Meillä meni pitkään huonosti, ja päädyin pettämään
En syytä pettämisestä ketään muuta kuin itseäni. Ennen kuin tämä edes tapahtui, olin alkanut miettiä eroa miehestäni. En ajatellut että hyppään suoraan suhteeseen, vaan että opettelen uudestaan elämään yksin (toki lapset olisivat minulla vuoroviikoin/tms). En aio vieläkään tehdä näin, vaikka enää en ajattele ettenkö koskaan enää kelpaisi kenellekään. Haluan oman tilan, omat säännöt, haluan vapaaksi tunteesta että en riitä vaikka tekisin mitä, ja että olen samalla liikaa kaikkea.
Kerron eroaikeistani joulun jälkeen. Mutta kerronko pettämisestä?
Olen vuosia, siis vuosia yrittänyt saada miestä puhumaan, ja ymmärtämään joitain juttuja jotka koen loukkaaviksi. Olen yrittänyt miettiä itseäni, muuttaa itseäni. Olen yrittänyt saada perhearkea sujuvammaksi. Koen, että olen joustanut ja tehnyt kompromisseja toisensa perään. Mies varmaan kokee samoin, mutta ei edelleenkään jotenkin halua ymmärtää.
Onko kukaan ollut samassa tilanteessa?
Kommentit (39)
Pettämisestä kertominen on tuossa tilanteessa enää henkistä väkivaltaa. Kertomisen jälkeen yhteisten asioiden hoitaminen menee myös ihan mahdottomaksi.
Älä siis kerro.
Et aio suhteeseen syrjähyppysi kanssa?
Hei, P-nainen. Petitkö H-miehen kanssa ?
Jospa onkin niin että koko ketjun avaus on trollaus. On tiettyjä miesnaisia jotka tuota tekevät. Sosiopaattisia ja narsistisia piirteitä ilmentäviä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset osaavat olla julmia
I N C E L L I
Vierailija kirjoitti:
Jospa onkin niin että koko ketjun avaus on trollaus. On tiettyjä miesnaisia jotka tuota tekevät. Sosiopaattisia ja narsistisia piirteitä ilmentäviä.
Jaahas. Tais osua taas. Ihon. Alle.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo jokin yllätys? Nainen pettää aina, ja miehen syyksihän se kääntyy.
Miehethän ne on l o r t t o i l l e e t vuosituhansia 😄 Kaikissa kulttuureissa. Kannattaa katsoa peiliin 😘
Onko kaikki miehet h u o r i a? Onko se niillä geeneissä?
Pettämisestä kertominen voi olla naiselle vaarallista. Koskaan ei tiedä, miten mies ottaa tiedon vastaan. Lapsetkin voivat tällöin olla vaarassa. Joten kannattaa miettiä tarkoin, kertooko vai antaako olla.
Nainen jättää miehen aina vasta kun uusi hyväksikäytettävä on koulutettu nainen joka nainen tekee itsestään pettäjän kun hankkii uuden miehen ennen kun vanha on jätetty. Sitä vaan ihmettelen itse miksi naiset ahdistuvat niin paljon miehen pettämisestä kun itsekin on pettäjä
"Päädyit pettämään"? Really? Kompastuit ja Kaaduit jonkun mulkun päälle?
Aito 304 - ei ota vastuuta omista valinnoistaan.
päädyin tekemään halveksimani ratkaisun...
että sillä lailla
Vierailija kirjoitti:
Sinusta tuli H U O R A!
halpa h o r o p e r s e
Pettäjän masennus ja ahdistus teoistaan voi tulla pitkälläkin viiveellä pettämisestä johtuneen eron jälkeen.
Varsinkin jos petoskumppanin kanssa aloitettu suhde päätyy kanssa eroon.
Siinä tilanteessa kun häpeä ja syyllisyyden tunteet vyöryvät oikein kunnolla tajuntaan ei varmasti ole mukava olla. Mutta elämä on valintoja ja niistä valinnoistaan joutuu joskus maksamaan kalliistikin.
Mun mielestä pettämisen jälkeen pitää joko kertoa tai jättää. Tarpeetonta loukkaamista tehdä molemmat. Olennaista on se, ettei jatka vaan muina miehinä suhdetta kertomatta toiselle, että eroperuste on syntynyt. Jos haluaa jatkaa, niin sitten tehdään se puhtaalta pöydältä ja sallitaan toisellekin sananvalta asiassa.