmies avaa kyllä oven kenelle tahansa, myös naisille. En ole ikinä joutunut hankaluuksiin siitä että käyttäydyn huomaavaisesti.
Miksi miehen pitäisi käyttäytyä perinteisten sukupuoliroolien mukaisesti?
Sinällään ihan hyvä keskustelunaihe, sillä miksi miehen pitäisi avata ovi naiselle vain siksi, että sukupuolet menevät noin.
Sen sijaan kenen tahansa on soveliasta ja kohteliasta avata ovi juuri takana tulevalle, eikä läntätä naamalle. Samoin pitää auki henkilöille, joilla vaikuttaisi olevan hankaluuksia omin voimin päästä ovesta, kuten paljon kantamuksia tai vanhus rollaattorilla tai joku kyynärsauvoilla, ja niin edelleen.
Vastedes paiskaan oven akkojen edestä.
Sitten ihmetellään miksi kaikki asuu ilman vauvoja kerrostalokopeissaan, kun kaikista lähentymistavoista on tehty laittomia.
Kun olin Italiassa töissä toimistossa oli Unisex-vessat paljon ennen kuin niitä tuli Suomeen ja naisille avattiin AINA ovi.
Avaan mieluusti oven naisille. Siinä on yllättäviä etuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuo voi olla myös seksuaalista ahdistelua jos teolle ei löydy molemminpuolista ymmärrystä ja täyttää siten miehelle rikoksen tunnusmerkit.
Tuo on vain sun mielipide.
Mietin kyllä toksisesti maskuliinisena setämiehenä (eli pahin mahdollinen olio), että avaanko ovea nuorelle naiselle. Yleensä en. Kun kaikki tulkitaan limaiseksi lähentelyksi, ei enää tiedä mitä voi tehdä ja mitä ei.
Herrasmies on aina tyylikkäästi herrasmies. Aidon herrasmiehen tunnistaa aina. Tyylikkyys, hyvät tavat ja tilannetaju ei mene koskaan muodista. Oven avaaminen naiselle - ilman että kieli muljuaa poskessa - ah !!!!!
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no tätä tasoa ne on joidenkin ongelmat nykyään, että kokeekohan nainen nyt tulevansa alistetuksi jos hänelle oven avaa? Tuleeko siinä jotenkin viestitettyä että nainen on oven avaajan mielestä niin avuton, ettei edes ovea pysty avaamaan itse vaan tarvitsee siihen miehen apua?
Aika hörhöä jos kukaan ajattelee noin.
No niinhän se on.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin et olisi tähänki asti paiskonut.
Seksististä olettaa henkilön sukupuoli ulkoisen olemuksen perusteella. Entä jos möreä-ääninen kalju 190cm henkilö identifiotuukin naiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Noin minä teen. Miehille sensijaan pidän kyllä ovea auki.
Vierailija kirjoitti:
Mietin kyllä toksisesti maskuliinisena setämiehenä (eli pahin mahdollinen olio), että avaanko ovea nuorelle naiselle. Yleensä en. Kun kaikki tulkitaan limaiseksi lähentelyksi, ei enää tiedä mitä voi tehdä ja mitä ei.
Et voi voittaa tässä pelissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi voittaa tässä pelissä.
Miksi ja miten Suomi onnistuttiin pilaamaan muutamassa vuosikymmenessä?
Tähän on kyllä ihan historiaaliset syyt, ennen mies tosiaan päästi naisen pihalle ei naisilla ollut mitään asiaa pihalle ilman miehen lupaa.