Mikä on ku lapsi koko aika " vinkkaa" silmäänsä?
Kommentit (7)
Älä nyt pelästy, mutta mulle tulee mieleen jokin neurologinen ongelma. Miksi et ole vienyt jo lääkäriin?
käytiin lääkärissä, ja hän totesi, että kyseessä on tapa joka menee itsestään ohi. Kesti kuukausia.
Sitten alkoi kurkun köhiminen, käytiin allergiatesteissäkin, mitään ei löytynyt. Lääkäri (sama) totesi, että koulun alkaessa tämäntyyppisiä tapoja esiintyy.
Nyt on kurkun köhiminen loppunut, mutta taas räpsyy silmät, hohhoijaa. Kait nämä jossain vaiheessa ohi menee. Meille neuvottiin, että on paras olla huomaamatta....
mitään vakavaa. On ns. tic oire. Häviää itsestään eikä kannata kiinnittää huomiota siihen.
Älkää nyt tollerot heti vammaiseksi alkako ehdotella! Voi pyhä jysäys näitä ihmisiä. Eikä tarvitse heti neurologista vikaakaan alkaa pelätä. Tic-oire on tavallinen lapsen kehitykseen liittyvä, ikäänkuin pakkoliikkeenomainen tapa, joka kyllä menee ohi. Mitä vähemmän siihen kiinnitätte huomiota, sen nopeampaa. Voi kestää vuosiakin, mutta ei siis millään muotoa ole vaarallinen. Vaarallista on sen sijaan tällainen aikuisten ihmisten leimaava kommentointi, jonka seurauksena sitten lapsiparka kokee olevansa poikkeava.
toinen luomi menee välillä melkein kiinni. Käytiin neurologillakin. Ei mitään vakavaa kuulemma.
kaveri, joka on TÄYSIN normaali, mutta toinen silmä " nikkaa" säännöllisin välein. En tiedä mistä johtuu, mutta ei liee vaarallista...? Ja näin ollut ilmeisesti aina, ainakin viimeiset kymmenen vuotta mun minä olen hänet tuntenut... Ja tosiaan, hyvin opiskeluissaan ja työssään menestynyt ihminen, ja kaikin puolin ihana!=)
Alussa (ihan ensimmäisillä kerroilla) tuntui tuo nikkailu hasstulta, kun ei oikein tiennyt että nykiikö silmä vai nikkaako hän vai mitä h' lvettiä, mutta ei enää haitannut kun tajusi että sitä tapahtuu koko ajan:)
Tunteja, päiviä vai viikkoja?